Gå til innhold

Sniktitt: Titanfall (Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7 mot 7 spillere høres latterlig lite ut i et "next-gen" multiplayer-only spill. I følge et videointervju gjennomført av GameSpot ble det sagt at alle som løper rundt + de mindre mechene man ser er AI. 7 mot 7 blir sagt å være spillets 'sweet spot' hva angår antall spillere.

Lenke til kommentar

Selve prinsippet minner endel om Blacklight Retribution - dog med en god del mykere bevegelser. Digget parkour hoppet langs reklameskiltene over gata. Om banene har mulighet for mange kreative måter å komme seg rundt på ser jeg for meg at dette i det minste kan bli gøy å klatre rundt i ^^

Lenke til kommentar
Titanfall virker å løsrive seg grundig fra Call of Duty-røttene det nærer seg på, selv om det er umiskjennelige likhetstrekk her.

 

You srs??

 

Akkurat samme våpenhandling, floating combattext, gamepace, unlocks, våpentyper, ingen recoil osvosvosv.

 

Titanfall aka nyeste CoD med mechs.

 

Ikke overraskende satser Respawn på å tilby 60 bildeoppdateringer i sekundet, i likhet med arbeidet Call of Duty-veteranene gjorde før de gikk fra serien.

 

Oooh shit! Vi får hele SEKSTI FPS!.. Det er trist at consolespillere faktisk jubler over dette, noe som er en selvfølge at et spill skal kjøre med minst 60fps, helst 120+. Trist.

 

Innflytelsen er kanskje ikke så merkelig; begge spillene dominerer esportscenen for tiden – en kake som sikkert også Respawn ønsker å få et stykke av

 

Blir moro med et eSportspill som har randomness som claymores, c4, unlocks, ingen mod tools eller dedikerte servere. MW2+ all over.

Lenke til kommentar
Oooh shit! Vi får hele SEKSTI FPS!.. Det er trist at consolespillere faktisk jubler over dette, noe som er en selvfølge at et spill skal kjøre med minst 60fps, helst 120+. Trist.
60 fps? For reals? Dette har da vært standard på pc hvor lenge nå? At dette i det heletatt blir nevnt viser jo hvor langt bak de er. Dette burde være standard for alt nå.

Jeg er enig med at det er bra konsollene får 60fps, men henger etter ? De spill pc'ne som dytter over 60fps ikke minst 120 koster også 3-5 ganger prisen til konsollen. Hvordan dere sammenligner dette er på tryne. Sitter selv med GTX 670 og i5-2500, men det er flere spill jeg ikke får spillt 60fps, (@max settings 1080p), bare å drømme om 120 ihvertfall. Disse 2 delene alene koster mer enn de nye konsollene selv idag.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at det er bra konsollene får 60fps, men henger etter ? De spill pc'ne som dytter over 60fps ikke minst 120 koster også 3-5 ganger prisen til konsollen. Hvordan dere sammenligner dette er på tryne. Sitter selv med GTX 670 og i5-2500, men det er flere spill jeg ikke får spillt 60fps, (@max settings 1080p), bare å drømme om 120 ihvertfall. Disse 2 delene alene koster mer enn de nye konsollene selv idag.

 

Hvordan du tror at nyeste console kjører spill med tilsvarende grafikksettings som PC er på tryne. Nyeste BF3 kjører grafikksettings på console som tilsvarer medium-low på PC og 55FOV cap.

Bare å vente til neste år etter Xbone og PS4 har blitt lansert og man kan kjøpe en PC til 5k og "nextgenconsoles" vil være tilsvarende 2 år gammel hardware.

 

Protip: Senk grafikksettings og du har 100+. Hvis du foretrekker eyecandy over stabil fps, sure be my guest.

 

Er sjeldent man ser mye forskjell ved å senke grafikksettings fra f.eks ultra ned til high.

Lenke til kommentar
Hvordan du tror at nyeste console kjører spill med tilsvarende grafikksettings som PC er på tryne.

Du snakker om nyeste konsoll som: PS4 og Xbox One? Umulig å si siden vi ikke har noen spill fra konsollene å sammenligne mot pc versjonen, men det skal bli spennende å se resultatene.

Nyeste BF3 kjører grafikksettings på console som tilsvarer medium-low på PC og 55FOV cap.

Aldri sett BF3 på konsoll før men det hørtes jo dårlig ut.

 

Bare å vente til neste år etter Xbone og PS4 har blitt lansert og man kan kjøpe en PC til 5k og "nextgenconsoles" vil være tilsvarende 2 år gammel hardware.

Ja, du tror virkelig det ja.

Protip: Senk grafikksettings og du har 100+. Hvis du foretrekker eyecandy over stabil fps, sure be my guest. Er sjeldent man ser mye forskjell ved å senke grafikksettings fra f.eks ultra ned til high.

Foretrekker 1080P@30fps / eyecandy på pc da man sitter så nærme skjermen. Når jeg spiller konsoll sitter jeg fort 4meter unna og ser ikke all eyecandy'n uansett, så klarer meg fint med 720p og heller 60fps da pga avstanden.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Du snakker om nyeste konsoll som: PS4 og Xbox One? Umulig å si siden vi ikke har noen spill fra konsollene å sammenligne mot pc versjonen, men det skal bli spennende å se resultatene.

