Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Rivals


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den mest påfallende likheten her er vel med Forza:Horizon - begge har et tilsvarende "la oss komprimere diverse stereotypisk terreng ned i ett åpent kart", begge lar deg herje rundt i det i ymse sportsbiler til mye den samme musikken, begge har tilfeldige fartsmålere hvor du kan konkurrere med de på vennelisten din, begge lar deg utfordre andre sjåfører du møter på veien til GPS-løp, og begge har løpene sine spredt rundt på tilfeldige steder på kartet (enskjønt NFS lar deg hoppe til dem fra garasjen).

Det er bare synd at Forza:Horizon er større, mer oversiktlig, har klart bedre løp, mange flere - og mer forskjellige - biler, og fraværet av politi gjør det rett og slett mye mer behagelig å nyte landskapet og kjøringen. Det kjennes også mer rettferdig at løp aldri avgjøres av hvem politiet plukker ut, og bare sjeldent av ulykker med tilfeldig trafikk.

På den annen side er NFS:Rivals bedre på korte og intense opplevelser, særlig politijaktene. Det har litt av den klassiske GTA-følelsen, hvor man kan kjøre rundt og rote seg opp i imponerende mye bråk.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Desverre kjøpte jeg spillet for en stund siden, synes egentlig det var noe forbanna dritt. Liker ikke den kombinerte single/multiplayer opplevelsen.

Verden var død og kjedelig, og politiet i overkant irriterende.

 

Yay for noe fartsfølelse og fine biler, men det blir ikke nok for min del ihvertfall.

 

**edit**

 

Djn, hvorfor i all verden har du bilde av den hermetikkboksen? :o

Endret av jihn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Djn, hvorfor i all verden har du bilde av den hermetikkboksen? :o

 

Vel, en jeg kjenner insisterte på at jeg måtte få meg et profilbilde. Han sa ingenting om at det måtte være av meg, og jeg hadde dette liggende (etter å ha kjedet meg med kameraet på ferga).

Endret av Djn
Lenke til kommentar

 

 

På hvilket grunnlag? Synes ikke 30 fps er noe å trekke spillet ned for? Klarte helt fint å spille det for anmeldelsen.

Du synes ikke det er noe å trekke ned for? Selvfølgelig er det latterlig å gi spillet 0 basert på det, men at du ikke synes det er negativt i det hele tatt overrasker meg litt.

 

AtW

Vel, jeg har aldri vært særlig interessert i å telle antallet bilder per sekund når jeg spiller et dataspill. Så lenge flyten er god og bildefrekvensen oppleves som stødig pleier jeg som regel å være fornøyd. For å være helt ærlig synes jeg alt oppstyret rundt oppløsning og frame rate ("Resolution gate", som noen har kalt det) er ganske tullete så lenge spillet er ålreit å spille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri vært særlig interessert i å telle antallet bilder per sekund når jeg spiller et dataspill. Så lenge flyten er god og bildefrekvensen oppleves som stødig pleier jeg som regel å være fornøyd. For å være helt ærlig synes jeg alt oppstyret rundt oppløsning og frame rate ("Resolution gate", som noen har kalt det) er ganske tullete så lenge spillet er ålreit å spille.

 

Stråmann, det er ikke fordi man liker å telle man er opptatt av framerate. Nå har jeg foreløpig ikke spilt dette, men jeg har tilgode å se ett eneste spill med 30 fps med god flyt. Men det er vel enkelte som legger mindre merke til slikt såklart. Videre så er det ingen motsetning mellom gameplay og høyere framerate, faktisk er det motsatt, belønner man god grafikk og den medfølgende lave frameraten, så belønner man grafikk over gameplay (selv om grafikken er endel av gameplayen også, men du skjønner antakelig hva jeg mener)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel, jeg har aldri vært særlig interessert i å telle antallet bilder per sekund når jeg spiller et dataspill. Så lenge flyten er god og bildefrekvensen oppleves som stødig pleier jeg som regel å være fornøyd. For å være helt ærlig synes jeg alt oppstyret rundt oppløsning og frame rate ("Resolution gate", som noen har kalt det) er ganske tullete så lenge spillet er ålreit å spille.

