Gå til innhold

Test: Acer Iconia B1-A71


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd billige kina brett, og jeg har nå et asus transformer prime 300tf og er mye mer fornøyd enn jeg var med noen (3stk) kina brett, selv om kina brettene kostet under halvparten av asusen (for alle 3 altså). Grunnen til at de ikke holder og er veldig dårlige er byggekvalitet, dårlig innmat og at de har gjort alt som gjøres kan for og få de under 100 $ kr pr stk. Så skal du bli fornøyd kjøp

A: brette av et kjent merke (apple, asus, samsung, sony)

B: Kjøp riktig størelse

C: ikke kjøp utgående modeller (dårlig med firmware oppdat)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Mine "kina 3 brett" har vært fra dx.com

Det første brettet er ikke i salg lenger, jeg kjøpte det i juni 2010 det hadde singel core på 800mhz skjerm med 800 x 480 oppløsning. Det var omtrent som dette:

http://dx.com/p/icoo-d50-7-android-4-0-capacitive-screen-tablet-pc-w-wi-fi-tf-black-177916 og det kostet den gangen 105$ det ble brukt som digital billedramme til i fjord sommer da det sa takk for seg. Jeg hadde ingen gode opplevelser med det det var omtrent som htc magic bare med android 2.1.

 

Det andre brettet var en direkte konkurent til samsung tab 2

Det ble kjøpt våren 2012 og er dette brettet bare at det kostet 99$ den gangen

http://dx.com/p/ployer-momo7-7-capacitive-screen-android-4-1-dual-core-tablet-pc-w-wi-fi-camera-hdmi-white-170883

 

dette brettet fungerer til enkle ting, det har den siste tiden begynt og få et elendig batteri (ikke det at det var noe og skryte av før, men nå holder det knapt en film 1,5t ) det har elendig skjerm med lav oppløsning der du kan punktene i skjermen og den må nesten ses rett forfra ellers ser du ingen verdens ting. Bygge kvaliteten er forøvrig også dårlig med veldig mye billig plast. Så det er nesten parkert..

 

Brett nr 3 og det aller siste kina brettet i mitt liv! Der skulle jeg slå til med et 10 " brett:

http://dx.com/p/ramos-w30-10-1-capacitive-screen-android-4-0-quad-core-tablet-pc-w-tf-wi-fi-camera-white-179458

 

Dette brettet var fantastisk, jeg betalte "bare149$" og var storfornøyd! er det ikke lenger pga av at brettet sa takk for seg i høst da det ikke gikk ann og lade det noen lenger, det tar ikke strøm. Jeg har retunert det, og dårlig service det er DX.COM det! Har til dags dato ikke fått pengene som de har sagt jeg skal få , og de vil bare betale meg 100$ resten har forsvunnet i administrasjonskostnader og porto. Jeg har gitt opp hele DX.com.

 

Pr idag så har vi bare 2 brett vi bruker, Et som konemor bruker det er et samsung galaxy note 10 og jeg har da et asus transformer prime 300tf begge 10" så vi mangler fremdeles en 7". Min erfaring er bare positive med de brettene, byggekvaliteten er mye bedre, skjermen er mye bedre, og batteritiden er veldig mye bedre, og ikke minst samsungen den holder dag etter dag ved akrtivt bruk. Vi har simkort i de begge så nå er vi utrolig fornøyde begge to. Men jeg må"jo ha et 7" så får se om det ikke blir en nexus e.l snart...

Lenke til kommentar

Vær obs på at amerikanerne etter krigen regelrett lo av japanske produkter. De fikk endre syn etterhvert.

Det samme holder på å skje med kinaprodukter, bare i mye raskere tempo. De kopierer uhemmet og har også selv begynt å innovere og designe egne komponenter.

 

Kvaliteten på nettbrett og telefoner er vesentlig forbedret bare på de to siste årene.

Da må man selvsagt ikke kjøpe det billigste rælet med de dårligste komponentene.

 

Kommer man opp i 2-3-400$ så finnes det straks en god del kvalitetsprodukter, om man leter litt og sjekker reviews.

 

Har bestilt meg en Pipo M9 tablet nå. Den er bra hardwaremessig med en brukbar quad-core og 2GB RAM, men ikke fullt så rå oppløsning på skjermen som toppmodellene.

http://www.pandawill.com/pipo-m9-quad-core-rk3188-tablet-pc-101-ips-screen-android-41-2g-ram-bluetooth-dual-camera-p71814.html

Lenke til kommentar

Nå er det nå slik at de "dyre kvalitets" produktene er litt bedre på det meste. Og for og ta mine feilskjær med netbrett fra kina var målet og holde seg til ca 100-150 $ og da får du ikke rare greiene viste det seg. Men for all del moro var det. Og for og si det som det er, for 200 $ (1850kr) får du nexus 7, et brett som er mye bedre enn det meste av det som selges..

Lenke til kommentar

desverre: Alle de der har oppgitt plast som byggemateriale og da synes jeg ikke at man kan klage så mye på at byggekvaliteten er nettopp typisk for plast. Det samme gjelder skjermoppløsningen og opprinnelig batteritid (oppgitt til 4-5 timer, noe som også for brett solgt i Norge er i beste fall-tall). Det med elendig innsynsvinkel har nok TN. Det burde ringt en bjelle når det ikke sto IPS i beskrivelsen.

 

Ser du på Onda V973 så ser du at det er IPS, samme skjerm som iPad3/4 (altså meget bra), høy oppløsning, over 3 ganger så fyldig batteri som det du klagde på batteritiden til, dobbelt så bra oppgitt brukstid, og aluminium chassi. Tilbakemeldingene på nettet er stort sett meget positive. De negative går stort sett på manglende blåtann og GPS. Trenger man dette bør man heller kjøpe et brett som har det. Oppdager man det i ettertid så burde man gjort bedre forundersøkelser.

 

Jeg synes du klager på urimelig mye. Mye av dette burde du vist når du bestilte. Men akkurat manglende lading og lang garantiprosess hos DX er jeg enig med deg i at er kritikkverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et veldig viktig moment når man kjøper kinatablets: Kjøp et der kildekoden til linuxkjernen er tilgjengelig. Det hjelper ikke hvor bra hardwaren er om softwaren er crap, og crap det er den i de fleste tilfellene. I de andre er den "levbar". Alvorlige bugs kan ikke bli fikset med custom ROMs eller mods med mindre kjernekoden (helst inkl. drivere o.l.) er fritt tilgjengelig. De er pålagt å distribuere kildekoden til kjernen, men disse kineserne har en lei tendens til å ikke bry seg så mye om opphavsrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plast er ikke bare plast, du har billig plast og hard dyr plast. Forskjellen er at den billigste plasten føles som plast mens den dyreste føles mer som metall men det er plast. Så etter min mening så kjennes mitt asus brett bedre enn og mer forseggjort enn det billige kina brettet. Om vi skal sammenligne så blir det som forskjellen på dashbordet på en lada fra polen og en bmw 750, begge har plast men på bmw kjennes den eksklusiv og det gjør den ikke på lada....

 

Og ang firmwear så er det creap eller bare boss..... Og ja jeg er negativt til kina brett til under 1/3 av prisen til de store. Jeg trur på at de beste brettene fra kina er bedre enn de kjente store til tilnærmet lik pris. Og der har vi kjernen, kvalitet koster og når alle brett i dag blir produsert i kina så skulle prisen være nesten lik. Og det er den jo egentlig... (når man kjøper kvalitet)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...