Gå til innhold

Ubuntu-mobilen kan komme i kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle bare mangle, all den tid Nexus 7 er referansebrettet for utvikling av Ubuntu på nettbrett.

 

Ubuntu for Android er derimot noe ganske annet, og særdeles spennende!

 

Vet ikke helt om vi er på samme saken, men Hak5 la inn native Ubuntu på Nexus 7 (var vel 13.04 developer preview eller noe sånt). Alt lå på Nexusen, og fungerte som en vanlig Linux distro.

 

Den som heter Ubuntu for Android må man ha en dock for ja.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om vi er på samme saken, men Hak5 la inn native Ubuntu på Nexus 7 (var vel 13.04 developer preview eller noe sånt). Alt lå på Nexusen, og fungerte som en vanlig Linux distro.

 

Den som heter Ubuntu for Android må man ha en dock for ja.

 

Jo, det er vi. Det ryktes at Ubuntu for Android lanseres i kveld. Du snakket om å installere Ubuntu på et nettbrett. Det er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jo, det er vi. Det ryktes at Ubuntu for Android lanseres i kveld. Du snakket om å installere Ubuntu på et nettbrett. Det er to forskjellige ting.

Det er sant det, men prinsippet er vel forsåvidt der. Flere av mobilene på markedet har mange av de samme spesifikkasjonene (skjerm, prosessor, ram...), men blir spennende å se hva de kommer opp med!

Lenke til kommentar

Ubuntu på Android er det eneste som kan muliggjøre å bruke nettbrettet som en laptop. Per i dag er det dessverre en vits både med iOS, Android og Windows RT. Jeg håper virkelig dette er noe som kommer fremover, før jeg gir opp og kjøper ny laptop.

 

Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men hvis du er ute etter å kunne bruke nettbrettet som en laptop, hvorfor ikke bare kjøpe en laptop?

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men hvis du er ute etter å kunne bruke nettbrettet som en laptop, hvorfor ikke bare kjøpe en laptop?

Du er unnskyldt for å ha stilt et dumt spørsmål. La meg stille deg et motspørsmål: Hvorfor går du utifra at jeg ikke ønsker å ha en nettbrett som OGSÅ er en brukbar laptop? Tror du ikke jeg bare hadde kjøpt en laptop hvis det var det jeg ville ha?

Nå ønsker jeg forøvrig begge deler, en 13-14" laptop og et netbrett som fungerer greit nok som laptop på reise, og i andre kortere sammenhenger men det er en annen sak. Dagens netbrett er alle ubrukelige som latoper, og det inkludrer de med tastaturdocking som er laget for formålet.

 

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...