Gå til innhold

Ikke bli flådd av NRK-lisensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kikkan og Roddan FTW!

Med barn i huset gjør det faktisk ikke så vondt å betale denne.

5 åringen min måtte fortelle alle på bussen i dag at "Kikkan og Roddan begynner igjen på lørdag!"

Desverre var ikke alle de andre rush-reisende like gira som hun var :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var et valg jeg. Har man kjøpt TV i sitt eget navn så er man f***ed. Bruker TV'en til Netflix og Mediacenter. Aldri blitt kjørt noe NRK der. Men fortsatt så er jeg pålagt å betaler dyre dommer. Kan de ikke ha noe pålogging osv, og så slipper man å måtte plombe og sveise igjen TV'en pluss få lensmann og en dommer til å se på tv'en for å slippe å betale lisensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske det var et valg jeg. Har man kjøpt TV i sitt eget navn så er man f***ed. Bruker TV'en til Netflix og Mediacenter. Aldri blitt kjørt noe NRK der. Men fortsatt så er jeg pålagt å betaler dyre dommer. Kan de ikke ha noe pålogging osv, og så slipper man å måtte plombe og sveise igjen TV'en pluss få lensmann og en dommer til å se på tv'en for å slippe å betale lisensen.

 

Jeg føler akkurat det samme om Operaen i Bjørvika...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi trenger NRK, basta. Ikke faen om jeg skal ha radioen ødelagt med reklame og elendige programledere som de andre kanalene har. De gir oss et utrolig bra tilbud på radio og tv, spesielt i forhold til konkurrentene.

 

Fint det, men for alle oss andre som ikke deler din meget bombastiske holdning så kunne det vert greit og ha muligheten til og si nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger NRK, basta. Ikke faen om jeg skal ha radioen ødelagt med reklame og elendige programledere som de andre kanalene har. De gir oss et utrolig bra tilbud på radio og tv, spesielt i forhold til konkurrentene.

 

vi trenger kanskje NRK , men vi trenger slet ikke lisensen

og man trenger heller ikke å erstatte den med reklame

 

 

Forresten så ER det allerede reklame også hos NRK

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi trenger NRK, basta. Ikke faen om jeg skal ha radioen ødelagt med reklame og elendige programledere som de andre kanalene har. De gir oss et utrolig bra tilbud på radio og tv, spesielt i forhold til konkurrentene.

Jeg ser verken på tv eller hører på radio så for min del synest jeg NRK godt kunne vært reklamefinansiert isteden for å komme med kravene sine om at alle som eier en tv MÅ betale en lisens de ikke bruker eller betale i dyre dommer for å få tven maltraktert.

Endret av Sipeari
Lenke til kommentar

Poenget er jo at om NRK hadde vært reklamefinansiert, så hadde de endt opp som alle da andre kanalene: Bare produsert for massene, ikke for de litt smalere seergruppene ( og da mener jeg "litt" smalere, det er tross alt veldig mange som er på programmer som "Der ingen skulle tru" og "Hvem tror du at du er?").

 

Dessuten er det fint å ha en TV-kanal som ikke er avhengig av å ha store komersielle krefter i ryggen.

Lenke til kommentar

Deler ca samme mening som kjetil_90

Hadde samme holdning før, var kritisk til nrk. Jeg er ikke noe fan av avgiften, ikke slik som det er i dag.

Men igjen, når jeg ser på andre kanaler som er avhengige av komuersielle aktører som sender propaganda døgnet rundt er jeg glad for at man har ett alternativ som ikke er fullt så ille og fullt så avhengig av markeskreftene.

Men igjen, jeg er så møkkalei av reklame hvert 10-30min (Det er propaganda det!), hjernedød underholdning som reality-serier osv at jeg holder på og spy. Men det er meg, ser ikke så mye på tv heller. :)

Endret av WaterMarked
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, men hva er alternativet? Kunne såklart vært andre måter de kunne få støtte for, men sånn er det ikke i dag. Det jeg mener er at jeg heller vil ha lisensen enn å måtte leve med alt det andre bråket.

 

lisensen er diskuter i en annen tråd .

og der har man vært innom mange forskjellige alternativer.

Hvis jeg husker riktig så var dert snakk om 5 forskjellige alternative måter å finansiere NRK

 

Problemet er at det er alltid noen som føler seg rammet av kostnaden som de ikke vil være med på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...