Gå til innhold

Test: LG Nexus 4


Anbefalte innlegg

Jepp, det må være greit å filme litt / ta noen bilder. Man kan jo vanligvis finne proffe bilder & videoklipp etter konserten også, så man slipper å "ta vare på minnene selv".

Og klart at det bør være minus hvis mikrofonen er ubrukelig til lydopptak, samme som ved tester av fotoapparater & videokameraer.

 

Det er jo normalt ikke lov å filme/ta bilder med proffesjonellt utstyr under en konsert, da må man isåfall ha tillatelse til det, derfor er det stort sett mobilopptak man finner (gratis) opptak fra under konserter.

Av det jeg har sett av mobilopptak er det kun Nokia 808 som gjengir lyd på en god måte, Lumia 920 er og god selvom den ikke er fullt like bra som 808. Alt annet av konsertopptak fra mobiler er boss i mine øyne, det høres forferdelig ut....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor noen trenger mer enn 16GB minne om dagen, og syter over ingen minnekort. Hvis argumentet er musikk.. Det er over 4000 sanger, og det trenger man ikke.

 

Aldri hørt om Google Drive/Dropbox?

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe denne i Norge før den havner under 3000, eller så bestiller jeg over proxy fra den britiske Google Play og får en kompis til å sende den til meg via post, så sparer man fort en tusenlapp.

 

Musikk er nok ikke det største problemet med manglende minnekort, hva med video ???

Husk att 1080p video som de fleste videoer blir filmet i idag krever ca 1GB for 10min opptak, da kan du selv regne ut hvor lenge usle 16GB holder ;)

Meg selv og mange andre ønsker nettopp å ha en samling opptak/videoer på mobilen, for den type filer er ikke skydrive noen god løsning.....

 

Jeg sier ikke att alle har behov for mye lagringsplass, men man bør iallfall ha muligheten til å utvide minnet ved behov.

16GB er "null niks" det i 2012, allerede for 3 år siden hadde toppmodellene minnekapasitet langt over dette...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det er nok ikke til å stikke under en stol at vi har slitt litt med å få enkelte elementer av Nexus 4 til å "oppføre seg", siden vi tester med tidlig programvare. Dermed har en veldig stor del av testperioden gått med til flere utprøvinger av samme funksjon, oppdateringer av firmware osv. Vi har nok fått litt mindre tid til å finlete etter enkeltfunksjoner, så som den tidligere nevnte equalizeren, enn vi vanligvis liker å ha.Vi er alltid takknemlige for tips og korrigeringer, men her er vi altså litt ekstra takknemlige, siden et par ting kan ha flydd under radaren :)Vi har for øvrig avtalt med LG å ta en dobbeltsjekk på Nexus 4 så fort helt ferdig utgave er på plass. Forhåpentligvis kan vi rydde unna veien en del av forbeholdene vi har måttet ta omlag samtidig med at den lander i butikkhyllene.

 

Hvilken tidlig programvare er det dere bruker? Jeg har hatt min i 2 uker, og det første den gjorde når jeg slo den på var å laste ned en oppdatering. Har ikke merket noen form for ustabilitet, så det skal vel være unødvendig å benytte en tidlig programvare?

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor noen trenger mer enn 16GB minne om dagen, og syter over ingen minnekort. Hvis argumentet er musikk.. Det er over 4000 sanger, og det trenger man ikke.Aldri hørt om Google Drive/Dropbox?Jeg kommer ikke til å kjøpe denne i Norge før den havner under 3000, eller så bestiller jeg over proxy fra den britiske Google Play og får en kompis til å sende den til meg via post, så sparer man fort en tusenlapp.
For de som har nandroid backup og div. roms og mods på telefonen tar det opp en del plass + musikk, film, bilder.

 

jeg har N4 8gb med Ti backup og driver og tester masse rom som kommer til N4 osv, så hvis detter er noe av ditt argument så er det rimelig tynt. Rom og kernals tar ikke mye plas. samme gjelder med backup.

Kan ikke bare trekke ting ut av rumpa og gi den minus for det.

Og alt man VIRKELIG trenger på mobilen ligger i GDrive og/eller Dropbox.

Men detter er bare min mening.

 

Bare en ting om testen om dette med opp og ned? what? "om" det er mørkt, hva er det for noe, alle mobiler er vel vanskelige og se i mørket?

Lenke til kommentar

Pluss en liten ting til med testen, hvis man absolutt skal redigere ett pdf dokument så vet man også hva man trenger for ett program/app.

 

"viktige" apper er ikke forhonds installert, hva la du i viktige her?. pluss dere gir pluss for "rask" nettleser, den er jo faktisk det dårligste som er med hele nexusen, man kan bare teste litt dolphin så ser man fort det.

Lenke til kommentar

Virker som Nexus 4 ikke har OTG støtte.

