Gå til innhold

PayPal vil satse på betaling i verdens-rommmet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når avstandene blir så store at det ikke er praktisk å koble seg på jordens internett i real time får man gå tilbake til løsningene som fantes før. Det er et hav av eksempler på pengeoverføringer før man fikk elektronkk (eller postvesen ).

 

Btw: Astronautene logger seg bare på nett og betaler i nettbanken som de fleste andre :) (iallefall de på ISS)

Lenke til kommentar

Med kvantesammenfiltring vil man i prinsippet kunne sende informasjon over store avstander uten latency.

 

Da må man først finne en måte å bestemme hvilke tilstand den sammenfiltrede partikkelen skal få når den måles, og så vidt jeg vet klarer man ikke det (enda). Om man skulle få til noe sånt til tross for nåværende kunnskap er jo i tillegg slike sammenfiltrede partikler en endelig ressurs. Man må altså først ta med seg en ladning for så å etterforsynes når den første ladningen er brukt opp.

 

Det er noen foreslåtte løsninger, men så vidt jeg vet er ikke FTL kommunikasjon ved hjelp av entangled particles mulig med nåværende QM modeller :)

Lenke til kommentar
Når avstandene blir så store at det ikke er praktisk å koble seg på jordens internett i real time får man gå tilbake til løsningene som fantes før.
Med kvantesammenfiltring vil man i prinsippet kunne sende informasjon over store avstander uten latency.

Ikke si det. Om det er mulig er det ingen som vet. Sist så jeg vel Neil De Grasse Tyson uttale seg, han mente det ikke ville gå. Husker ikke hvorfor.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så fort det blir noe å hente der ute er jeg rimelig sikker på det vil dukke opp både galaktiske banker og univers(elle)-kredittkort. Frykten for å brenne inne med penger er nok overdrevet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hva gjør det da om det tar noen sekunder å sende signalet til Jorden? Med en meget optimal løsning så kunne de bauncet signalet frem og tilbake på 12-15 sekunder fra Titan. Men, distansen er så stor at det er urealistisk å tenke at de vil koble seg på nett mot Jorden fra Titan... Men en tur i rommet (600-40,000km) så vil det ikke være noe annet en det de som sitter med satelittnett mot HEO-satelitter opplever: 600-1000ms responstid, da kan du fint lese VG i rommet, samt gjøre en masse netthandler!

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...