Gå til innhold

Test: LG Nexus 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem vil ha forhåndsinstallerte apps i 2013?? Stort sett alle bytter jeg uansett ut med mine egne, bla: (og dette er jo en stor fordel for Android)

Musikkspiller -> Spotify

Film -> Plex & Nettflix

SMS -> Handcent eller Go eller lignende

Kamera komplementeres gjerne med flere

Kalender -> Buisness Calendar

Dokumenter -> google docs

Og dere burde ta med oppdateringssyklusen og støtten i vurderingen. Ingen andre kan måle seg når det kommer til Android. Du er først til alle oppdateringene.

Som tidgliere nexus one eier, ville jeg anbefalt en ren nexus telefon LETT til hvem som helst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Exposure: Takk for tips :)

Etter å ha rotet rundt i menyene fant jeg equalizeren nå - den har de gjemt godt. Spilles nå-skjermen er man jo omtrent aldri i lenger. Stripa under listen som viser tilgjengelig innhold oppdateres bare med det som spilles nå. På den skjermen får man ingen slike valg.

Instant mix-en finner jeg imidlertid ingen steder her. Det er mulig den er her, eller så kan det hende det er forskjellige utgaver av spilleren. Uansett er dette forferdelig kronglete lagt opp.

Testen er oppdatert.

zappy: Knuselig bakside var ikke noe som påvirket terningen. Det er med på listen over ulemper fordi at folk burde være klar over det. Der man har veldig mange punkter å vurdere, og dermed mange plusspunkter eller trekk, blir ofte denne typen ting utelatt fra listen. Den skal stort sett bare ha med det viktigste :)

 

Mixy: Selvsagt har du rett. Blandet visst navnene etter akkurat å ha puslet en del med Nokia Drive. Fikset i testen :)

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsert opptak med mobil noe du ser på ofte? :p

 

Ja, faktisk. Er en del i utlandet på store arrangementer, samt mye på konsert her hjemme. Blir alltid at man tar opp litt film med mobilen for å ha noen minner, men så langt har det ikke vært noe særlig å ha på lyden når man beskuer klippene i ettertid.

 

808 og 920 har iallefall gjort det mulig :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, faktisk. Er en del i utlandet på store arrangementer, samt mye på konsert her hjemme. Blir alltid at man tar opp litt film med mobilen for å ha noen minner, men så langt har det ikke vært noe særlig å ha på lyden når man beskuer klippene i ettertid.

Jeg kan jo skjønne at enkelte har et slikt ønske eller behov. De siste par årene her jeg vært på en del konserter hvor jeg har blitt blendet av et hav av mobilskjermer foran meg, folk skal på liv og død filme konserten i stedet for å "være i nuet", være et engasjert / aktivt publikum. Jeg synes dette er virkelig en uting, nesten som å snakke i telefonen på kino. Konserter som kunne ha trengt mer futt fra publikum bare dør hen av slappe, videofilmende publikum :/
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang. tilpasning av E-post til skjerm. Det dere skriver her er feil. Hvis dere går på innstillinger å huker av for automatisk tilpasning, vil e-post tilpasses skjermen, i tillegg til pinch to zoom.

 

Gjelder ikke dette kun for Gmail? Jeg er ikke sikker, men jeg vet at det i alle fall er en funksjon de la til i siste oppdatering. Det fjarle har screenshot av er jo den innebygde email-klienten.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo skjønne at enkelte har et slikt ønske eller behov. De siste par årene her jeg vært på en del konserter hvor jeg har blitt blendet av et hav av mobilskjermer foran meg, folk skal på liv og død filme konserten i stedet for å "være i nuet", være et engasjert / aktivt publikum. Jeg synes dette er virkelig en uting, nesten som å snakke i telefonen på kino. Konserter som kunne ha trengt mer futt fra publikum bare dør hen av slappe, videofilmende publikum :/

 

Det er snakk om små klipp selvsagt, jeg står ikke å filmer hele konserten. Men er enig med deg at det kan være en uting, men nå synes jeg det er vesentlig mindre filming på 2 timers konserter enn hva det er på store arrangementer som går over mange mange timer. Man kan fint være i nuet i 90 % av konserten likevel.

 

Poenget mitt var uansett at teknologien er der, og det bør være slik at telefoner får minus når de ikke takler lydopptak andre telefoner klarer. Det er jo nettopp det som ser ut til å være trenden under telefonanmeldelser, å sammenligne toppmodeller med andre toppmodeller. Dermed burde 808 fått + for overlegent lydopptak og 920 fått + for at den takler lyd og gjengir det relativt godt opp mot 140 db.

 

Men det ser ut til å være iPhone (og kanskje Galaxy SIII) som blir brukt som sammenligningstelefoner både her og der i tester, selv om de innehar vesentlig mindre teknologi enn hva f. eks 920 har.

 

Skjerm som kan brukes med hansker (har testet, fungerer svært godt med mine skinnhansker som jeg bruker nå i kulda), skjerm som er meget god i sollys, trådløs lading, OIS, overlegent foto i dårlig lys osv, der har man et sammenligningsgrunnlag!

 

Man kunne like gjerne innrømmet/skrevet at man sammenligner på grunnlag av salgstall, ikke innovasjon, tilbehør eller muligheter. Så kan man heller sammenligne økosystemene og operativsystemene for seg selv.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-sprut-: Hovedklienten for e-post i Nexus 4 har innstillinger for tekststørrelse i hovedinnstillingene, der du kan velge å ha veldig liten tekst - men den innstillingen gjelder for all e-post. Dessuten ser det ikke ut til at disse innstillingene heller påvirker meldinger med fast formatering. Meldinger der hoveddelen er et "bilde", for eksempel tilbudsmailer, eller enkelte mailinglister, påvirkes naturlig nok heller ikke av denne innstillingen.

 

Det kan tenkes at Google har gjemt innstillingen veldig godt, men jeg finner den altså ikke når jeg prøver meg frem.

 

(edit)

Ah - i Gmail-klienten, ja. Vi har primært sett på hovedklienten i akkurat denne telefonen.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...