Gå til innhold

I dag kommer neste versjon av Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare tenker... Hvis Microsoft skal slippe ut oppdateringer oftere enn de gjør nå, da er det veldig rart hvis de skal beholde prisene de har nå på operativsystemet.

 

Hvorfor det? De tar jo ikke betalt for oppdateringen. De tar betalt for nye OS, men dette er en oppdatering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Handler Windows 8.1 utelukkende om forbedringer i "Modern UI" eller kommer det overhalinger og forbedringer til selve selve operativsystemet og "desktop" biten også?

 

Ja, det kommer mange positive endringer , Oset har nå blitt finpusset for oss som ikke har "touch" og det skal bli langt bedre konfigurasjonsmuligheter for hva de forskjellige "hjørnene" gjør i Gui'et :

"PCs today are evolving for a world of mobile computing where people interact with their devices through touch, and we designed Windows 8 for this. But we also recognize there are many non-touch devices in use today – especially in the commercial setting. As such we’ve focused on a number of improvements to ensure easier navigation for people using a mouse and keyboard.

We’ve improved the way you navigate to Start with the mouse by changing the Start “tip” to be the familiar Windows logo. The new tip appears anytime you move the mouse to the bottom left corner of the screen, and is always visible on the taskbar when on the desktop. There are also options to change what the corners do, and options to boot into alternate screens. For example, if you prefer to see the Apps view versus all the tiles, you can choose to have the Start screen go directly to Apps view.

--

These are just some of the updates coming in Windows 8.1. We’ll be blogging more about these and other changes in the coming weeks. As you’ve heard us talk about before, Windows 8.1 will be available later this year as a free update for consumers to Windows 8 through the Windows Store the same way customers get app updates today.

 

Ser ut som det er mange endringer som kommer og jeg regner med at det vil nå være enklere for brukerne å komme seg direkte til desktop etter hvert som man har brukt oset ( lagt inn noen programmer osv).

Lenke til kommentar

Jeg bare tenker... Hvis Microsoft skal slippe ut oppdateringer oftere enn de gjør nå, da er det veldig rart hvis de skal beholde prisene de har nå på operativsystemet.

 

Fulgte man litt med i høst, kostet oppgradering fra win7 249,- og denne oppdateringen koster 0,-

Jeg syntes Microsoft priser seg lavt, det er det siste man skal klage på akkurat i denne sammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Menyen som du kan få opp ved å høyreklikke på startknappen er allerede tilstede. Det er bare å høyreklikke nede i venstre hjørne. Det eneste nye er at de har lagt til "shut down" .

 

Dere burde også lagt til at Microsoft har sagt at en ikke kan oppgradere 8.1 Public Preview til 8.1 release. Om man installerer PP så må man kjære en clean install ved release.

Lenke til kommentar

Det var da fælt hvor alle maser om START knappen, det er jo ikke den folk savner, men START Menyen.

Selv bruker jeg Classic-Shell som får Windows til å hoppe forbi start skjermen og gå rett til skrivebordet hvor den gamle start menyen er tilgjengelig, akkurat som i Windows 7 og tidligere versjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da fælt hvor alle maser om START knappen, det er jo ikke den folk savner, men START Menyen.

Selv bruker jeg Classic-Shell som får Windows til å hoppe forbi start skjermen og gå rett til skrivebordet hvor den gamle start menyen er tilgjengelig, akkurat som i Windows 7 og tidligere versjoner.

 

Hva bruker folk start meny til??? aldri forstått hvorfor folk savner den jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var da fælt hvor alle maser om START knappen, det er jo ikke den folk savner, men START Menyen.

Selv bruker jeg Classic-Shell som får Windows til å hoppe forbi start skjermen og gå rett til skrivebordet hvor den gamle start menyen er tilgjengelig, akkurat som i Windows 7 og tidligere versjoner.

 

bruker du start8 så for windows start meny

Lenke til kommentar

Hva bruker folk start meny til??? aldri forstått hvorfor folk savner den jeg.

