Gå til innhold

Er dette verdens minste speilreflekskamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så navnet ble 100D, da hadde jeg rett både på navn og lanseringsdato :w00t:

 

Så da blir det 100D til fototreff, 7D til action båtbilder og 6D til kreativiteten :)

 

Håpet på at Canon hadde fått igang den nye sensorfabrikken, men denne gamle sensoren burde nok begynne og nærme seg det optimale etter så mange år.

 

Edit: tar tilbake det jeg sa om sensoren etter og ha lest litt rundt på nettet, ser ut som 100D "SL1" får en helt ny sensor.

 

The most exciting thing is probably the new 18mp sensor inside the little EOS SL1.

 

Edit II: er vi heldig blir prisen godt under 5000.- også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Fra DPreview som allerede har fått testet et eksemplar:

"The only other significant change made over and above the 650D is the ability to preview and apply Canon's 'Creative Filter' processing effects at the point of shooting, rather than adding them as a post-shot process. This ability to preview the effect (as now offered on the majority of cameras), makes it easier to pre-visualize how the final result will look - helping to inspire the capture of images that only work well in conjunction with the processing effect."

Lenke til kommentar

Oida, foruten krympingen av den ene modellen virker dette som hvile-på-lauvbærene-produkter.

 

Håpet på at Canon hadde fått igang den nye sensorfabrikken, men denne gamle sensoren burde nok begynne og nærme seg det optimale etter så mange år.

Hehe, hadde bare sensorer vært som god vin, bedre med årene. Jeg tror nok det er riktigere å sammenligne de med gamle idrettsrekorder. De blir passert.

 

Edit: tar tilbake det jeg sa om sensoren etter og ha lest litt rundt på nettet, ser ut som 100D "SL1" får en helt ny sensor.

Canon påsto den var ny i både 600D, 650D og EOS-M, uten at vi har sett noen nevneverdige forbedringer. Hva har du funnet på nettet? Noe annet enn lovnader fra Canon?

Lenke til kommentar

Canon påsto den var ny i både 600D, 650D og EOS-M, uten at vi har sett noen nevneverdige forbedringer. Hva har du funnet på nettet? Noe annet enn lovnader fra Canon?

 

18mp Sensors

Keep an eye on the SL1, as it has a brand new 18mp sensor on the inside. As present, we can’t confirm that it’s also in the T5i, though it would make sense. We’re told that the 70D will have the same sensor. This is from a new source.

http://www.canonrumors.com/2013/03/eos-70d-digic-6-18mp-sensors/

Lenke til kommentar

Jeg ser liksom ikke helt vitsen, når optikken fortsatt er den samme. Da er det heller lurere med µ-4/3, der optikken faktisk er mindre også.

Hvis du har en 5Dmk3 og en veske full av objektiver, så kan kanskje 100D være et vel så bra "nummer 2" kamera som EOS-M for noen (fungerende AF, optisk søker). 40mm pancake og kjør på.

 

De kommer sikkert uansett til å selge i bøtter og lass til soccer-mums uansett.

 

Hvis de ikke kan eller vil oppgradere sensor-teknologien så virker det helt rett å spre eksisterende teknologi over et bredt utvalg produkter som favner over bruksområder som konkurentene ikke har tenkt på eller prioritert.

 

-k

 

Canon påsto den var ny i både 600D, 650D og EOS-M, uten at vi har sett noen nevneverdige forbedringer. Hva har du funnet på nettet? Noe annet enn lovnader fra Canon?

Hvis den har mye større on-sensor PDAF dekning så må vel nødvendigvis sensoren være ny? Ikke dermed sagt at bildekvaliteten (eller fokus-hastigheten) nødvendigvis må være bedre.

 

-k

Lenke til kommentar

Ikke så lenge til :)!! 700d da?

På hvilken måte kan man sammenligne 100d og 700d? er jo ikke mye info ute akkurat nå da :)

men er 100d en nybegynner kamera?

 

Begge kameraene kan nok kalles nybegynnerkameraer siden de har autofunksjoner og kreativitetsprogrammer, Men skal man få full utbytte av et kamera med utskiftbare objektiver burde man lære et minimalt angående lukker, blender og iso.

Lenke til kommentar

Det jeg stusser litt på, er om det for min del er verdt å oppgradere min snart to år gamle 550D, for et 700D... Jeg har uansett bestemt meg for å spare penger til nytt hus, og annen optikk, men vet ikke heeeelt om jeg skal spare så lenge at jeg er på 6D sjiktet eller ei... Noen som har noen ord på det? :)

Lenke til kommentar

Det jeg stusser litt på, er om det for min del er verdt å oppgradere min snart to år gamle 550D, for et 700D... Jeg har uansett bestemt meg for å spare penger til nytt hus, og annen optikk, men vet ikke heeeelt om jeg skal spare så lenge at jeg er på 6D sjiktet eller ei... Noen som har noen ord på det? :)

 

Det kan du bare svare på selv, 6D er ikke det jeg vil kalle et utpreget point/shoot kamera, men er du glad i og bruke tid før du tar et bilde er nok 6D et godt valg.

Lenke til kommentar

Det kan du bare svare på selv, 6D er ikke det jeg vil kalle et utpreget point/shoot kamera, men er du glad i og bruke tid før du tar et bilde er nok 6D et godt valg.

Jeg er nok mer av den sistnevnte ja ;) Men hva ville du sagt er et godt alternativ til 6D da? Og evnt. optikk (har jo optikk beregnet på crop-sensorer..)?

Lenke til kommentar

Jeg er nok mer av den sistnevnte ja ;) Men hva ville du sagt er et godt alternativ til 6D da? Og evnt. optikk (har jo optikk beregnet på crop-sensorer..)?

5Dmk3, kanskje. Eller D800 eller D600. Hva vil du bruke kameraet til, hvilke kvalitetskrav stiller du, hvor tykk pengebok har du?

 

Ingen av disse er crop-kamera, mao må du erstatte EF-S objektiver med fullformat objektiver.

 

-k

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...