Gå til innhold

? Er Samsungs smartmobil-eventyr over?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til tross for at Samsung venter at andre kvartal vil bli Samsungs beste noensinne, med en vekst på mellom 44 og 50 prosent i inntektene fra samme periode i fjor, skuffet den sør-koreanske elektronikkgiganten markedet da de fredag la frem oppdaterte inntektsestimater.

 

Hva er feil her?!

 

Selv om analytikerne hadde forventet bedre salg av S4, er dette Samsungs bestselgende mobil noensinne ? med 10 millioner solgte enheter i løpet av den første måneden. S4 passerte 20 millioner solgte enheter i løpet av de første 68 dagene, som er rundt én måned før S III nådde samme salgstall.

 

Seriously!! Kanskje på tide å justere forventningene i stedet for å si at de skuffer?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Intet tre vokser inn i himmelen", heter det. Når stadig flere har smartphones blir det vanskelig å overtale nye brukere.

 

Nå har jeg ikke tallene for hvor mange Samsung solgte av S3, men det er sikkert mange av de kundene som ikke ser behovet for å oppgradere til S4. Ikke alle trenger ny toppmodell hvert år. ;) Så slipper jo de andre aktørene også spennende saker; HTC One, Sony Z og ikke minst Apple da.

 

Det er alltid et marked for nye gadgets, men jeg tenker hvertfall at det er en grense for hvor ofte "folk" gidder å kjøpe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Intet tre vokser inn i himmelen", heter det. Når stadig flere har smartphones blir det vanskelig å overtale nye brukere.Nå har jeg ikke tallene for hvor mange Samsung solgte av S3, men det er sikkert mange av de kundene som ikke ser behovet for å oppgradere til S4. Ikke alle trenger ny toppmodell hvert år. ;) Så slipper jo de andre aktørene også spennende saker; HTC One, Sony Z og ikke minst Apple da. Det er alltid et marked for nye gadgets, men jeg tenker hvertfall at det er en grense for hvor ofte "folk" gidder å kjøpe nytt.

 

Salget for S4 er høyere enn S3. Leste om dette seinest i går . http://www.itavisen.no/nyheter/s%C3%A5-mange-s4-har-de-solgt-78455

Men jeg bryr meg minimalt om hva aksjemarkedet sier, bare jeg har en rå telefon som drar de programmene jeg ønsker, samt at produsenten tjener penger. Dermed går verden videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var vel bare å forvente. Konkurrentene har skjerpet seg, og at Samsung ikke svarer til forventingene på tross av at de aldri har solgt bedre er vel like mye investorene sin feil.

 

Samtidig er nok markedet litt mettet. Jeg gidder ikke oppgradere mer en hvert andre år, og klarer meg med min S3 et år til, selv om S4 virket utrolig bra når jeg fikk prøve den; )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til tross for at Samsung venter at andre kvartal vil bli Samsungs beste noensinne, med en vekst på mellom 44 og 50 prosent i inntektene fra samme periode i fjor, skuffet den sør-koreanske elektronikkgiganten markedet da de fredag la frem oppdaterte inntektsestimater.
Hva er feil her?!
Selv om analytikerne hadde forventet bedre salg av S4, er dette Samsungs bestselgende mobil noensinne ? med 10 millioner solgte enheter i løpet av den første måneden. S4 passerte 20 millioner solgte enheter i løpet av de første 68 dagene, som er rundt én måned før S III nådde samme salgstall.
Seriously!! Kanskje på tide å justere forventningene i stedet for å si at de skuffer?!

 

Når man kjøper en aksje i et selskap er prisen satt i forhold til et forventet resultat. Altså "jeg tror selskap S skal tjene så og så mye neste kvartal og betaler N $ for aksjen". Det samme gjør flere andre spekulanter som ikke har noen interesse av hvor mye selskap S selger, bare at investeringen betaler seg. Når selskap S bare oppnår å selge 20 millioner enheter de første 68 dagene, mens alle som kjøpte aksjene regnet med 2X millioner på 5X dager og resultater er at aksjekursen synker, da skuffer selskap S markedet. Og det er det artikkelen omhandler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...