Gå til innhold

Nokia holdt på å satse på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia er nå største produsent på sin plattform. Alternativt ville være en veldig usikker satsning på Android, og det er umulig å spå hvordan det ville utartet seg, men det er ingen hemmelighet at i alle fall HTC ser mye rødt i regnskapene. Og resultatene for de øvrige har vært litt opp og ned også.

WP øker imidlertid sine markedsandeler jevnt over, og ikke nok med det. Om vi ser på markedsandeler 2012 vs 2013, viser de fleste målinger at WP øker og iOS faller.

 

Screen-Shot-2013-08-14-at-7.56.16-PM.png

Dette betyr at WP, og da primært Nokia, har flere nye kunder år til år enn apple.

 

Det jeg også legger merke til er at (og dette er min personlige oppfatning basert på folk i mitt nærmiljø) folk som har brukt apple frem til nå er mer tilbøyelige til å velge WP fremfor Android om de først skal bytte OS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia er nå største produsent på sin plattform. Alternativt ville være en veldig usikker satsning på Android, og det er umulig å spå hvordan det ville utartet seg, men det er ingen hemmelighet at i alle fall HTC ser mye rødt i regnskapene. Og resultatene for de øvrige har vært litt opp og ned også.

WP øker imidlertid sine markedsandeler jevnt over, og ikke nok med det. Om vi ser på markedsandeler 2012 vs 2013, viser de fleste målinger at WP øker og iOS faller.

 

Screen-Shot-2013-08-14-at-7.56.16-PM.png

Dette betyr at WP, og da primært Nokia, har flere nye kunder år til år enn apple.

 

Det jeg også legger merke til er at (og dette er min personlige oppfatning basert på folk i mitt nærmiljø) folk som har brukt apple frem til nå er mer tilbøyelige til å velge WP fremfor Android om de først skal bytte OS.

 

Hva så? De var største produsent på symbian også, hadde det vært en god ide å fortsette med det? Og joa, de vokser på bekostning av IOS, men alternativet har aldri vært å levere telefoner med IOS, men med android. På samme tid WinPhone har vokst 3,5 millioner enheter har android vokst nesten 100 millioner. Selvfølgelig er det umulig for oss begge å vite hva som hadde skjedd i en alternativ virkelighet, men jeg kjøper ikke helt argumentene dine.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske sikker på at Nokia kommer til å selge 0 millioner WP-telefoner om to år, så det er litt seint å vifte med grafer som viser en økning (på en tjuetredjedel av økningen til Android).

 

Fra 122 millioner enheter i Q4 2010, til 0 millioner enheter. Det er bare ingen måte dette regnestykket kan settes opp for å få Nokia til å ha gjort en rett strategiendring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...