Gå til innhold

Xbox-designere anmelder PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designerne av kontrolleren til den første Xbox-en er kanskje ikke de første som skal uttale seg om design da. Ikke at jeg er uenig i det de sier her.

 

De har sikkert designet mer enn bare den første Xbox'en. Å være designer er et yrke, så det er vesentlig mer naturlig å spørre designere hva de synes om design enn en tjukkas som lever på ostepop i kjelleren til ho mor.

Lenke til kommentar

 

Designerne av kontrolleren til den første Xbox-en er kanskje ikke de første som skal uttale seg om design da. Ikke at jeg er uenig i det de sier her.

 

De har sikkert designet mer enn bare den første Xbox'en. Å være designer er et yrke, så det er vesentlig mer naturlig å spørre designere hva de synes om design enn en tjukkas som lever på ostepop i kjelleren til ho mor.

Det er vel disse "tjukkasene" som faktisk skal bruke kontrolleren så det er vel egentlig mer relevant å høre på "tjukkasene"?

Lenke til kommentar

Uten å ha lest anmeldelsen til disse designgutta, og altså bare baseret på det teknofil.no skriver her, så synes jeg det virker som om de er litt på bærtur. Etter min mening så kan utseendet på selve konsollen gjerne være design/form over funksjon - det er begrenset hvor mye fysisk kontakt jeg skal ha med den uansett. Den kan gjerne stå på TV-benken og se vakker ut (så er det igjen en smaks sak hva hver enkelt synes er vakkert - personlig synes jeg PS4 ser ganske pen ut på bildene jeg har sett).

Når det gjelder kontrolleren, så er prioriteten _nødt_ til å være snudd. Jeg skal ikke se på kontrolleren, jeg skal kjenne, og interagere med den fysisk. Da hjelper det ikke om man lager den kantete og vond bare fordi konsollen har et stramt design.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...