 

Aldri sett BF3 på konsoll før men det hørtes jo dårlig ut.

My bad, jeg mente nyeste der som i dagens gen: X360 og PS3. Kan vel ikke forvente mye mer med 6-7år gammel hardware heller. Og ja poenget mitt er at en console er som en PC som ikke kan oppgraderes og skal vare i minst 5-6 år og ved release som jeg sier er hardwaren tilsvarende en fjorårets midend PC. De fleste spill til nextgen console(Xbone/PS4) vil kjøre på 1080p@30 til release og da kan du bare tenke deg spill om 3-4 år; de vil bli strippet for features, grafikk m.m for å kunne kjøre stabilt på 30fps. Og igjen med 55FOV cap.

 

Hvis du vil ha en sammenligning er det bare å søke opp Unreal Engine 4 tech demo PS4 vs PC å se selv.

 

Foretrekker 1080P@30fps / eyecandy på pc da man sitter så nærme skjermen. Når jeg spiller konsoll sitter jeg fort 4meter unna og ser ikke all eyecandy'n uansett, så klarer meg fint med 720p og heller 60fps da pga avstanden.

 

Du om det. Jeg blir uvel hvis fps er under 60, den bør være >100 for min del.

Poenget mitt overall er at consoles senker utviklingen av grafikk da hardwareoppgraderinger kun skjer ved generasjonsskifte som er hvert 6-8år.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en sammenligning er det bare å søke opp Unreal Engine 4 tech demo PS4 vs PC å se selv.

 

Ja, den som viste seg å ikke inneholde så store forskjeller likevel?

http://www.eurogamer...ine-4-ps4-vs-pc

 

 

Brian Karis, senior graphics programmer at Epic Games adds some more insight in the comments below, explaining some of the more obvious differences - particularly in terms of the very different lighting schemes. At the technical level, the two demos are closer than it seems:

"The biggest changes actually came from the merging of two separate cinematics, the original Elemental and the extended Elemental we showed at PS4's launch event. Each had different sun directions and required some compromises to join them. This resulted in some major lighting differences that aren't platform related but were due to it being a joined cinematic. Another effect, in the original you could see the mountains through the door where in the merged one we made the view through the door white since the mountains outside were no longer the same. Same deal with the mountain fly by. The old mountain range doesn't exist in the new one. These changes from the merge make direct comparisons somewhat inaccurate.

"Feature wise most everything is the same, AA resolution, meshes, textures (PS4 has tons of memory), DOF (I assure you both use the same Bokeh DOF, not sure why that one shot has different focal range), motion blur.

"Biggest differences are SVOGI has been replaced with a more efficient GI solution, a slight scale down in the number of particles for some FX, and tessellation is broken on ps4 in the current build which the lava used for displacement. We will fix the tessellation in the future."

 

 

Du om det. Jeg blir uvel hvis fps er under 60, den bør være >100 for min del.

Poenget mitt overall er at consoles senker utviklingen av grafikk da hardwareoppgraderinger kun skjer ved generasjonsskifte som er hvert 6-8år.

Jeg har prøvd å spille med og uten fraps for å faktisk se hvor mye fps jeg får, men ser virkelig ingen forskjell på ~40 eller 60. Under 30 blir det synlig og for dårlig ja, men resten: neh

 

Merkelig hvordan konsoller senker utvikling for pc spillere når det fortsatt kommer spill som The Witcher, Crysis og Metro som kneler maskinene deres.

Hardwareoppgraderinger skjer da stadig for pc'ne, men at utviklerne heller fokuserer på konsollene er jo opptill dem.

Lenke til kommentar

My bad, jeg mente nyeste der som i dagens gen: X360 og PS3. Kan vel ikke forvente mye mer med 6-7år gammel hardware heller. Og ja poenget mitt er at en console er som en PC som ikke kan oppgraderes og skal vare i minst 5-6 år og ved release som jeg sier er hardwaren tilsvarende en fjorårets midend PC. De fleste spill til nextgen console(Xbone/PS4) vil kjøre på 1080p@30 til release og da kan du bare tenke deg spill om 3-4 år; de vil bli strippet for features, grafikk m.m for å kunne kjøre stabilt på 30fps. Og igjen med 55FOV cap.

Det ser ut som de fleste 1. parts Xbone spillene vil kjøre på 60FPS, mens de fleste 1. parts PS4 spillene vil kjøre på 30FPS. Etterhvert vil nok 30FPS bli standarden for begge og jeg vil også tro at utviklerne vil begynne å gå lavere enn 1920x1080. Men ellers vil jo grafikken bli bedre ettersom årene går og utviklerne får bedre verktøy og erfaring med de nye konsollene.

 

Nå skal det sies at hvor flytende 30FPS ser ut eller føles kan variere mye fra spill til spill. Spill type, hvor stabil frameraten er, input prosesseringen, animasjon framerate osv. 30FPS kan være absolutt tilstrekkelig for mange spill for de aller fleste. Det er også mer tilgivelig på konsoll bl.a mtp unøyaktigheten av kontroll stikkene.