Stråmann, det er ikke fordi man liker å telle man er opptatt av framerate. Nå har jeg foreløpig ikke spilt dette, men jeg har tilgode å se ett eneste spill med 30 fps med god flyt. Men det er vel enkelte som legger mindre merke til slikt såklart. Videre så er det ingen motsetning mellom gameplay og høyere framerate, faktisk er det motsatt, belønner man god grafikk og den medfølgende lave frameraten, så belønner man grafikk over gameplay (selv om grafikken er endel av gameplayen også, men du skjønner antakelig hva jeg mener)

 

AtW

Mente aldri å påstå at man nødvendigvis "liker å telle" når man er opptatt av framrate. Beklager isåfall at det virket sånn.

 

Men som jeg sa i innlegget i stad, så lenge flyten er god tenker jeg aldri over bildefrekvens. Det er først når den begynner å bli hakkete og går ut over spillgleden/spillopplevelsen at jeg legger merke til det. Et spill som hakker/"lagger" så mye at det blir slitsomt å spille er et kjipt spill. Punktum.

 

Når det gjelder grafikk (og derunder framerate) mener jeg at god grafikk kan gjøre et godt spill bedre, men at et godt spill ikke utelukkende kan leve på grafikken sin. Gameplay > grafikk. Alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

<p>

Ja, og å ha lav framerate, for å få bedre grafikk er vel selve definisjonen på å sette grafikk

 

Men hvis lav framerate ikke merkes (som i dette tilfellet), og flyten oppleves som god, hva har det da å si?

Synes det er merkelig at noen som er genuint interessert i spill ikke legger merke til forskjellen mellom 30 og 60fps. Heller lavere oppløsning og dårligere teksturer så lenge bildeflyten er god (og 30 fps er ikke godt).

Lenke til kommentar

Det er så mange spill som kjører i 30 fps (nettopp for å kunne pøse på med så mye spesialeffekter som mulig) at mange nok er ganske vant til den bildeflyten. Og i mange spill fungerer det godt nok, spesielt hvis den er stabil. Men det er ingen tvil om at 60 bilder i sekundet gir en bedre flyt i et raskt bilspill enn 30. Se bare på Forza-serien.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at 60fps gir det lille ekstra når det kommer til bedre flyt men 30fps er spillbart og har ikke ødelagt spilleopplevelsen for meg.

 

kom borti post kanppen før jeg var ferdig...

 

Men det jeg skulle si var at problemet med pc versjonen er kodet så ille at middelmådige pcer har problemer med å kjøre spillet i 30fps og på det verste har jeg vært på 21fps. Men de kommer med patcher og det har blitt bedre(noen ganger). Men dette er heller ikke førstegangen ett spill har blitt publisert og låst til 30fps og senere blitt 60fps.

Lenke til kommentar

 

 

<p>

 

Ja, og å ha lav framerate, for å få bedre grafikk er vel selve definisjonen på å sette grafikk

 

Men hvis lav framerate ikke merkes (som i dette tilfellet), og flyten oppleves som god, hva har det da å si?

Synes det er merkelig at noen som er genuint interessert i spill ikke legger merke til forskjellen mellom 30 og 60fps. Heller lavere oppløsning og dårligere teksturer så lenge bildeflyten er god (og 30 fps er ikke godt).

I videoer som dette her (http://www.youtube.com/watch?v=9DFbNn3YpWM), når de to blir satt opp mot hverandre og forskjellene blir tydeliggjort, ser jeg en forskjell. Men når spillet er i bevegelse og det virker som om flyten er god tenker jeg ikke aktivt over det, såfremt bildefrekvensen ikke faller.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM

 

Anbefaler folk å se denne i stedet for å lese anmeldelsen her. 6/10 høres utrolig snilt ut.

 

I likhet med veldig mange andre på Internett synes jeg videoen overdriver litt. Ja, historien er ganske søppel, men jeg går sjeldent til bilspill for historiedelen. Tutorials og slikt er du fort ferdig med, så står du fritt til å gjøre de små eller store fremskritt du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Styr unna dette søppelet! Som det sies i anmeldelsen blir spillet kjedelig uhyret fort, verden er føles tom og død, tuning av biler absolutt minimal, spillet har en hel haug med bugs og online delen er helt patetisk dårlig. Nei, dette er rett og slett et av de dårligste NFS spillene jeg har spilt. Faktisk så er dette en av de dårligste spillene jeg har spilt til PS3 noen sinne....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...