Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten flytter neste sommer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har vært sammen med dama i 1,5 år nå cirka. Hun er nå i juni ferdig på videregående. Jeg bor i Oslo, og hun bor i Gøteborg. Så det har altså vært et long distance forhold siden vi ble sammen i august 2011.

 

Dette har fungert veldig bra og vi har besøkt hverandre og tatt langhelger så godt som nesten hver helg.

 

De siste månedene har ting gått litt nedover. Jeg hadde et utrolig dårlig år i fjor hvor jeg mistet to slektninger som stod meg nær. Jeg har nok hatt mer humørsvinginger enn før og sikkert ikke vært helt tilstede slik jeg var før. Men dette har jeg vært veldig åpen om med henne, hun har likevel fortalt og spurt hvor lenge ting skal være sånn i og med at det er strevsomt for henne også mener hun.

 

Etterhvert følte hun også jeg at vi trengte litt mer spice i forholdet, dvs. vi begynte å gjøre mer ting vi ikke har prøvd før osv. Være mer sosiale som par o.l. Det har vi gjort. Jeg var enig i dette jeg også.

 

I det siste har vi hatt litt dårlig kommunikasjon, litt krangling hit og dit og jeg føler jeg er den som prøver nå, hun er ikke spesielt hyggelig eller koselig når vi prater. Noe som igjen ødelegger. Dette er blitt en ond sirkel hvor begge føler at den andre gir litt faen i forholdet som igjen gjør at ingen av oss har noen stor trang til å sende meldinger eller ringe. Begger tror jeg tenker litt at "Meh, han/hun ringer ikke, da gidder ikke jeg heller".

 

Dette gjør meg usikker på forholdet selv om vi har det fint når vi først er sammen.

 

Rosinen i den berømte pølsa her, er jo det at hun nå vil ta et friår etter videregående, planen er da å flytte til Oslo med ei venninne og jobbe som veldig mange andre svensker. Men hun er nå usikker på det også siden forholdet er litt rocky. Dette gjør meg usikker og igjen denne onde sirkelen.

 

ENDA en ting er det faktum at hun vet at hun vil studere i London når hun skal studere. Det vil si mest sannsynlig neste år (2014). Dette gjør min avgjørelse enda verre. Jeg tenker jo da, "Hmm skal vi gå å prøve helt til neste sommer også slå opp?" eller "Slå opp nå siden hun flytter til England neste år uansett". En annen del av meg tenker jo også "Kanskje hun ombestemmer seg og aldri flytter til England likevel?" Ganske så mindfuck den der.

 

Akkurat den siste der er utrolig vanskelig syns jeg. Det jeg vet er at når hun flytter til England er forholdet slutt. Jeg gidder ikke enda mer long-distance når planen siden vi treftes er at hun flytter til Oslo. Det hadde vært så digg å prøve å være vanlige kjærester i samme by til en forandring. Men nå er jeg usikker på om det er verdt det når det kanskje blir slutt neste år uansett. Anonym poster: 23a5da3019ff5abd94676700cd84ef7e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha det gøy nå sier jeg.. Om det er med eller uten dame er opp til deg. Og ikke sentrer livet ditt rundt henne, men rundt deg. Du skriver jo alt det hun har lyst til. Hva har du lyst til da? (Og ikke si være sammen med henne.)

 

Jada, gøy prøver jeg ha det uansett.

 

I og med at det er et langdistanseforhold er det vanskelig å sentrere livet bare rundt en selv. Det blir litt mer planlegging siden jeg tar buss i 3 timer for å møte henne osv. Men jeg skjønner hva du mener, og det prøver jeg på.

 

Jeg er ærlig talt ikke sikker på hva jeg vil, derfor denne tråden. Jeg har liksom tenkt litt i det siste, og da spesielt på "Er det noe vits, det blir jo slutt når hun drar til England likevel". I starten når jeg fikk vite det, tenkte jeg bare "Jaja, da har vi det fint fram til da", men har endret litt synspunkt i det siste.

 

Syns jo også det er synd at hun ikke ser etter annen løsning, det vil si gå på skole her i Norge eller i Sverige. Men samtidig forstår jeg valget og vil jo ikke være en stopper for hennes planer heller.

 

Så det er mixed feelings fra min side her. Anonym poster: 23a5da3019ff5abd94676700cd84ef7e

Lenke til kommentar

Prøv å ha det bra sammen nå kanskje da? Og drar hun til England, ja da drar hun til England.. Ingenting du for gjort med det. Og all den tiden du bruker på å tenke på det er bortkastet tid fordi det forandrer ingenting, og du blir i dårligere stemning.. Tror det er viktig at man alltid tenker minimum 60% på seg selv og deretter de resterende 40% på alt annet. Bruker man all energien på andre går ingeting tilbake til deg og til slutt mister du fatningen og sitter der med hodet nedi puta. Så mao. ikke tenk så langt fremover, for det skal bare ett sekund til for at alt forandrer seg og da er all denne tenkingen ihvertfall bortkastet.. Okei? Do it for me =)

Lenke til kommentar

Men når det ikke er framtid i forholdet så mister man jo litt motivasjonen, ikke sant? Så det er vel det som tærer litt på meg da.

 

Prøver å ikke tenke så langt framover, men vi er i et seriøst forhold og da blir det litt rart å vite hele tiden at forholdet skal slutte uansett. Skjønner frustrasjonen? Anonym poster: 23a5da3019ff5abd94676700cd84ef7e

Lenke til kommentar

Du må på en måte velge selv om du vil være i forhold med henne nå eller ikke. Dere vet ikke hvor dere vil være om ett år uansett hvor mye dere eller du planlegger. Spør deg selv om du vil være i ett forhold med henne nå. Vil du ha det bedre eller verre nå hvis du gjør det slutt? Ta kanskje en ordentlig prat med dama. Spør hvordan ståa er? Hva hun føler og hva du føler. Hvis du gir litt av deg selv så får man ihvertfall snakket om det. Det viktigste er: Gjør dere hverandre bedre ved å være sammen?

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Svar på ot fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må på en måte velge selv om du vil være i forhold med henne nå eller ikke. Dere vet ikke hvor dere vil være om ett år uansett hvor mye dere eller du planlegger. Spør deg selv om du vil være i ett forhold med henne nå. Vil du ha det bedre eller verre nå hvis du gjør det slutt? Ta kanskje en ordentlig prat med dama. Spør hvordan ståa er? Hva hun føler og hva du føler. Hvis du gir litt av deg selv så får man ihvertfall snakket om det. Det viktigste er: Gjør dere hverandre bedre ved å være sammen?

 

Gode spørsmål du stiller. Har litt å tenke på hvertfall, det skal være sikkert og visst. Når begge ligger litt på latsiden i et langdistanseforhold kan fort ting bli litt rart kan man si. Jeg vil på en måte være i forhold hvis vi ser bort fra at hun skal studere i utlandet neste år rett og slett fordi jeg vil se hvordan det går når vi er i et forhold i samme by! Det hadde vært moro å sett, om forholdet da fikk en ny gnist eller om det ikke får det.

 

 

Men samtidig mister man jo litt piffen når man vet at forholdet skal ta slutt. Er som en expiry date på en måte. Vi har hatt den praten, begge har vært enige i at vi vil fortsette og at begge betyr ekstremt mye for hverandre. Så er ikke der det ligger. Siste du skriver lurer jeg også på.

 

Et av spørsmålene jeg stiller meg selv er: Savner jeg henne, eller savner jeg å ha en kjæreste? Det er på en måte det jeg tenker litt på i disse dager. Anonym poster: 23a5da3019ff5abd94676700cd84ef7e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...