De spillene som virkelig trenger 60FPS har også ofte det. Men det er også mange 30FPS spill som hadde kjørt klart bedre med 60FPS.

 

PC spillere med monster PC'er bør jo håpe på at utviklerne nedgraderer til 720p30FPS raskest mulig på neste generasjons konsollene for å få mest mulig informasjon i en pixel og likevel kunne kjøre spillet i høy oppløsning og framerate på PC.

 

Hvis du vil ha en sammenligning er det bare å søke opp Unreal Engine 4 tech demo PS4 vs PC å se selv.

Men er det en bra sammenligning? Det kan bare være en rask port av en hovedsaklig Nvidia tech demo som er lite optimalisert for PS4.

 

Til tross for svakere hardware har konsollene sine fordeler med mer effektiv OS og API, samt "closer to metal" koding og ikke minst at det er en fixed hardware plattform mtp optimalisering.

 

The real reason to get excited about a PS4 is what Sony as a company does with the OS and system libraries as a platform, and what this enables 1st party studios to do, when they make PS4-only games. If PS4 has a real-time OS, with a libGCM style low level access to the GPU, then the PS4 1st party games will be years ahead of the PC simply because it opens up what is possible on the GPU. Note this won't happen right away on launch, but once developers tool up for the platform, this will be the case. As a PC guy who knows hardware to the metal, I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs wont provide low-level GPU access in PC APIs. One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API.

- Timothy Lottes, Nvidia

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan konsoller senker utvikling for pc spillere når det fortsatt kommer spill som The Witcher, Crysis og Metro som kneler maskinene deres.

Hardwareoppgraderinger skjer da stadig for pc'ne, men at utviklerne heller fokuserer på konsollene er jo opptill dem.

 

Vel det blir lettere å se forskjeller når det kommer spill som kan sammenlignes så vi får vente å se.

 

Prototype 2 knelte også highend maskiner. Dette var ikke på grunn av at spillet hadde krevende grafikk men at det var en elendig port. Jeg sier ikke at all utvikling blir senket men at utviklingen generelt blir senket veldig ned av consoles. Det er ikke noe å krangle på; consoles har en stor del av markedet og utgivere vil maskimere profit. Da er det klart at de velger console som hovedplatform. Når man da har en console som ikke kan oppgraderes og man etter hvert må lage spill for gammel hardware for å så porte over til PC blir grafikkutviklingen senket.

 

I tillegg til at grafikkutvikligen blir kraftig senket blir også features i spill tilpasset/fjernet for å passe til consoles. Men det er en annen diskusjon.

--

 

MistaPi: Ja PS4 har en klar fordel med lowlvl APIs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe å krangle på; consoles har en stor del av markedet og utgivere vil maskimere profit. Da er det klart at de velger console som hovedplatform.

 

Som også gir utviklerne større budsjett og dermed muligheter til å lage et spill som pusher grafikken.

Konsoller har både positive og negative sider for grafikkutviklingen.

 

Lenke til kommentar

Som også gir utviklerne større budsjett og dermed muligheter til å lage et spill som pusher grafikken.

Konsoller har både positive og negative sider for grafikkutviklingen.

 

Hehe sure i en vindunerlig verden der utgivere bryr seg om spillerne, ikke kun $$$. Sleng inn noen regnbuer, sommerfugler og unicorns med det samme.

 

Srsly though la oss ta en liten realitycheck; nyeste CoD og Activision: Brukt samme motor siden CoD 2, en modifisert versjon av Quake 3 motoren. Q3 er et spill som ble lansert i 1999. Ikke det at det er noe galt med motoren, det er en fantastisk bra motor. Men med det store overskuddet Activision går med hvert år på grunn av blant annet nyeste CoD skulle man kanskje tro de kunne investert litt av pengene i enten egen motor eller støtte en litt mer moderne motor da eller?

 

Så kommer Xbone reveal: "We could have played it safe and simply made Modern Warfare 4, which is what a lot of people were expecting,"

 

Jo nå kommer Activision med skryt av en helt ny "next-gen" engine. Gjett hvilken motor det er. Hint: id Tech 4 aka Doom 3 motoren ble open sourced i 2011. Jeg orker ikke å begynne med deres "FISH AI" opplegg..

 

 

Tilbake til hva du sier: Problemet her er at med console som hovedplatform til fokuset alltid bli console. Hvorfor skal en utgiver bruke penger på å utvikle en ny motor eller annen utvikling når deres hovedplatform etter hvert ikke ville kunne yte i nærheten sammenlignet med en PC?

Som jeg også nevnte er det ikke bare grafikkutviklingen som er problemet. For å ta CoD igjen som et eksempel; når features som lean, ded servere, mod tools med mer blir strippet bort fra consoleversjonen for å så portes over til PC har vi et problem. Her er lean fjernet for å tilpasse controlleren, ded servere byttet ut med playerhosting for console "lobbies" og mod tools fjernet for det er ingen som modder spill til console.

 

Det er noen pros med console men hovedsaklig cons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...