Gå til innhold

Norske menn er verdens mest feminine - Tvungen eller frivillig?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

I denne artikkelen fra Aftenposten kan vi lese at norske menn er verdens mest feminine: http://www.aftenpost...ml#.UZ9Ee7VM86Y

 

Har det norske menn blitt for påvirka av kvinnelige verdier og følelser, av den grunn av at staten har tvunge oss til det? Lenge har det vert slik i norsk politikk at kvinner har stemt meir enn menn, og dette har fått stort utslag i partier sin politikk. Har dette tvunge norske menn til å bli meir feminine? Kva skadet har dette gjort for den norske mannen? Korleis meinar du at vi kan reversere denne negative utviklinga?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne artikkelen fra Aftenposten kan vi lese at norske menn er verdens mest feminine: http://www.aftenpost...ml#.UZ9Ee7VM86Y

 

Har det norske menn blitt for påvirka av kvinnelige verdier og følelser, av den grunn av at staten har tvunge oss til det? Lenge har det vert slik i norsk politikk at kvinner har stemt meir enn menn, og dette har fått stort utslag i partier sin politikk. Har dette tvunge norske menn til å bli meir feminine? Kva skadet har dette gjort for den norske mannen? Korleis meinar du at vi kan reversere denne negative utviklinga?

 

Staten påvirker oss jo, men tvunget til det? På hvilken måte? Og hvorfor er dette automatisk en negativ utvikling?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg ser ikkje på det som noko negativ utvikling me bør reversere. Tvert imot synest eg det er bra.

 

– Norske menn er ikke feminisert i form av interesser, kroppsspråk eller seksualitet. Vi går ikke rundt med knekk i håndleddet og en truet identitet, konstaterer Harald Eia.

 

– Det er verdisettet vårt, hva vi tenker er viktig her i livet og hvilke prioriteringer vi gjør, som er feminisert. Norske menn er, i motsetning til for eksempel mexicanske menn, blitt påvirket til å bli mer myke og hensynsfulle, mindre fulle av oss selv. Og mens det forventes at en mexicansk mann gjør sin plikt om han liker det eller ikke, er idealet i Norge at det ikke skal være en plikt å ta pappapermisjon. Menn skal lære seg å like å være hjemme med barna. Pappapermisjon er en gave vi skal sette pris på.

At det er påtvunget av staten er vel å ta litt hardt i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Staten påvirker oss jo, men tvunget til det? På hvilken måte? Og hvorfor er dette automatisk en negativ utvikling?

 

AtW

 

Fordi eg nesten har lyst å drepe meg fordi samfunnet er så lite fornuftig og ulogisk. Det er jo eit faktum at folk er blitt mykje meir opptatt av slike ting som følelsar og anna tull.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det er negativt på grunn av trafikkulykker, for eksempel. Kvinner er jo dårligere til å kjøre bil.

Leste du artikkelen? Hvilke konkrete av de "feminie verdiene" som er angitt der mener du fører til flere trafikkulykker? Og når jeg spør om det er en negativ utvikling, så er det totalen jeg er ute etter ikke snevre enkeltelementer.

 

AtW

Lenke til kommentar

For Norges del tror jeg det fungerer ganske bra så lenge det holder seg fredelig og fint her, men så fort det skjer noe dramatisk så trenger vi faktisk de slemme maskuline verdiene. Både med tanke på krise og krig, og terroraksjoner som 22. Juli trenger vi de som tør å satse og ta sjanser, de som tør å ta tøffe beslutninger og som handler og ikke bare prater. Jeg synes en negativ konsekvens av hvordan samfunnet har blitt er at vi nærmest ser ned på disse egenskapene. Både når det gjelder politiets innsatspersonell og forsvaret er det politiske fokuset på at disse skal være snille og myke, mindre enn deres evner til å løse oppdrag og slagkraft.

