Gå til innhold

Tips: Slik sparer du penger på apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-"Apple tillater nemlig at du ? helt lovlig ? installerer apper fra opptil fem ulike kontoer på én enhet."

 

Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone?

 

Det som hadde vært noe er at jeg kunne kjøpe en mobil til barna, opprettet egen konto til dem, for så å knytte denne mot min egen, med mulighet til å knytte opp maks 5 kontoer til min egen etc.

 

Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd...

Lenke til kommentar

Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone?

 

Ikke hvis du tenker på kontoer som de du har på PC-en din. Det som menes er at du kan logge på fem ulike kontoer i App Store. Jeg har f.eks. to kontoer, en norsk og en amerikansk, slik at jeg kan laste ned applikasjoner som ikke er tilgjengelige i Norge. Alle applikasjonene forblir på telefonen selv om jeg «bytter» konto.

 

 

Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd...

 

Du kan velge at passord kreves umiddelbart, og ikke 15 minutter etter et kjøp som er standard.

Lenke til kommentar

-"Apple tillater nemlig at du ? helt lovlig ? installerer apper fra opptil fem ulike kontoer på én enhet."Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone?Det som hadde vært noe er at jeg kunne kjøpe en mobil til barna, opprettet egen konto til dem, for så å knytte denne mot min egen, med mulighet til å knytte opp maks 5 kontoer til min egen etc.Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd...

 

Ja, det er nettopp det som er poenget - du kan logge deg ut av en konto og inn med en annen, og på den måten laste ned apper fra ulike kontoer. Opptil fem kontoer på én iPad/iPhone.

 

Dermed kan du la barna ha sin egen iPhone/iPad med en egen konto, og så kan du logge deg inn med din for å laste ned og installere apper du har installert på andre iPhoner/iPader.

 

Tror du skal kunne opprette en App Store-konto til barna, uten å tilknytte kredittkort. Dermed vil de ikke kunne laste ned annet enn gratis-apper på egen hånd. Så kan du logge deg på med din konto (med oppskriften i artikkelen) for å laste ned apper som koster penger. Se denne supportartikkelen hos Apple for info om hvordan du oppretter konto uten kredittkort: http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=no_NO

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...