Gå til innhold

Test: Apple MacBook Air 13"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endte opp med denne etter et liv med windows. Det var den eneste ultrabook som har displayport. Et must når du skal koble til en skjerm 2560*1440 :)

Jeg har eid flere MacBook Air selv, og har alltid lurt på hvorfor den ikke har HDMI. Nå som jeg leste din kommentar, fikk jeg et annet syn på utelatelsen av HDMI. Men hva er fordelene med DisplayPort kontra HDMI?

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til å ha slike små, tynne og lette bærbare som Air og lignende ultrabooker, er at de er ment å kunne tas med overalt. Batterilevetid er veldig viktig, men spørsmålet mitt er om dere tester ytelsen på maskinen mens den er på batteridrift?

 

Jeg har på følelsen at ytelsen på batteridrift er lavere, og her kan det være vesentlige forskjeller mellom modellene. Som sagt, når man først velger en slik liten, tynn og lett bærbar, er det ikke den stasjonære ytelsen som er viktig.

 

Håper noen på HW svarer på om ytelsen ble målt på batteridrift eller ikke?

Lenke til kommentar

Er superglad i min MB Air, har en 13" mid 2011 i7 med 256gb SSD, og ingen planer om å oppgradere. Er helt imponert over at det faktisk er mulig for meg å kunne jobbe i programvare som Photoshop og Illustrator uten å få mentalt sammebrudd. Utrolig rask er den også, suveren batterilevetid, pålitelig, og ikke minst kjempedeilig!

 

Paret med min Apple TV og med Mountain Lion, så er jeg nå så forelsket at jeg nesten vurderer å kjøpe meg iPhone, til tross for at jeg er mangeårig motstander. Alt fungerer bare så utrolig bra sammen, det er ikke noe om eller men; det bare fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er superglad i min MB Air, har en 13" mid 2011 i7 med 256gb SSD, og ingen planer om å oppgradere. Er helt imponert over at det faktisk er mulig for meg å kunne jobbe i programvare som Photoshop og Illustrator uten å få mentalt sammebrudd. Utrolig rask er den også, suveren batterilevetid, pålitelig, og ikke minst kjempedeilig

 

 

Ja, CPU-produsentene har vært flinke til å prioritere høy ytelse med lav effekt de siste årene, ting har virkelig skjedd på den fronten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til å ha slike små, tynne og lette bærbare som Air og lignende ultrabooker, er at de er ment å kunne tas med overalt. Batterilevetid er veldig viktig, men spørsmålet mitt er om dere tester ytelsen på maskinen mens den er på batteridrift?Jeg har på følelsen at ytelsen på batteridrift er lavere, og her kan det være vesentlige forskjeller mellom modellene. Som sagt, når man først velger en slik liten, tynn og lett bærbar, er det ikke den stasjonære ytelsen som er viktig.Håper noen på HW svarer på om ytelsen ble målt på batteridrift eller ikke?

 

Vet ikke om dette gjelder for Air, men jeg leste om MP-pro at OS X reduserer ytelsen dersom batteriet er tatt ut i tilfelle A/C adapteren alene ikke kan levere nok strøm. Jeg tolker det dithen at batteriene leverer mer enn nok futt (siden det ikke nevnes noen endring i ytelse ved bruk av kun batterier). Har også lest dyptgående intervjuer for både mac-er og pc-er og de har aldri nevnt noen forskjell i ytelse med unntak av et par virkelig billige pc-er.

Lenke til kommentar

Har også lest dyptgående intervjuer for både mac-er og pc-er og de har aldri nevnt noen forskjell i ytelse med unntak av et par virkelig billige pc-er.

Jeg tenker på de vanlige strømsparefunksjonene, herunder endringer i f.eks. Intel speedstep når maskinen er på batteridrift. Kjørte akkurat en ytelsestest på en Dell bærbar som har nyinstallert OS, og dermed standardinnstillingene. Den gir rundt 15 % lavere ytelse på batteridrift. Jeg hadde derfor likt om HW kunne oppgitt om de gjennomførte testene på batteridrift eller ikke, eventuelt testet begge deler. Det blir i hvert fall feil hvis de tester batterilevetid, og så viser den stasjonær ytelsen. Det kan være forskjeller i ytelsen på batteridrift mellom maskinene, og det er jo den bærbare ytelsen i forhold til batterilevetid som er interessant på slike maskiner som dette.
Lenke til kommentar
Har også lest dyptgående intervjuer for både mac-er og pc-er og de har aldri nevnt noen forskjell i ytelse med unntak av et par virkelig billige pc-er.
Jeg tenker på de vanlige strømsparefunksjonene, herunder endringer i f.eks. Intel speedstep når maskinen er på batteridrift. Kjørte akkurat en ytelsestest på en Dell bærbar som har nyinstallert OS, og dermed standardinnstillingene. Den gir rundt 15 % lavere ytelse på batteridrift. Jeg hadde derfor likt om HW kunne oppgitt om de gjennomførte testene på batteridrift eller ikke, eventuelt testet begge deler. Det blir i hvert fall feil hvis de tester batterilevetid, og så viser den stasjonær ytelsen. Det kan være forskjeller i ytelsen på batteridrift mellom maskinene, og det er jo den bærbare ytelsen i forhold til batterilevetid som er interessant på slike maskiner som dette.

 

Av praktiske årsaker tester vi ytelsen med strømkabelen plugget i. Hvis din bærbare PC yter dårligere på batteridrift, er det nok enten den generelle strømstyringsplanen eller grafikkortinnstillingene (eller begge deler) som er synderen. Du kan jo prøve å endre på innstillingene for disse.

Lenke til kommentar

Av praktiske årsaker tester vi ytelsen med strømkabelen plugget i.

Takk for svar. Håper dere en gang i fremtiden kan se på forskjellen i ytelse og batterilevetid med strømsparefunksjoner av/på. Jeg synes det blir feil å oppgi batterilevetid med alle eller standard strømsparefunksjoner på, mens ytelsen oppgis med strømkabelen i (dvs. alle strømsparefunksjoner av). Det kan også være forskjeller her mellom de ulike produsentene av bærbare maskiner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...