Gå til innhold

Ubuntu-mobilen får økonomisk støtte fra de første bedriftene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å alternativt bare utvide perioden hvor konseptet mottar pengestøtte. Det må jo også være fryktelig tungvint å måtte tilbakebetale, selv den der delvise tilbakebetalingen lager jo bare masse byråkratisk ekstra arbeid.

Endret av G
Lenke til kommentar

LoveAmiga: Klart jeg heier på åpne løsninger. Den er bestilt for lengst. :) Det er bare å hive seg på du også så jeg får min...

 

G: Pengene trekkes ikke før målet eventuelt nås. Da kan de jo bare trekke riktig beløp i første omgang og slippe tilbakebetalinger. Det burde ikke være noe problem å utvide perioden i og med at Edge ikke er ventet levert før i mai. Det blir en tolmodighetsprøve, men den som venter på noe godt... (Jeg har også en annen tolmodighetsprøve på gang, Sigma 18-35mm f/1,8 for Pentax som forhåpentligvis kommer før snøen)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

På tide Linux-fanboysa her inne med Simen1 i spissen åpner lommeboka. Dette er jo den perfekte telefon vet dere!

 

Ubuntu Edge koster nå 695 dollar, ca 4100,- kroner. I tillegg kommer mva. på 25%, dvs. tilsammen ca. 5125,-.

 

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge/x/4167260

 

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx

 

Du må huske på at dette er en telefon med 128 GB lagringsplass, 4 GB RAM, den beste flerkjerne-prosessoren som er tilgjengelig når den produseres, og en GPU med mulighet for å levere full HD til en ekstern skjerm.

 

Du må også huske på at dette er en usubsidiert telefon uten binding med dual-LTE og GMS, som kan brukes i de fleste nettverk i USA, Europa og resten av verden. Telefonen er uten operatørlås, så du kan selv velge den beste eller billigste operatøren, og den beste og billigste måten å finansiere denne på. (Det billigste vil være å betale den kontant).

 

En Apple iPhone 5 med 64 GB lagringsplass og 1 GB RAM koster ca. 6270 inkludert mva. (6.990,00 i Apples butikk).

 

http://store.apple.com/no/buy/home/shop_iphone/family/iphone5

 

Ikke bare har telefonen suveren maskinvare, den har også et enkelt og brukervennlig programvare:

 

 

I tillegg til å kjøre Android, kan den også kjøre i full desktop-modus når den er koblet til skjerm, tastatur og mus. Med tynnklient-tilgang kan du til og med kjøre MS Office og forretningsapplikasjoner direkte fra telefonen:

 

 

Dette er et engangstilbud som bare er tilgjenelig via Indiegogo. Telefonen vil ikke bli solgt via andre kanaler, nå eller i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ubuntu Edge koster nå 695 dollar, ca 4100,- kroner. I tillegg kommer mva. på 25%, dvs. tilsammen ca. 5125,-.

 

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge/x/4167260

 

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx

 

Du må huske på at dette er en telefon med 128 GB lagringsplass, 4 GB RAM, den beste flerkjerne-prosessoren som er tilgjengelig når den produseres, og en GPU med mulighet for å levere full HD til en ekstern skjerm.

 

Du må også huske på at dette er en usubsidiert telefon uten binding med dual-LTE og GMS, som kan brukes i de fleste nettverk i USA, Europa og resten av verden. Telefonen er uten operatørlås, så du kan selv velge den beste eller billigste operatøren, og den beste og billigste måten å finansiere denne på. (Det billigste vil være å betale den kontant).

 

En Apple iPhone 5 med 64 GB lagringsplass og 1 GB RAM koster ca. 6270 inkludert mva. (6.990,00 i Apples butikk).

 

http://store.apple.com/no/buy/home/shop_iphone/family/iphone5

 

Ikke bare har telefonen suveren maskinvare, den har også et enkelt og brukervennlig programvare:

 

 

I tillegg til å kjøre Android, kan den også kjøre i full desktop-modus når den er koblet til skjerm, tastatur og mus. Med tynnklient-tilgang kan du til og med kjøre MS Office og forretningsapplikasjoner direkte fra telefonen:

 

 

Dette er et engangstilbud som bare er tilgjenelig via Indiegogo. Telefonen vil ikke bli solgt via andre kanaler, nå eller i fremtiden.

 

Litt forvirret her nå... Ubuntu, Android, eller begge deler ?

Lenke til kommentar
Ubuntu Edge koster nå 695 ...
Litt forvirret her nå... Ubuntu, Android, eller begge deler ?

 

Begge deler. Du kan velge om du vil bruke Android eller Ubuntu Touch når du slår på mobiltelefonen.

 

Hvis du plugger mobiltelefonen i en HD-skjerm kan du velge å få opp skrivebordsversjonen av ubuntu. (Dette kan du velge enten du bruker Android eller Ubuntu Touch.)

 

Hvis du jobber i en bedrift som gir deg tynnklient-tilgang, noe de fleste mellomstore og store bedrifter har, kan du kjøre MS Office og forretningsapplikasjoner som om det var normale programmer i Ubundu.

 

 

Lenke til kommentar

[,,,]

 

"Hva med å alternativt bare utvide perioden hvor konseptet mottar pengestøtte."

 

Hos Indiegog kan du bare utvide peridoden hvis prosjektet er et "fleksibelt" prosjekt, ikke hvis det er et "fast(satt)" prosjekt, slik dette Indigogo prosjektet er.

 

Det kan være mange grunner til at Canoncial valgte ett "fast" prosjekt, men hovedgrunnen er at dette ikke er et innsammlingsprosjekt, men et prosjekt som skal demonstrere etterspørselen etter "high end" teknologi på mobile enheter. Teknologi som ligger i forkant av hva den ellers konservative bransjen mener er fornuft.

