Gå til innhold

Forvirring rundt navnet GMod (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra av Olympus Games å drite seg selv på leggen midt i sin egen Kickstarter kampanje. Ikke ser jeg noe grunn til å spytte penger inn i prosjektet deres heller, da for det første dette her dukket opp og for det andre så er det sub. based. Noe som gjør at Steam Workshop og Desura er bedre alternativer. Vi ser nok på priser fra 3-9 dollar i måneden. Og sikkert flere sub. måter som er rangert fra bronze til silver til gold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det blir for dumt å nekte brukerne å kalle det GMod. Så lenge det ikke er noen sider på nettet som lenker til Garry's Mod med navnet GMod så ser jeg ikke problemet.

Det blir jo litt som at Gears of War folka skulle nekta folk å skrive GoW når de snakker om God of War. Joda, forvirring blir det kanskje, men kan fortsatt ikke nekte folk å forkorte ting.

Lenke til kommentar

La meg se om jeg har forstått dette riktig.

Garry's mod kom ut i 2004, der det ble forkortet av brukerne til GMod.

Deretter kommer GMOD ut i 2005, (Eller fikk rettighetene på bruken av navnet GMOD)

Begge programmene/spillene går ut på det samme, og nå saksøker GMOD Garry's mod fordi brukerne av Garry's mod bruker forkortelsen Gmod?

Hvor er logikken bak dette? Eller har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar

Fekk e-post frå Gmod folka pga ein mod eg laga til Skyrim ifjor. Fekk intrykk av at de kontakter mange modskaperer og spør etter rettigheter til å bruke modden.

 

Eg skal ikkje hevde at dei ikkje har reint mel i posen, men det er rart at eit selskap skal tjene på andre sitt gratis arbeid. Eit selskap som som tar seg råd til å saksøke ein som laget ein populær mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...