Gå til innhold

Kunde avslører LG-juks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med dette skyldes at markedsførene har en helt annen holdning til realiteter enn det alle andre har. Hvite løgner er sosialt akseptert og roses så lenge det fører til økt salg. Dette er ikke første gangen markedsførere generelt tar seg kreative friheter langt ut over hva de har lov til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg regner med dette skyldes at markedsførene har en helt annen holdning til realiteter enn det alle andre har. Hvite løgner er sosialt akseptert og roses så lenge det fører til økt salg. Dette er ikke første gangen markedsførere generelt tar seg kreative friheter langt ut over hva de har lov til.

 

Til stor glede for de involverte ingeniørene, antar jeg...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er vel helst at på østen er det mange som ikke skjønner det metriske systemet og blander kanskje millimeter og centimeter. Dette er et velkjent problem over de fleste land i sør-øst asia.

Vel, er mer enn som så i dette tilfellet regner jeg med. PR-bildene, PR-videoene og bildet på esken produktet blir levert i henger ikke på greip med virkeligheten, forskjellen er ganske enorm.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Problemet er vel helst at på østen er det mange som ikke skjønner det metriske systemet og blander kanskje millimeter og centimeter. Dette er et velkjent problem over de fleste land i sør-øst asia.

 

LG produserer elektronikk på samme nivå som de beste i bransjen, noe som sier meg at dette er en liten "hvit-en" i markedsføringsavdelingen, ikke mangelen på kunnskap rundt det metriske systemet som er opphav til "misforståelsen".

Lenke til kommentar

Problemet er vel helst at på østen er det mange som ikke skjønner det metriske systemet og blander kanskje millimeter og centimeter. Dette er et velkjent problem over de fleste land i sør-øst asia.

 

Det metriske systemet er jo enkelt, det er det samme overalt.

Det er når man ser på de andre systemene at det fort blir vanskelig.

Det finnes 2-3 forskjellige tommer/fot og da kan det fort blir vanskelig.

Nå tror jeg ikke noen av dem skal gi så store utslag i forskjell som det der...

Men det kan jo være det som er årsaken.

 

Det var jo derfor Columbus bomma så jævlig når han trodde han seila til India også.

Han brukte en lengde i miles, men glemte å konvertere dem til den miles han brukte.....

Lenke til kommentar

1,2mm * 9 = 11mm

1,2mm * 10 = 12mm

 

Ikke bare LG som sliter med markedsføringskreftene - her har sensasjonslysten til hw.no virkelig vunnet over matematikkkunnskapene. :)

 

"Nesten 10 ganger så mye" står det. Over 9 er nesten 10.

 

Dette er ramme alvor!

 

Hehehe.

Endret av Xyril
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ramme alvor!

 

Første og forhåpentligvis siste gang jeg klikker opp-med-denne-knappen. Bravo!

 

 

Jeg husker bare diskusjoner jeg har deltatt i (og derved ikke er verdt mye); men hva målingsstandarder angår, har de ikke egne måleenheter som kun er tilnærmet SI-enheter i deler av Asia? Ikke at jeg skal påstå at LG bruker det ene eller det andre, men det er et hekkans rot SVJV.

 

Wiki sier dette (generelt):

http://en.wikipedia....easurement#Asia

 

 

 

Rent apropos minner dette meg om bilderørsskjermer og størrelsesrotet med slike (synlig billedflate vs fysisk skjermstørrelse skjult av rammen). Good times.

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...