Gå til innhold

Ny heilomvending for Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette endrer ingenting for min del. Syns de bare virker mer slu og sleipe, de endrer på alt kun for å komme på godsiden til folk. Hvis de absolutt vil kjøre sitt eget løp så "stick to it". Enkelte vil kanskje kalle slike om meg "Hypocritical", siden Microsoft faktisk endrer på ting folk klagde på. Da kan man liksom ikke klage hvis de faktisk imøtekommer endringene, men nja jo : Dette er grunnen:

 

http://www.ign.com/blogs/falcon-x32/2013/06/19/microsft-and-their-lack-of-integrity/

 

"Microsoft has embodied the cold, heartless, company persona and it's a true shame to see. They have a great product and these restrictions should never have been there in the first place.

It would have been nice to see Microsoft stand up for its policies. To show the world that what they were doing would benefit us and change the way we play for the better."

 

Jeg hadde ingen planer om å skaffe Xbox One med de restriksjonee som kom i første omgang, men jeg har heller ingen planer om å kjøpe konsollen til ett selskap som ikke står for sine meninger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er jo åpenbart ikke en slik grad av frihet til bruk som er "visjonen" deres, gitt at dette er en helomvending fra forrige gang - det er snarere "vi innså at vi dummet oss skikkelig ut her og at indiespill tydeligvis er en ting, så, eh, vi ombestemte oss. Igjen."

 

Tenk så mye bedre verden hadde vært uten PR-pisspreik.

Endret av Zealuu
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt for sent dette, blir nok ikke noen xbox uansett hva de finner på av lappesaker nå i ettertid.

 

Så ifølge deg så er skaden alt gjordt, 5 mnd før release? Folk kan ikke prøve en ide, finne ut at det ikke funker så bra som de trodde og rette opp feilen. Dette da igjen FØR problemet har oppstatt. Blir jo som å sammenligne at man går igjennom eksamensvarene sine en gang til før man leverer inn papirene. Men ifølge deg er dette allerede for sent?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt for sent dette, blir nok ikke noen xbox uansett hva de finner på av lappesaker nå i ettertid.

Så ifølge deg så er skaden alt gjordt, 5 mnd før release? Folk kan ikke prøve en ide, finne ut at det ikke funker så bra som de trodde og rette opp feilen. Dette da igjen FØR problemet har oppstatt. Blir jo som å sammenligne at man går igjennom eksamensvarene sine en gang til før man leverer inn papirene. Men ifølge deg er dette allerede for sent?

 

Problemet med Xbox her er at de har gjort feil gang på gang. Ifra direkte svar til kunder og med restriksjonene. Jeg vurderte også å skaffe meg X1 og PS4.

 

Og det er ikke helt sant at dette er før problemet har oppstått, problemet har da alt oppstått når Indieutviklere går bananas. Et marked som idag er nesten like sterkt som de store firmaene

 

Men etter alt det rare de har gjort så er jeg ikke lenger like villig til å støtte ett slikt firma med mine penger. Det er tross alt pengene våre som bestemmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette endrer ingenting for min del. Syns de bare virker mer slu og sleipe, de endrer på alt kun for å komme på godsiden til folk.

 

 

Altså, dette her forstår jeg ikke helt. Det ble en skikkelig clusterfuck når MS annonserte One og dens begrensninger kom for dag. De har nå tatt helomvendinger på flere hold, og likevel sutrer og griner folk. Når de faktisk endrer på tingene, så er det ikke godt nok likevel.

 

Ja, de har jo hatt en plan i utgangspunktet. En plan som ikke ble tatt godt i mot av både forbrukere og utviklere, det ble ett helvete. De endrer på denne planen for å tilpasse seg våre behov og ønsker, og ikke minst konkurrenten Sony. Neida, da er det plutselig en enda større,styggere og mere badass ulv. Selvfølgelig må de endre seg for å kunne tjene penger, det sier seg jo selv. Ihvertfall etter all PR-katatrofen.

 

Er ikke dette utelukkende positivt?

 

Jeg forstår bare ikke helt dette her, uansett hva MS nå gjør for å forbedre konsollen sin fremtidige posisjon i markedet så er det bare negativt. Sier ikke dette her gjelder deg spesifikt, men enkelte her inne virker fast bestemt på å hate alt som blir gjort fra MS sitt hold.

 

Skyttergravene er gravd og geværmunningen rettet mot fienden.

Endret av Mala
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at konsollprodusentene vil ha deg over på en låst plattform, man vil kontrollere kundene, og gjerne til deres ugunst. MS har vist at alt som hindrer de i å gjøre disse tingene er ekstrent press, de hadde snudd tilbake igjen på dagen om de kunne. At noen flere har fått øyenene opp for dette har kanskje gjort at de er litt mindre imponert over denne snuoperasjonen?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

Jeg svarte vel forsåvidt på spørsmålet ditt i den første kommentaren min.

Nei, det er ikke utelukkende positivt fordi MS i i første omgang prøvde seg på disse begrensningene, hvem sier at de ikke vil endre tilbake om ett par år når "flere har internett på hytta" / begrensingene ikke er så viktige lenger. Såklart må de tjene penger, men at de endrer på hele konsollen før den idet heletatt er til salgs / folk har prøvd den syns jeg blir for drastisk. De skulle beholdt alt sammen og ventet en stund (etter release) for å se hvordan folk/utviklerne oppfattet konsollen og dens "begrensinger" da. Som sagt hadde jeg ingen planer om å kjøpe den ved release med kravene den hadde eller har nå. Men jeg hadde kanskje kjøpt den senere hvis brukererfaringene til "release kjøperne" var gode, men ikke nå lenger... uansett...

 

"At this rate I bet they'll soon announce compatibility with PS4 games..." ~ deepfinity (Eurogamer) :lol:

 

^ AtW - Nettopp :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg føler har skjedd nå er at mange som var merke lojale til Xbox har hoppet over til Playstation pga alt PR rotet til Microsoft. Og uansett hvor mye MS gjør for å forbedre situasjonen så vil det ikke rikke på disse personene som av grunner en sikkert burde hatt en psykologisk avhandling rundt skifte tilbake eller akseptere at begge plattformer er så like og såpass bra at en fint kan gå for begge uten problemer.

 

Når en slår samens disse nykommerne i Playstation så sitter en igjen med en fin liten klyse fanboys. Og om en tar med en klype salt fra folk som tror det å nevne ordet PC er av noe relevanse så har vi en suppe av suppehoder som forpester alle artikler og kommentarfelt rundt omkring.

 

Dette er en gjeng tullinger som kunne fått trykt opp i ansiktet positive nyheter men alikavell få vinklet det til å bli noe negativt.

 

Dette er ikke normale forbrukere og ihvertfall ikke normale spillere. Deres eneste formål er å spre kvalme og negativitet uansett hvor positivt det egentlig er. Dette er fanboy gjengen, en pest blant oss som er glad i spill.

Endret av _LarZen_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...