Gå til innhold

Sony vurderte ren digital distribusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

Lenke til kommentar

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

 

OnLive.

Folk får bedre nett.

Netflix.

 

Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

 

OnLive.

Folk får bedre nett.

Netflix.

 

Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.

 

-Onlive - konstant behov for å være påkoblet.

- At man får tilbud om bedre nett forandrer ikke på det faktum at man får behov for rask linje for å håndtere all dataen.

- Høyst uklart hvordan Netflix vil være for oss Nordmenn

Lenke til kommentar

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

 

OnLive.

Folk får bedre nett.

Netflix.

 

Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.

 

-Onlive - konstant behov for å være påkoblet.

- At man får tilbud om bedre nett forandrer ikke på det faktum at man får behov for rask linje for å håndtere all dataen.

- Høyst uklart hvordan Netflix vil være for oss Nordmenn

 

-Input lag, kanskje greit for casuals og casualspill men no way jeg begynner med cloudgaming.

-Kanskje de som bor i storbyer får bedre nett men utbygging av nett til folk på landet blir ikke prioritert.

-Netflix kommer til å ha alt for mange limits.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

 

OnLive.

Folk får bedre nett.

Netflix.

 

Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.

 

-Onlive - konstant behov for å være påkoblet.

- At man får tilbud om bedre nett forandrer ikke på det faktum at man får behov for rask linje for å håndtere all dataen.

- Høyst uklart hvordan Netflix vil være for oss Nordmenn

 

- kravet om å være påkoblet selv om man spiller "single player" har man allerede i spill som diablo 3

- bedre systemer for datastrøm er på vei som kopmanserer for trege nettlinjer: Funcom-spillet The Secret World er pilot for spennende prosjekt fra norske IKT-forskere.

- Jeg har netflix, u mad?

Lenke til kommentar

- kravet om å være påkoblet selv om man spiller "single player" har man allerede i spill som diablo 3

Det er fint du skulle nevne Diablo 3s modell, men det er ikkje i det heila tatt ein god modell; einaste grunnen til at AH'en er "relevant" er jo fordi spillet dropper loot som ligger ca 10 leveler bak levelen din.

Lenke til kommentar

- kravet om å være påkoblet selv om man spiller "single player" har man allerede i spill som diablo 3

Det er fint du skulle nevne Diablo 3s modell, men det er ikkje i det heila tatt ein god modell; einaste grunnen til at AH'en er "relevant" er jo fordi spillet dropper loot som ligger ca 10 leveler bak levelen din.

 

Seff er det ikke en god modell, jeg liker modellen til steam bedre, men det stopper kanskje ikke playstation fra å bruke samme modellen som diablo 3, eller hva?

For noen er prioriteringene litt anderledes...

 

valve.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis detta hadde blitt til at dem dropper cd og bare nedlasting da hadde dem uansett mista en kunde jeg liker mine spill i hylla som jeg kan bruke når jeg vil og ikke når det passer serverene dems som antakelig bare kommer til å bli hacka/ødelakt sån at vi ikke kan spille noe nei takk til det I like the bedre som det var før fysiske uavhengie eksemplarer

Lenke til kommentar

OnLive vil stille helt andre krav til linjene, mye høyere en netflix da den kan bufre og responstiden er uvesentlig. Husk at de som kjøper PS4 venter at spillene ser bedre ut og oppfører seg bedre in PS3.

Stiller også store krav til serverpark.

For all del, en onlive løsing er perfekt for å prøve ut spill.

 

En tradisjonel download tjeneste ville virke, hardisker blir ikke så mye dyrere å gå opp i ytelse og du kunne støttet eksterne disker.

Men det er store deler av verden hvor internett er mye dårligere en i norge.

 

Dette var også kun et av forslagene de hadde under design, er ganske naturlig at de vurdete det og så forkastet det.

 

Merkligere var det at Sony vurderte PS3 uten egen grafikk prosessor i starten, etter det jeg forsto hadde ikke de første interne prototypene GPU, de fant naturlig at ytelsen var alt for dårlig og la til GPU men det beskriver litt hva de testet.

Lenke til kommentar

Hvis detta hadde blitt til at dem dropper cd og bare nedlasting da hadde dem uansett mista en kunde jeg liker mine spill i hylla som jeg kan bruke når jeg vil og ikke når det passer serverene dems som antakelig bare kommer til å bli hacka/ødelakt sån at vi ikke kan spille noe nei takk til det I like the bedre som det var før fysiske uavhengie eksemplarer

 

Hvis de går for en mer Steam aktig løsning da, hvor du kan krysse av for at dette spillet skal være tilgjengelig offline?

