Gå til innhold

Test: Apple MacBook Pro med Retina-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retina-macen er en bedre deal enn den vanlig MBPen ihvertfall, men blir nok neppe noe kjøp på meg, MBP har sjelden appellert til meg, da har apple andre produkter som passer med bedre.AtW

 

Takk for at du nevner dette, en lik speccet "vanlig" mbp koster mye mer enn retina utgaven, og da er den også med dårligere skjerm og feitere.

 

En annen ting, grunnet til at Apple gjør det bedre i spill test enn den andre assu pcen med samme skjermkort, er fordi gt650m i macbook pro'en er overklokket

Lenke til kommentar

En annen ting, grunnet til at Apple gjør det bedre i spill test enn den andre assu pcen med samme skjermkort, er fordi gt650m i macbook pro'en er overklokket

 

Umm, nei, GT 650M kortet i Asusen er høyere klokket enn det i MBPen...

 

Det som utgjør at kortet i MBPen yter bedre er at det bruker GDDR5 fremfor Asus sin som bruker DDR3.

Lenke til kommentar

Umm, "Minimum oppskalering til 1920x1200"?Og, du kan lage/laste ned ett simpelt AppleScript til å sette skaleringen til 100% (altså 2880x1800)

 

Men, skal ikke alt "bare virke" på en mac da? Kan jo ikke vente at folk skal laste ned noe for at den skal bli som man vil ha den?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Umm, "Minimum oppskalering til 1920x1200"? Og, du kan lage/laste ned ett simpelt AppleScript til å sette skaleringen til 100% (altså 2880x1800)

 

Skal ikke støtte for dette kommer i Mointain Lion ?

Lenke til kommentar

Å kjøre den oppløsningen på en 15 tommer er tullete, derav apples løsning på oppløsningsvalgene. Med tilpassede programmer vil du få full oppløsning, men dette mangler selvfølgelig mye nå.

 

Er det noe poeng i å kjøre nettleseren i full oppløsning? Tja, vil du bruke lupe for å lese teksten så.

 

Å derfor gi dette inn som et minus ved maskinen blir også tullete, hadde man hatt valget for "ekte" oppløsning kunne man også ha gitt minus poeng for forliten skjerm for oppløsningen derav ubrukelig

Endret av hendelsesløysa
Lenke til kommentar

Å kjøre den oppløsningen på en 15 tommer er tullete, derav apples løsning på oppløsningsvalgene. Med tilpassede programmer vil du få full oppløsning, men dette mangler selvfølgelig mye nå.

 

Er det noe poeng i å kjøre nettleseren i full oppløsning? Tja, vil du bruke lupe for å lese teksten så .ø.

 

Skjermen kjører jo på den oppløsningen den gjør, problemet er at skaleringen ikke er særlig fleksibelt, man har bare noen skaleringsfaktorer å velge imellom. OSX var hetl elendig på skalering før, nå er det blitt bedre, Windows har også mye å hente.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nydelig pc det der, men jeg stusser litt over at prisen på 18000kr (en liten bil, en sydentur eller tidenes fest på polet) ikke er satt som minus. Når det poengteres i artikkelen at du kan få en annen pc med tilnærmet samme spesifikasjoner til halv pris, så burde det stå som et helvetes kraftig minus i mine øyne. (Med tanke på at de positive aspektene ved en så høy pris er nevnt).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
En annen ting, grunnet til at Apple gjør det bedre i spill test enn den andre assu pcen med samme skjermkort, er fordi gt650m i macbook pro'en er overklokket
Umm, nei, GT 650M kortet i Asusen er høyere klokket enn det i MBPen...Det som utgjør at kortet i MBPen yter bedre er at det bruker GDDR5 fremfor Asus sin som bruker DDR3.

 

Gt650m kortet i rmbp er fortsatt overklokket i forhold til standard verdier av gt650m, det har gtx660 clocks

Lenke til kommentar

Når det poengteres i artikkelen at du kan få en annen pc med tilnærmet samme spesifikasjoner til halv pris, så burde det stå som et helvetes kraftig minus i mine øyne. (Med tanke på at de positive aspektene ved en så høy pris er nevnt).

Men du kan ikke få en annen PC med "tilnærmet samme spesifikasjoner" til halv pris. Du kan få en som har like mye regnekraft, men eksempelet fra Asus som er nevnt har da vesentlig dårligere spesifikasjoner på såpass essensielle ting som skjerm (oppløsning, fargerom, osv), størrelse (omtrent dobbelt så tykk!), vekt, batteritid, samt en rekke andre egenskaper der MBP generelt er bedre og langt mer påkostet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig pc det der, men jeg stusser litt over at prisen på 18000kr (en liten bil, en sydentur eller tidenes fest på polet) ikke er satt som minus. Når det poengteres i artikkelen at du kan få en annen pc med tilnærmet samme spesifikasjoner til halv pris, så burde det stå som et helvetes kraftig minus i mine øyne. (Med tanke på at de positive aspektene ved en så høy pris er nevnt).

 

Du det... det er fortsatt ingen andre laptoper med den skjermoppløsningen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...