 

For at flertallet skal være myke og snille trengs det faktisk noen som er harde og "slemme".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg stusser på definisjonen på feminint i artikkelen. I tråd med denne er da krig maskulint, mens diplomati er feminint. Voldekt er maskulint, mens å forføre en kvinne gjennom dialog er feminint. Dette henger ikke på greip.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg stusser på definisjonen på feminint i artikkelen. I tråd med denne er da krig maskulint, mens diplomati er feminint. Voldekt er maskulint, mens å forføre en kvinne gjennom dialog er feminint. Dette henger ikke på greip.

 

Viste ikkje du det at å være umoralsk, voldta, krig, stum, likegyldig, dum og alle negative ting er maskulint i følge slike som journalisten? :)

Lenke til kommentar

For Norges del tror jeg det fungerer ganske bra så lenge det holder seg fredelig og fint her, men så fort det skjer noe dramatisk så trenger vi faktisk de slemme maskuline verdiene. Både med tanke på krise og krig, og terroraksjoner som 22. Juli trenger vi de som tør å satse og ta sjanser, de som tør å ta tøffe beslutninger og som handler og ikke bare prater. Jeg synes en negativ konsekvens av hvordan samfunnet har blitt er at vi nærmest ser ned på disse egenskapene. Både når det gjelder politiets innsatspersonell og forsvaret er det politiske fokuset på at disse skal være snille og myke, mindre enn deres evner til å løse oppdrag og slagkraft.

For at flertallet skal være myke og snille trengs det faktisk noen som er harde og "slemme".

 

Menneskene dette gjelder, har jo allerede utpekt seg noen ny slemminger. For eksempel er folk som er skeptiske til innvandring, rike folk og folk som stemmer på Frp slemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Menneskene dette gjelder, har jo allerede utpekt seg noen ny slemminger. For eksempel er folk som er skeptiske til innvandring, rike folk og folk som stemmer på Frp slemme.

 

Dette med at dei som er rike folk er slemme er vel ikkje så veldig utbredt, eller tar eg feil?

Lenke til kommentar

I denne artikkelen fra Aftenposten kan vi lese at norske menn er verdens mest feminine: http://www.aftenpost...ml#.UZ9Ee7VM86Y

 

Har det norske menn blitt for påvirka av kvinnelige verdier og følelser, av den grunn av at staten har tvunge oss til det?

Nei.

 

Lenge har det vert slik i norsk politikk at kvinner har stemt meir enn menn, og dette har fått stort utslag i partier sin politikk. Har dette tvunge norske menn til å bli meir feminine?

Nei.

 

Kva skadet har dette gjort for den norske mannen?

Ingen.

 

Korleis meinar du at vi kan reversere denne negative utviklinga?

Det er ingen negativ utvikling.
Lenke til kommentar

Det å skylde på noen andre enn seg selv for situasjonen man befinner seg i er i seg selv feminint. Ingen norske menn blir "tvunget" til å være feminine; de velger det, enten fordi de trives med det eller fordi det er minste motstands vei. Alle oppegående menn har muligheten til å velge andre verdier og en annen livsstil, men man kan ikke få i pose og sekk; man kan ikke både gjøre opprør mot samfunnets normer og samtidig være redd for å bli kritisert. Man må tåle å ta kritikk for det man står for hvis man skal stå for noe annet enn flertallet; å bare gi etter for presset og så sutre over at samfunnet er feminisert er paradoksalt - man har da selv bidratt til at det er sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

...

 

Så den norske mannen har ikkje blitt meir feminin? Ser ut som det i vertfall, berre sjå på alle stakkarane som går rundt med vesker og merkelige feminine skjerf rundt halsen.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi eg nesten har lyst å drepe meg fordi samfunnet er så lite fornuftig og ulogisk. Det er jo eit faktum at folk er blitt mykje meir opptatt av slike ting som følelsar og anna tull.

 

Nå spøker du vel, eller mener du virkelig at følelseslivet er mer til besvær enn nytte - hvis du ikke hadde hatt følelser, hadde du heller ikke klaget noe særlig ... da hadde du nemlig vært en robot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...