 

Rask og enkel søking og navigering uten at det må på død og liv strekke seg utover hele skjermen.

 

Løsninger som Start8 ser jeg på som en uting, hvorfor skulle Microsoft gidde å bry seg om noe som helst om folk faktisk betaler for produktene deres og fikser opp i dilldallet på egenhånd? Eneste måten selskaper som Microsoft lærer er om brukere sier i fra med lommeboka, altså ikke gidder å kjøpe produkter som Windows 8 i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av det jeg har sett til nå så var jo ikke dette allverden?

 

- Microsoft selv finser litt av Windows RT og legger det mer eller mindre død.

Godt er det, hele Windows RT var vell en temmelig stor fiasko til å begynne med.

 

- Alt handler om Modern UI og små forbedringer her.

Du kan skreddersy og sortere ting i Modern UI endel bedre enn tidligere så det kan bli endel mer oversiktlig og bedre i bruk. Mye fokus på diverse apps jeg aldri har hørt noe særlig om og aldri noengang kommer til å bruke...

 

- De nevner Windows Phone innimellom, men har ikke sett noe særlig til Windows Phone, ingen nye relevante modeller, ingen relevant informasjon om hva som kan komme i den nye etterlyse oppdateringen, ei heller noe om hvilken ny maskinvare denne kommer til å støtte.

 

 

 

Så heller ikke noe til hvorvidt det endelig blir bedre integrering mellom dekstop og Modern UI applikasjoner, skal de endelig begynne å kommunisere bedre og snakke sammen eller skal man fremdeles gå rundt å føle at man kjører to separate systemer i ett system?

 

Trodde alle ryktene og forventningene bak "Windows Blue" / "Windows Azure" / "Windows 8.1" lå bak bedre og tettere integrasjon mellom alle produktkategorier, at alle systemer nå skulle over på samme kjerne, at alt av bærbare, desktop og nettbrett nå skal kjøre Windows 8.1 hvor alt av applikasjoner osv skal integrere og fungere sømløst mellom alle enheter og at neste oppdatering til Windows Phone skal bringe det samme til Windows Phone hvor alt da skal kjøre på samme base hvor ting du gjør på enhet 1, skal kommunisere og fungere sømløst med alt du gjør på enhet 2, og 3 om det så er snakk om Windows Phone telefon, Windows 8 nettbrett eller Windows 8 bærbare / desktop.

 

 

Dette minnet mer om at Windows Modern UI gikk fra BETA1 til BETA2, intet mer, intet mindre.. Et par ting som strengt tatt burde vært der fra starten av som lar brukere legge opp ting litt mer logisk, og det faktum at nye brukere ikke lenger trenger å klø seg i hode over hvor startknappen har blitt av er blitt delvis utarbeidet men da var da ikke stort mer å se enn dette? Det å kjøre Modern UI apps på noe annet enn nettbrett gir jo fremdeles fint lite mening, de ser jo fremdeles håpløse ut og har jo opp abnormt med plass og har et GUI som ikke tiltaler bruk av verken bærbare eller stasjonær.

 

 

Hovedproblemet mitt med Microsoft for tiden er at jeg ikke helt klarer å forstå hvor de vil eller hva de ønsker å oppnå her. Skjønner at de ønsker å oppnå bedre integrering mellom egne produkter og løsninger, de vil gjøre det å eie et Windows nettbrett, Windows maskin (bærbar / stasjonær) og Windows mobil (Windows Phone) skal gi mening og fungere sømløst mellom hverandre. Og dette er et ønske jeg støtte fult ut, men her går jo ting virkelig i sneglehastighet da integreringen ikke ser ut til å bli stort bedre her og vi har fremdeles det store problemet at Microsoft sverger på at de på død og liv skal tvinge på eksisterende brukere (90% Windows markedsandel) bruk av Modern UI og mobil / nettbrett applikasjoner og GUI selv om det sjeldent gir noe særlig mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...