USB porten er ikke laget for 5 v så ingenting funker, verken keyboard mus eller usb minnepinne.... Hvis det ligger en hardware begrensning der er det jo latterlig.

http://www.androidce...-gadget-support

https://android.googlesource.com/device/lge/mako/+show/f608db225c5ead1c255fd84fa7f5431c2e3b3a72%5E2

Utrolig at den er priset så sinnsvakt høyt i Norge.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Virker som Nexus 4 ikke har OTG støtte.

USB porten er ikke laget for 5 v så ingenting funker, verken keyboard mus eller usb minnepinne.... Hvis det ligger en hardware begrensning der er det jo latterlig.

http://www.androidce...-gadget-support

https://android.goog...31c2e3b3a72%5E2

Utrolig at den er priset så sinnsvakt høyt i Norge.

 

Den er vel strengt tatt ikke priset så sinnsvakt høyt i Norge i forhold til andre konkurrerende modeller, men likevel vesentlig høyere enn prisen på Play Store. Grunnen til dette er at det er LG som selger telefonen i butikk.

Lenke til kommentar

Det er ikke norske forhandlere som styrer prisen så høyt, det er LG. Innkjøpsprisen til norske forhandlere er nok temmelig likt utsalgsprisen på en så konkurranseutsatt modell.

 

Hadde vi hatt Play devices i Norge så hadde vi fått den like rimelig som amerikanerne.

Neppe. Steam burde jo være like billig i Europa som i USA? Men neeeida, de anser at 1 USD = 1 EUR. Samme pris som US Play store tror jeg ingenting på.

 

Forresten, enda bedre eksempel: Google Play Store UK:

8GB-utgaven: 239 GBP (384 usd), kontra 299 usd i USA.

16GB-utgaven: 279 GBP (448 usd), kontra 349 usd i USA.

 

 

Av det jeg har sett av mobilopptak er det kun Nokia 808 som gjengir lyd på en god måte, Lumia 920 er og god selvom den ikke er fullt like bra som 808. Alt annet av konsertopptak fra mobiler er boss i mine øyne, det høres forferdelig ut....

Jeg tenkte BS da jeg leste dine argumenter for 808 tidligere i tråden, men lot tvilen komme deg til gode og tok meg en tur på Youtube. Bare en ting å si: GOD DAMN! La oss håpe de andre fabrikantene tar lærdom av 808 og implementerer like gode mikrofoner på sine modeller. Der hvor bass vanligvis gjør at det enten blir stille eller spraker som pokker så bare låter 808 som om du var der. Imponerende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte BS da jeg leste dine argumenter for 808 tidligere i tråden, men lot tvilen komme deg til gode og tok meg en tur på Youtube. Bare en ting å si: GOD DAMN! La oss håpe de andre fabrikantene tar lærdom av 808 og implementerer like gode mikrofoner på sine modeller. Der hvor bass vanligvis gjør at det enten blir stille eller spraker som pokker så bare låter 808 som om du var der. Imponerende!

 

Ja ikke sant :)

Det er ett klasse-skille mellom 808 og andre mobiler når det gjelder lyd og video, jeg har aldri sett noe vanlig kamera heller som greie å gjengi lyd på den måten som 808 gjør, så ja det er sykt imponerende :)

Ett lite klipp til inspirasjon under ;)

 

Lenke til kommentar

Neppe. Steam burde jo være like billig i Europa som i USA? Men neeeida, de anser at 1 USD = 1 EUR. Samme pris som US Play store tror jeg ingenting på.

 

Forresten, enda bedre eksempel: Google Play Store UK:

8GB-utgaven: 239 GBP (384 usd), kontra 299 usd i USA.

16GB-utgaven: 279 GBP (448 usd), kontra 349 usd i USA.

 

At jeg sa samme pris var nok llitt feil ja. Det endrer likevel ikke på at det er LG som styrer innkjøpsprisen til norske forhandlere, og ikke Google. Norske forhandlere tjener ikke penger når de selger telefonen til 3800,- Om vi da hadde fått en dollarkurs på 8 i Play Store hadde den fortsatt kostet over tusenlappen mindre.

Lenke til kommentar

Ja ikke sant :)

Det er ett klasse-skille mellom 808 og andre mobiler når det gjelder lyd og video, jeg har aldri sett noe vanlig kamera heller som greie å gjengi lyd på den måten som 808 gjør, så ja det er sykt imponerende :)

Ett lite klipp til inspirasjon under ;)

 

Lekkert! :D

 

At jeg sa samme pris var nok llitt feil ja. Det endrer likevel ikke på at det er LG som styrer innkjøpsprisen til norske forhandlere, og ikke Google. Norske forhandlere tjener ikke penger når de selger telefonen til 3800,- Om vi da hadde fått en dollarkurs på 8 i Play Store hadde den fortsatt kostet over tusenlappen mindre.

Jepp, men finnes jo alltids proxy & jetcarrier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...