 

Jeg vet at flere her og andre plasser klager at steam sin offline modus ikke virker, men personlig har jeg ikke hatt noen problemer med det. Har til og med spilt LAN med kamerater kun med min steam konto; steam klienten på min maskin er online, de andre er offline og har en oppdatert utgave av spillet vi spilte (Warhammer 40k).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Eneste minuset ?

 

Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.

Behov for rask linje

Farvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.

 

OnLive.

Folk får bedre nett.

Netflix.

 

Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.

 

-Onlive - konstant behov for å være påkoblet.

- At man får tilbud om bedre nett forandrer ikke på det faktum at man får behov for rask linje for å håndtere all dataen.

- Høyst uklart hvordan Netflix vil være for oss Nordmenn

 

- kravet om å være påkoblet selv om man spiller "single player" har man allerede i spill som diablo 3

- bedre systemer for datastrøm er på vei som kopmanserer for trege nettlinjer: Funcom-spillet The Secret World er pilot for spennende prosjekt fra norske IKT-forskere.

- Jeg har netflix, u mad?

 

At man har håpløse krav om å være påkoblet i Diablo 3 er da ikke noe argument for at man burde ha det i alle spill.

 

Det er helt greit at bedre løsninger er på vei.

 

Det er flott at du har netflix.

 

Hvis detta hadde blitt til at dem dropper cd og bare nedlasting da hadde dem uansett mista en kunde jeg liker mine spill i hylla som jeg kan bruke når jeg vil og ikke når det passer serverene dems som antakelig bare kommer til å bli hacka/ødelakt sån at vi ikke kan spille noe nei takk til det I like the bedre som det var før fysiske uavhengie eksemplarer

 

Hvis de går for en mer Steam aktig løsning da, hvor du kan krysse av for at dette spillet skal være tilgjengelig offline?

 

Jeg vet at flere her og andre plasser klager at steam sin offline modus ikke virker, men personlig har jeg ikke hatt noen problemer med det. Har til og med spilt LAN med kamerater kun med min steam konto; steam klienten på min maskin er online, de andre er offline og har en oppdatert utgave av spillet vi spilte (Warhammer 40k).

 

Jeg har hatt store problemer med steam sin offline modus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

argumentet mitt om diablo 3 er ikke at diablo 3 har dette kravet i seg selv, men at folka bak diablo 3 har valgt å fokusere på DRM fremfor god kundeopplevelse.

 

Hva mener du Sony vil fokusere på?

 

Jeg håper at Sony ikke er blåst nok til å følge i fotsporene til selskap som låser kundene inne i et bøttekott og skrur av lyset. Kravet om å være tilkoblet servere fungerer helt greit for mange, men man ignorerer samtidig mange brukere som ikke er i den situasjonen at de har rask linje og mulighet til å være konstant oppkoblet.

Lenke til kommentar

argumentet mitt om diablo 3 er ikke at diablo 3 har dette kravet i seg selv, men at folka bak diablo 3 har valgt å fokusere på DRM fremfor god kundeopplevelse.

 

Hva mener du Sony vil fokusere på?

 

Jeg håper at Sony ikke er blåst nok til å følge i fotsporene til selskap som låser kundene inne i et bøttekott og skrur av lyset. Kravet om å være tilkoblet servere fungerer helt greit for mange, men man ignorerer samtidig mange brukere som ikke er i den situasjonen at de har rask linje og mulighet til å være konstant oppkoblet.

 

Konspirasjon: playstation, blizzard og noen random teleselskaper inngår en avtale...

 

om 5 år kommer diablo 4 med release på på playstation 5 med streaming som eneste alternativ.

 

Ke du tru? :D

Lenke til kommentar
Eneste minuset ?Behov for ekstrem lokal lagringsplass for alle spillene.Behov for rask linjeFarvel til muligheten for å bruke lekestasjonen som dvd/bluray spiller.
OnLive.Folk får bedre nett.Netflix.Spår en blurayfri playstation 5 om nok mennesker i målgruppen får raskt nok nett.
-Onlive - konstant behov for å være påkoblet.- At man får tilbud om bedre nett forandrer ikke på det faktum at man får behov for rask linje for å håndtere all dataen.- Høyst uklart hvordan Netflix vil være for oss Nordmenn
- kravet om å være påkoblet selv om man spiller "single player" har man allerede i spill som diablo 3- bedre systemer for datastrøm er på vei som kopmanserer for trege nettlinjer: Funcom-spillet The Secret World er pilot for spennende prosjekt fra norske IKT-forskere.- Jeg har netflix, u mad?

 

Har Netflix selv og må si, utvalget kunne vært bedre. Og dette er en Amerikanske Netflix, som betyr at utvalget kommer til å bli enda verre når det faktisk kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...