Gå til innhold

Sesongpremieren til Game of Thrones slo piratrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om dette er en litt annen holdning enn mange andre aktører i bransjen har, lar også HBO seg affektere negativt av piratkopieringen. Lombardo forteller også at selskapet særlig prøver å sette en stopper for systematisk kopiering, og de som tjener penger på å selge piratkopier av serien.

 

Kommersiell piratkopieringe er noe litt annet enn folk som bare er ivrige fans, vil jeg påstå ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og det med god grunn! En helt fantastisk start på en fantastisk serie!

 

Tja, synes ikke premieren var så veldig spennende, den representerer i mine øyne "stilheten før stormen" hvor vi følger noen av karakterene inn i nye kontekster, tror episode 2 kommer til å bli nokså lik 1, håper GOT tar seg opp snart etter den.

Lenke til kommentar

Hadde HBO Nordic sluppet episoden samtidig som piratene så hadde kanskje det vært større grunn til å kjøpe HBO Nordic som jeg abonnerer på...

 

Joda, men nå hadde den premiere på lørdag i USA og jeg så den på HBO Nordic i går, 48 timer er riktignok en stund men vi snakker ikke uker, måneder og år heller. Målet er vel innen 24t, går den lørdag i USA og jeg kan se den søndag kveld holder det for meg. Tjenesten fungerte, det var ikke BluRay kvalitet men helt okay (med HD på) og 79kr/mnd er ikke så gæærnt. Folka bak er noen store tosker, men okay... vil heller ha TV over Internett enn tradisjonell TV så velger å støtte det. Men kommer ikke til å avinstallere torrent-klienten med det første, kanskje heller laste ned med god samvittighet. Streamingklienten har noen virkelig irriterende bugs hvis du går inn og ut av fullskjerm.

Lenke til kommentar

Hadde HBO Nordic sluppet episoden samtidig som piratene så hadde kanskje det vært større grunn til å kjøpe HBO Nordic som jeg abonnerer på...

 

Her har man ventet i nesten et år på neste sesong og så skal man klage på at piratene var først uke klokka 04:52 (i 720p). Da jeg var innom for å sjekke HBO Nordic i går - en stund før jeg tegnet abonnement på ettermiddagen - var siste episode av Game of Thrones tilgjengelig for streaming. Dette må da være tidlig nok for alle som uansett ikke kan se på TV før i tidligst i 4-5-tiden når det er vanlig å komme hjem fra skole eller jobb.

 

Bildekvaliteten på streamingen er jeg usikker på siden mitt nett muligens setter visse begrensninger, men jeg må si meg enig i at alt innhold bør være tilgjengelig i 1080p for alle betalende kunder med raskt nok internett.

 

Selv om streamingtjenestene blir bedre og bedre er det kanskje fortsatt mer komfortabelt med torrent siden man kan laste ned i topp kvalitet og ha episodene lagret på PC-en (lettere å spole), men av prinsipp har jeg valgt å betale for både Netflix og HBO Nordic (samt Spotify) siden det er tydelig at bransjen ønsker å komme forbrukerne i møte. Vi er ikke der helt ennå, men det begynner å ligne noe..

Lenke til kommentar
Hadde HBO Nordic sluppet episoden samtidig som piratene så hadde kanskje det vært større grunn til å kjøpe HBO Nordic som jeg abonnerer på...
Joda, men nå hadde den premiere på lørdag i USA og jeg så den på HBO Nordic i går,

Søndag kveld*

 

Forresten trenger ikke han være bekymret for kvaliteten, 720p eller 1080i fra respektable grupper sikrer det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og det med god grunn! En helt fantastisk start på en fantastisk serie!
Tja, synes ikke premieren var så veldig spennende, den representerer i mine øyne "stilheten før stormen" hvor vi følger noen av karakterene inn i nye kontekster, tror episode 2 kommer til å bli nokså lik 1, håper GOT tar seg opp snart etter den.

 

Kanskje ikkje ekstremt spennande, men tywin/tyrion scena var ikkje noko anna enn brilliant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betaler for HBO... og laster den ned via torrents... :)

 

Mon tro om det fremdeles da kan kalles pirat virksomhet ? Man har jo tross alt såvidt jeg vet lov å ta sikkerhetskopier av kjøpt og lisensiert materiale. Så fremst man ikke deler videre, og sletter når HBO fjernet det fra streaming tjenesten så burde vel det være lovlig ? :)

Lenke til kommentar

Gi oss en streaming tjeneste på samme nivå som Spotify så betaler jeg gjerne for alt HBO produserer.

Men per dags dato er det inget bra nok medium for streaming her i Norge og andre land rundt oss, så vi må ty til piratvirksomhet.

 

Har vært rykter om at Spotify ser seg rundt for å ekspandere inn i video og, så det blir spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes selv HBO er helt elendig.

Det er dyrt i forhold til hva man får, og ikke har man appen på feks. PS3.

Jeg mener de heller skulle ha fått til et samarbeid med feks. Netflix. Eventuelt fått opp kvaliteten og utvalget til å være noe likt Netflix (Amerikansk versjon såklart. Norsk versjon er helt elendig.)

 

Som sagt så er dette min mening, og mener så absolutt ikke å treffe noen fans på en måte som gjør at de blir fornærmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...