Gå til innhold

– Vi behandler spillerne som dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Penger er en utrolig viktig del av spillindustrien, men hvis det ikke kontinuerlig pumpes ut kvalitetsspill som kjernespillerne vil ha, har ikke denne industrien noen fremtid. Føler egentlig vi ligger ganske greit an nå. Selvfølgelig er det ordninger og løsninger som ikke er idéele, men jeg tror mye av dette kommer til å rettes opp med neste konsollgenerasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Xbox-skaper vil at industrien skal fokusere mer på moro og mindre på penger"

 

Det er akkurat dette som er tilfellet idag. FPS spillene er i ferd med å ødelegge spill industrien da mange lager FPS spill fordi det er penger å tjene, å alle følger etter..

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Tja, hva mener denne Blackley med mer moro? Er det "moro" som i Kinect-spill og generelt dagens ferdigtygde spill uten dybde og interessante elementer?

 

Synes uttalelsen hans blir veldig ullen uten at han presiserer noe mer enn han gjør - og får bare følelsen av at han mener enda mer "folkelige" (simple) spill der du slipper å tenke selv og spillet nesten spilles for deg osv.

 

Hva er han ute etter?

Lenke til kommentar

"Xbox-skaper vil at industrien skal fokusere mer på moro og mindre på penger"Det er akkurat dette som er tilfellet idag. FPS spillene er i ferd med å ødelegge spill industrien da mange lager FPS spill fordi det er penger å tjene, å alle følger etter..

Mja, FPS er en litt spesiell sjanger også da. Det å lage et FPS spill i dag som man krever full pris på er nesten blitt umulig uten at man har ett etablert merkenavn (les Battlefield eller Call of duty)

 

Det er en grunn til at det er blitt mer og mer F2P FPS spill i det siste, for å si det slik.

 

Lenke til kommentar

Er godt å se flere poppe opp nå og er inne på det samme. Har sagt dette hele denne generasjonen siden den dagen wii,ps3,xbox kom ut.

 

Fortsetter det slik, gir jeg bare opp gaming tilslutt (noe jeg har gjort i større grad allerede nå), for det er nesten ikke en **** ute på markedet idag som har riktig fokus, og itillegg blir visse sjangere overpumpa, mens andre sjangere har forsvunnet, noe som overhode ikke er bra.

 

FPS shooter fks er det helt sykt mye av nå, TPS shooter er det et stort mangel av.

 

Er ikke bra for spillindustrien å holde på slik "FPS selger best, da lager vi bare FPS".

Lenke til kommentar

Som dyr! Ha ha ha! Jeg kan ikke huske å ha lest at spillere blir stengt inne i bur der de så vidt har plass til å røre seg eller blir foret opp på kraftfor for så å slaktes etterpå noen steder? Kanskje jeg har følgt dårlig med i det siste.

 

Det er jo en del folk i Kina som spiller et begredelig MMORPG i svært mange timer om dagen, sikkert for luselønn. Ikke noe særlig det, men det er jo mange hundre ganger bedre.

 

Dette er bare et opportunt og lett gjennomskuelig utspill fra noen som prøver å skaffe seg kapital i spiller velvilje.

 

Dessuten, spillere ER dyr.

Endret av Mithridates_InnleggNO
Lenke til kommentar

Mithridates: godt du tok poenget.....

 

 

Uansett så må jeg si jeg ser ikke helt poenget i dette utsagnet hans, hva ønsker han å oppnå her ? (altså microsoft personen)

Om dette VIRKELIG irriterer folk så bør de vel heller slutte å kjøpe fra disse dlc-heavy utviklerne med forferdelige ordninger.

Nå foreslår jeg IKKE at alle skal stjele en skute og prøve lykken ute på havet (som jeg forøvrig selv gjør atm, selv om jeg faktisk kjøper spill som er drm-frie og gode og).

Men dette er simpel supply&demand, om folk kjøper disse dlc ordningene så vil NATURLIGVIS utviklerne fortsette å lage dem, det er minst mulig jobb for mest mulig profitt, kunne ikke tenkt meg en bedre ordning fra deres side, denne sytingen om dlc'er får oss desverre ingen vei, slutt å kjøpe de ELLER fortsett å kjøpe de. Dette er alternativene :)

 

PS: 2 ting til, det heter IKKE FPS shootere, det heter enten FPS, eller FP shootere.

Og third person shooters ble lagd grunnet simplisiteten i sin tid, man kan ikke nekte for at ting ser bedre ut fra en first-person utsikt, da er det naturlig at alle store spill lages i denne form (da store spill ofte støtter seg en del på grafikk)

Om du er på utkikk etter third-person shooters, så ville jeg anbefalt deg å se på billigere spill av div. indies.

 

Ser heller ingen vits i å gi opp gaming kun fordi spill atm er dårlige, jeg spiller fortsatt det eldgamle colonization spillet, dungeon keeper, TA kingdoms, WC3 etc for fullt, om du virkelig er en gamer og har vært det lenge, så regner jeg med du har oppdaget noen klassikere som for DEG oppleves tidløse?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Godt å se at en mann fra industrien påpeker mye av det spillere har påpekt i lang tid: Flere og flere spillutgivere melker kundene deres for penger med DLC.

Nå er DLC helt ok om de tilfører spillet mer innhold.

Fallout DLC er et godt eksempel her. Spillet i seg selv er stort nok.

Alle DLC gir mer spilltid.

Det kostet veldig mye og lage verdenen i det spillet og det gir stor meing å bygge vidre på det.

Ja det er mye tull der men DLC i seg selv er ikke galt.

Lenke til kommentar

Forskjellen fra gamle og nye FPS spill er at dagens spill er så "nakne". Før måtte man bruke hodet for å komme videre i form av gåter som i god Half-Life 1 stil. I dag raser man gjennom FPS spillene på 5 timer, "det var de 500 kronene" liksom.

 

Kan huske jeg brukte over 1 uke på HL1, jeg brukte 1 dag på HL2, var svært skuffet over mangel på utfordringer i etterfølgeren..

Endret av morten-89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg faktisk savner er den gode gamle oppsummeringen på slutten av et level av typen:

 

Enemies killed: 17/22

Secrets found: 0/2

 

Og lignende. Det bryter kanskje opp storylinen og ødelegger 'realismen'en del, men samtidig var det ihvertfall for meg en god motivasjon til å kjøre igjennom levelet en gang til for å finne alt og førte utvilsomt til at jeg både brukte langt mer tid på et spill og følte at jeg fikk mer ut av det. Ikke minst førte det til langt mer utforsking av hvert level for å finne siste rest av innhold.

 

Mange spill i dag har jo en del 'frivillig' ekstrainnhold som ikke er knyttet til fullføringen av et level. Konsekvensen er at veldig mange spillere gir blaffen i denslags og er langt mer opptatt av å komme seg videre til slutten i stedet for å få en mer helhetlig opplevelse.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Vel konsumentsuverenitetsprinsippet lever i full forstand.

Vanskelig å la være å kjøpe spill som man lidenskapelig ønsker.

 

Selv falt jeg for Diablo 3 selv om det var mye som lå til at jeg ikke ville ha det, feks alltids online og kjøp deg kraftigere enten via ingame penger eller ekte penger.

 

Kjøpte jo da uansett Diablo 3 fordi Diablo 2 greide å overta hele min fritid i 7 klasse.

 

Bare synd de utnytter slik lidenskap forbrukerne har og gjør hva de vil for å maksimere inntektene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...