 

(Mark Shuttleworth sammenligner dette med hvordan formel 1 biler brukes som grunnlag for nye biler.)

 

"Det må jo også være fryktelig tungvint å måtte tilbakebetale, selv den der delvise tilbakebetalingen lager jo bare masse byråkratisk ekstra arbeid."

 

Dette er ikke tungvindt. Det skjer automatisk. Det er heller ikke Canonical eller Indiegogo som står for tilbakebetalingen. Det er paypal.

 

Lenke til kommentar
Indiegogo trekker pengene med en gang, det skjedde i hvert fall med meg.

Jeg måtte sjekke og ser at pengene ikke er trukket (av Paypal), men reservert. Dvs. pengene står fortsatt på konto og renteføres hos meg, men de er "låst". Det er helt normal prosedyre en del plasser å reservere beløpet enten som en forenklet kredittsjekk, som depositum, eller slik som her med avventende forbehold om at varen faktisk kan leveres.

Lenke til kommentar

På tide Linux-fanboysa her [...]

 

Nå sårer du mine følelser. Det er greit, men hva med alle som bruker produkter fra Microsoft i god tro. Nå tenker jeg ikke på deg, eller andre avanserte brukere. Jeg tenker nå på de fleste vanlige brukere som bruker Internet Explorer.

 

Når du bruker Internet Explorer blir alt du søker på sent til Wasington, USA, og derfra har NSA full tilgang til hva du søker etter, hvilke sider du bruker, og til og med hva du poster av innlegg på internett.

 

"When you turn on Suggested Sites, your web browsing history is periodically sent to Microsoft, [...]. (Dette er anbefalt innstilling i Internet Explorer, og aktivert som standard.)

 

Informasjon om PCen, og dermed også hvem som eier lisensen, blir sent til Microsoft.

 

"When Sites is turned on, information about the webpages you visit is sent to Microsoft, together with standard PC information.

 

Ikke bare adressen, men også innholdet av sidene blir sent til Microsoft.

 

"This includes the addresses of the webpages you visit as well as information about images and videos included on the page."

 

Og ikke minst: Alle innlegg du skriver inn på forumer som digi.no, søk du gjør i Google, og transaksjoner du gjør i nettbanken, kan bli sent videre til Microsoft i Washington, USA.

 

"Information associated with the web address, such as search terms or data you entered in forms, might be included."

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/internet-explorer/ie11-preview-privacy-statement#ie=ie-11

 

 

---

Internet Explorer privacy statement:

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/internet-explorer/ie11-preview-privacy-statement#ie=ie-11

---

 

Dette er spyware! Nettsporing.

 

"When you turn on Suggested Sites, your web browsing history is sent to Microsoft, [...]"

 

"When you turn on Suggested Sites, your web browsing history is sent to Microsoft, where it's saved and compared to a frequently updated list of related websites. You can choose to stop Internet Explorer from sending your web browsing history to Microsoft at any time."

 

http://windows.microsoft.com/en-IN/windows7/How-to-use-suggested-sites-in-Internet-Explorer-9

 

Ikke bare registrere de hva du trykker på i nettleseren, men også hva du fyller inn i skjemaer.

 

"Informasjon som er knyttet til nettadressen, for eksempel søkeord eller data du har skrevet inn i skjemaer, kan bli inkludert."

 

"Det sendes også en unik identifikator som genereres av Internet Explorer. Denne unike identifikatoren er et tilfeldig generert nummer som ikke inneholder personlige opplysninger og ikke brukes til å identifisere deg."

 

http://windows.microsoft.com/nb-NO/internet-explorer/ie10-win8-privacy-statement

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg måtte sjekke og ser at pengene ikke er trukket (av Paypal), men reservert. Dvs. pengene står fortsatt på konto og renteføres hos meg, men de er "låst". Det er helt normal prosedyre en del plasser å reservere beløpet enten som en forenklet kredittsjekk, som depositum, eller slik som her med avventende forbehold om at varen faktisk kan leveres.

 

Men vil ikke den reservasjonen forsvinne etter en uke, eller kan reservasjoner stå så lenge? Har værtfall selv opplevd at alle reservasjoner på varer jeg har kjøpt som har blitt holdt tilbake på grunn av leveranse forsinkelser forsvinner etter en stund (phew, lang setning!)

Lenke til kommentar

Blir brukerskjermen/skrivebordet (om det er skrivebordsbasert vel og merke) sånn brun i fargen den også?

Ser for meg at telefonen får dritt-telefonstempel nokså kjapt da, selv om alt annet er good. Og selv om det gjerne lar seg gjøre å forandre Theme/farger :D

Bildet sier jo sitt. Men tør de slippe den slik må vel bli hva spørsmålet bør dreie seg om?

 

ing2.jpg

 

Litt sånn lilla-aktig vri på det brunlige da, ser jo ikke ut som noen sunn turd det der. :confused:

(burde kanskje hold meg klar fra å lenke på ordet turd, men jeg klarte ikke holde fingrene unna :) )

Endret av G
Lenke til kommentar

Brun? Jeg ser en gradvis overgang mellom oransje og lilla. Jeg synes default-fargene er bra, men man kan sikkert justere det like lett som på desktop-versjonen.

 

Man kan helt sikkert laste ned ett program, eller en applikasjon som det heter nå, for å gjøre dette.

 

Men jeg tror ikke dette kommer som standard, siden teleoperatører som Telenor kanskje vil selge telefoner som er lys blå, og ikke ønsker at kunder skal rote dette til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...