Gå til innhold

Test: LG Nexus 4


Anbefalte innlegg

-sprut-: Hovedklienten for e-post i Nexus 4 har innstillinger for tekststørrelse i hovedinnstillingene, der du kan velge å ha veldig liten tekst - men den innstillingen gjelder for all e-post. Dessuten ser det ikke ut til at disse innstillingene heller påvirker meldinger med fast formatering. Meldinger der hoveddelen er et "bilde", for eksempel tilbudsmailer, eller enkelte mailinglister, påvirkes naturlig nok heller ikke av denne innstillingen.

 

Det kan tenkes at Google har gjemt innstillingen veldig godt, men jeg finner den altså ikke når jeg prøver meg frem.

 

Jeg tenker her på Gmail klienten, altså ikke den vanlige epost appen:-)

Endret av -sprut-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke til å stikke under en stol at vi har slitt litt med å få enkelte elementer av Nexus 4 til å "oppføre seg", siden vi tester med tidlig programvare. Dermed har en veldig stor del av testperioden gått med til flere utprøvinger av samme funksjon, oppdateringer av firmware osv. Vi har nok fått litt mindre tid til å finlete etter enkeltfunksjoner, så som den tidligere nevnte equalizeren, enn vi vanligvis liker å ha.

Vi er alltid takknemlige for tips og korrigeringer, men her er vi altså litt ekstra takknemlige, siden et par ting kan ha flydd under radaren :)

 

Vi har for øvrig avtalt med LG å ta en dobbeltsjekk på Nexus 4 så fort helt ferdig utgave er på plass. Forhåpentligvis kan vi rydde unna veien en del av forbeholdene vi har måttet ta omlag samtidig med at den lander i butikkhyllene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig at Google får litt kritikk for at dette blir lansert uten at software er helt ferdig slik det burde være. Det er Google i et nætteskall å skulle vise frem alt de jobber med før det er klart. Det skinner igjennom her også med de problemene Amobil har opplevd. Blant annet tenker jeg da på mystisk lave Quadrant poengsum.

 

På Gnex så slet de vel med "Android OS" som sugde for mye batteri. De anerkjente problemet, men det tok svært lang tid før det kom en fix.

 

Jeg skal ha meg Nexus 4, og er kjent med denne holdningen til Google. Men om mamma eller andre uten samme innsikt skulle kjøpt denne telefonen er det klart de ikke hadde blitt fornøyde.

Lenke til kommentar

Når det gjelder ytelse må jeg bare få skyte inn at de virkelig ikke svarer til den ytelsen man faktisk får her. Dette er utvilsomt den kraftigste telefonen på markedet i dag (med unntak av andre telefoner med samme SoC). Scorene som presenteres her er helt riktige, og stemmer godt over ens med de jeg har sett tidligere, men en uferdig software skaper problemer her.

Lenke til kommentar

Man bruker uferdig software som en unnskyldning.

 

Faktum er at telefonen produseres i enorme antall og selges ut der den er tilgjengelig. Softwaren som følger med et produkt ved salg skal man kunne forvente at er ferdig.

 

Enig!

 

Det er likevel slik at enkelte ting ikke "rekker", eller fungerer så bra som antatt, ved salg. Da synes jeg det er svært positivt dersom man får ut oppdateringer som tar for seg dette så raskt som mulig. Men ikke alle klarer det. Nokia er spesielt flinke her synes jeg :)

Lenke til kommentar

Nexus 4 ser ikke ut til å leve opptil alle forventningene jeg hadde.

 

 

Mangel på minnekort, dårligere kamera enn konkurrenter og tar ikke full nytte av S4 Pro. Sist nevnte blir forhåpentligvis fikset via noen programvare oppdateringer.

 

Litt skuffende, men mye av ulempene mener jeg burde blitt veid opp av prisen, eller dvs den amerikanske prisen.

Utsalg for 8GB versjonen er $300, 1700NOK + mva og tull, og da burde man kunne tillate en god del skraper i lakken.

Nexus 1en min kostet $500 i sin tid, trossalt en god del mindre dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om små klipp selvsagt, jeg står ikke å filmer hele konserten. Men er enig med deg at det kan være en uting, men nå synes jeg det er vesentlig mindre filming på 2 timers konserter enn hva det er på store arrangementer som går over mange mange timer. Man kan fint være i nuet i 90 % av konserten likevel.

Jepp, det må være greit å filme litt / ta noen bilder. Man kan jo vanligvis finne proffe bilder & videoklipp etter konserten også, så man slipper å "ta vare på minnene selv".

Og klart at det bør være minus hvis mikrofonen er ubrukelig til lydopptak, samme som ved tester av fotoapparater & videokameraer.

Lenke til kommentar

Untouchab1e: Det er begge deler. For deg, og sannsynligvis mange av våre faste lesere, er det nok det. Men vi skal ikke avfeie de som foretrekker å ha en "komplett" mobil fra første stund heller. Dette var en av årsakene til at karakteren ble veldig vanskelig å sette på denne, og at vi ikke ønsket å gi en generell anbefaling for alle. Nexus-telefonene har alltid vært først og fremst for de som setter pris på akkurat dette, sammen med andre fordeler som hyppige oppdateringer osv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan vel også nevne at hvis du bruker 2 fingre til å sveipe fra toppen av telefonen, så kommer du direkte til innstillings-snarveiene. så du slipper det ekstra trykket ;)

Men å anbefale denne telefonen kun til entusiaster og utviklere er vel litt feil? min tante har klart seg helt fint med Galaxy nexus. "avhopper" fra iphone :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Må nevnes at knuselig bakside aldri var et minus på iPhone

Det var det første jeg sjekket ut når jeg leste at Nexus 4 fikk trekk for det (noe som er velfortjent), men hvorfor fikk ikke iPhone 4(S) det?

 

Legger også til at iPhone 5 ikke fikk trekk for høy pris imens S3 fikk det, får dere betalt for å gi Apple sine produkter gode anmeldelser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det første jeg sjekket ut når jeg leste at Nexus 4 fikk trekk for det (noe som er velfortjent), men hvorfor fikk ikke iPhone 4(S) det?

 

Legger også til at iPhone 5 ikke fikk trekk for høy pris imens S3 fikk det, får dere betalt for å gi Apple sine produkter gode anmeldelser?

 

Apple brukte en helt spesiell type glass, laget av konsentrert epleskall.

 

Men fra spøk til revolver, man kan saktens lure litt. Det ser jo ut til at anmeldelsene er bygget opp på samme mal, men stusser litt over at samme kriterier ikke ligger til grunn. Den fremste teknologiske telefonen telefonen i samme sjikt bør også ligge til grunn for sammelignelse, men det er de samme telefonene man veier opp mot hele tiden.

 

Nei, det beste er å teste selv :)

Lenke til kommentar

Det er nok en god stund til vi får Play Devices her i Norge. Google har ikke hatt en tendens til å prioritere markedet utenfor USA. Kun nå siste halve året at de har fått øynene opp for de folkerike landene i Europa som har fått Play Music og Play Devices. Flere av de har vel også fått Books for en tid tilbake om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...