Gå til innhold

Test: Acer Iconia B1-A71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan funker et slikt som en digital fotoramme? Når det ikke er i bruk, kunne det jo stått på veggen til pynt eller noe :p

 

Eller billig underholdning til barna i baksetet. Får jo to av disse til prisen av det Kurio brettet eller hva det heter.

 

 

 

Edit: Oi, Elkjøp har vist salg på Galaxy Tab 2.0 7'', til 999. Men kun ut denne dagen. Tror nok jeg heller vil gå for det i dag ja :)

Endret av G-Man™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

At kvalitetsfølelsen er lav kommer jo at det er Acer som har laget det. Acer lager jo stort sett bare billig skrot.

Samsungs Galaxy Tab 2 som noen nevner på billigsalg for tiden, og vil nok gi en mye bedre oplevelse enn dette fra Acer.Tror Acer her rett og slett bare ønsker å delta i billig kina tablet segmentet, sammen med aPad og GTab og alle disse.

Men hadde nok heller kjøpt denne fra Acer enn en Kurio som visstnok er lagt for barn, men som etter det jeg har lest ikke tåler noe særlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Edit: Oi, Elkjøp har vist salg på Galaxy Tab 2.0 7'', til 999. Men kun ut denne dagen. Tror nok jeg heller vil gå for det i dag ja :)

De hadde det forrige søndag også. Virker som vi kan forvente at det skjer igjen. Tab 2.0 7" virker som et mye bedre kjøp.

 

Selv om Acer-brettet koster en tusenlapp så tror jeg man betaler mye for merkenavnet. Dette brettet er ikke verd mer enn 500-700 kr hvis man sammenligner det med kinabrett i samme kvalitetsklasse.

 

Selv tenkte jeg å gå noen klasser opp i kvalitet, helst uten å betale noe ekstra for merkenavnet. Dvs. best mulig kinabrett. Det beste jeg har funnet til nå er Onda V972, Freelander PD80 Vice og Ainol Novo 9 Sparc. Alle til ca 1400 kr + frakt/avgifter. Alle har 9,7" 2048x1536 IPS-skjerm (samme som ipad3/4), 2 GB ram, 4 ganger større batteri enn Acer Iconia B1, solid aluminiumchassi og mye annet snacks.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Teknologi og funksjoner:

 

Mobilnett: Støttes ikke

Internetthastighet: Wi-Fi, 802.11b/g/n

Trådløs overføring: Bluetooth 4.0

Henting av e-post: POP3, IMAP4, Exchange, Gmail

Prosessor: MediaTek MT8317

 

Internminne: 512 GB RAM (arbeidsminne), 8 GB lagringsplass

Minnekort: Støttes, medfølger ikke

Synkronisering: Exchange, Gmail

 

Batteri: 2710 mAh

Kort sagt:

? Gode nytteapplikasjoner

? Svært god nettleser (Chrome)

? God ytelse for pengene

 

? Svakt batteri

 

 

Jøss hele 512 GB RAM, dette burde jo være bra ;p

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke billigtablet for kamerafunksjonen. Det er i såfall kun som webkamera for Skype o.l.

 

Jeg kjøpte meg en rimelig 7" kinatablet for 85$ med RK3066 dualcore. Den yter 4000+ på Quadrant og er rimelig snappy.

Men den har ellers mange av de samme svakhetene som det testede brettet her.

http://www.pandawill.com/icoo-icou-d70proii-tablet-pc-7-inch-android-41-dual-core-8gb-p68526.html

Lenke til kommentar

Selv tenkte jeg å gå noen klasser opp i kvalitet, helst uten å betale noe ekstra for merkenavnet. Dvs. best mulig kinabrett. Det beste jeg har funnet til nå er Onda V972, Freelander PD80 Vice og Ainol Novo 9 Sparc. Alle til ca 1400 kr + frakt/avgifter. Alle har 9,7" 2048x1536 IPS-skjerm (samme som ipad3/4), 2 GB ram, 4 ganger større batteri enn Acer Iconia B1, solid aluminiumchassi og mye annet snacks.

Hva med dette for eksempel?

10000 mAh reklameres det for. Vites det om disse har utbyttbart batteri eller er det samme elendighet som Apple bruker?

Til 1600 kroner virker det jo svært bra, halve prisen av en iPad (selger er sikkert villig til å skrive ned verdien for å unngå moms også).

Lenke til kommentar

Teknologi og funksjoner:Mobilnett: Støttes ikkeInternetthastighet: Wi-Fi, 802.11b/g/nTrådløs overføring: Bluetooth 4.0Henting av e-post: POP3, IMAP4, Exchange, GmailProsessor: MediaTek MT8317Internminne: 512 GB RAM (arbeidsminne), 8 GB lagringsplassMinnekort: Støttes, medfølger ikkeSynkronisering: Exchange, GmailBatteri: 2710 mAh Kort sagt: ? Gode nytteapplikasjoner ? Svært god nettleser (Chrome) ? God ytelse for pengene ? Svakt batteriJøss hele 512 GB RAM, dette burde jo være bra ;p

 

Ja :)

 

Kanskje ikke så bra nettbrett, men det er ikke noe problem med RAM'en :p

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke billigtablet for kamerafunksjonen. Det er i såfall kun som webkamera for Skype o.l.

 

Jeg kjøpte meg en rimelig 7" kinatablet for 85$ med RK3066 dualcore. Den yter 4000+ på Quadrant og er rimelig snappy.

Men den har ellers mange av de samme svakhetene som det testede brettet her.

http://www.pandawill...8gb-p68526.html

 

jeg hadde en sånn. den varte 4 mnd før minnet var så korrupt at den ikke ville boote eller kjøre rkflashtools for restore. måtte kjøre restore fra rkflashtools 2 ganger. får håpe du er mer heldig med din. jeg ville ikke brukt den til noe som ikke blir backet up til google. til den prisen er det ikke verdt å sende den inn til produsent heller. jeg kjøper ikke fler tablets fra kina. kjøper dem heller i Norge så får jeg ordentlig garanti på gjenstanden =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

jeg hadde en sånn. den varte 4 mnd før minnet var så korrupt at den ikke ville boote eller kjøre rkflashtools for restore. måtte kjøre restore fra rkflashtools 2 ganger. får håpe du er mer heldig med din. jeg ville ikke brukt den til noe som ikke blir backet up til google. til den prisen er det ikke verdt å sende den inn til produsent heller. jeg kjøper ikke fler tablets fra kina. kjøper dem heller i Norge så får jeg ordentlig garanti på gjenstanden =)

Til prisen, så yter den helt OK for meg. Skal primært bruke den til å vise en nettside med livedata.

Men kjipt om den skulle holde i bare fire måneder ;)

 

Dette er jo et billignettbrett, men spanderer man det tredobbelte (~250$) så får man et godt 10" brett med quadcore etc.

 

Jeg har et AsusTF700T som kostet 3800.- her i høst. Kan ikke si at jeg er så voldsomt mye mer imponert av dette enn av det man kan få fra Kina for ca 1500kr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...