Gå til innhold

Kommentar: På tide å koble av? (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg forstår finnes det ingen crack for Diablo III så strategien har virket. Nå spørs det om dette hadde noen stor effekt da du ikke kan spille flerspiller med cracked versjon heller.

 

Fordelen med å ha online innhold fremfor en ren DRM er at det blir mye vanskligere å cracke, for å ungå drm trenger du bare å lure spillet til å tro at drm sier at alt er ok, med online inhold må du emulere dette eller behandle de feilene som oppstår.

Sansynligivs smartere på et spill som har flerspiller alikevell.

 

Lenke til kommentar

Jeg er så enig så enig. Jeg kjøpte Diablo 3 under tvil, fordi det er en serie med gode minner. Men etter frustrasjon med vanskelig innlogging (ikke så farlig da det bare var miderrtidig) og mye lagg under spilling (enormt frustrerende da det er konstant), så blir dette mitt siste med med onlinekrav ved enspiller. Og at jeg ikke kan spille f.eks. på toget når jeg skal noe sted er også en stor ulempe.

Gledet meg til neste SimCity jeg også, men nå blir det ikke noe av det om jeg må være online der også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

En flott artikkel å lese en søndags formiddag.

 

Det at servere blir lagt ned, og at enkelte titler dermed (slik det er i dag) vil bli utilgjengelige er noe jeg ikke har tenkt over tidligere.

 

Det hadde vært svært interessant med en inngående artikkel om ulike løsninger på DRM av utviklere og hvordan dette har påvirket piratkopiering og salg. Slike tall forstår jeg at kan være vanskelig å oppdrive, men helt umulig er det vel ikke?

Kanskje også med noen kritiske blikk på værstingene i bransjen?

 

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra artikkel!

 

Jeg er så enig så enig. Jeg kjøpte Diablo 3 under tvil, fordi det er en serie med gode minner. Men etter frustrasjon med vanskelig innlogging (ikke så farlig da det bare var miderrtidig) og mye lagg under spilling (enormt frustrerende da det er konstant), så blir dette mitt siste med med onlinekrav ved enspiller. Og at jeg ikke kan spille f.eks. på toget når jeg skal noe sted er også en stor ulempe.

Gledet meg til neste SimCity jeg også, men nå blir det ikke noe av det om jeg må være online der også.

 

Enig, jeg blir svært motvillig til å bruke penger på noe som har så mange unødvendige ulemper. Håper mange nok viser sin misnøye ved å ikke kjøpe titler med slike latterlig tungvinte løsninger.

 

Edit: btw, tribes ascend er enda et eksempel på tvilsomme løsninger. For å kunne kjøre spillet må man tillate oppstart av oppdateringstjenesten til spillet som en tjeneste i windows, på lik linje med f.eks. antivirus og tjenestene til selve windows. Når jeg installerte spillet virket det som denne tjenesten til tribes ascend reserverte (ikke brukte) 70% av minnet da jeg var konstant på 90% minnebruk, selv om antall MB som stod på programmene i taskmanager ikke kom i nærheten av 50% engang...shady

Endret av DeepW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var god lesing. Fullstendig enig i at vi er hjelpeløse så lenge utviklere ser på spill som pengemaskiner, og ikke noe annet. Får ikke skaffet meg Diablo jeg da, for jeg tror ikke jeg er den eneste i verden som rett og slett har for ustabilt nett til å kunne være tilkobla når jeg vil spille. DET har ikke Blizzard tenkt på, at det finnes de som gjerne hadde punga ut, men som ikke får spilt om de så gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her setter du fingeren på en trend i utviklingen som jeg ser med stor skepsis på, en god og viktig kommentar. Kanskje det ikke nytter å klage, ihvertfall ikke så lenge millionene ruller inn på utviklernes konto, men det er uansett viktig at man tar til ordet mot en utvikling som på sikt kan skade spillmediet. Leste nettopp på pressfire at Sony har tatt patent på å kunne sette spillet på pause for å vise reklame. Veien fremover ser ut til å være full av kommersialisering og kontroll på bekostning av brukervennlighet og gode spillopplevelser.

 

"Do not go gentle into that good night

Rage, rage against the dying of the light"

Endret av sp0ck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. klaging, som mange har nevnt, har vi makt over disse selskapene via lommeboka.

 

Jeg boikotter (bortsett i fra spillene jeg allerede eier) Steam, Origin, Blizzards nye spill med unødvendig DRM, og generelt kjipe anti-forbruker DRM-løsninger som er designet for å håve inn penger til storegutta.

Skulle likt å sett flere DRM-frie spillsider, som GoG, dukke opp

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal man forby brukte spill må man også forby brukte biler og alt annet..

 

Angående DRM, har aldri kjøpt spill med sånt tull fordi jeg leser forum om spillene før jeg vurderer de og spill med DRM kommer aldri inn her

 

D3 må være Online pågrunn av Auction House, hadde det vært solo offline så kunne jo folk ha kopert ting og solgt på AH for å tjene masse penger uten å gjøre noe

Og blizz skal jo seff tjene penger på det

Lenke til kommentar

Ang. klaging, som mange har nevnt, har vi makt over disse selskapene via lommeboka.

 

Selskapene driter i deg , så lenge de tjener dobbelt så mye :)

Skjønte ikke helt posten din. Du påstår at de driter i meg som boikotter? Det er vel heller motsatt; hvis folk boikotter vil de ikke tjene penger, eller drite i det.

 

Poenget er: de driter i oss fordi de kan. Hvis vi starter å protestere ved å ikke kjøpe de brukerfientlige spillene deres, må de revurdere strategien. Grunnen til at løsninger som Origin eksisterer, er fordi de er tilknyttet spill som BF3, eller D3, som folk "må ha".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her setter du fingeren på en trend i utviklingen som jeg ser med stor skepsis på, en god og viktig kommentar. Kanskje det ikke nytter å klage, ihvertfall ikke så lenge millionene ruller inn på utviklernes konto, men det er uansett viktig at man tar til ordet mot en utvikling som på sikt kan skade spillmediet. Leste nettopp på pressfire at Sony har tatt patent på å kunne sette spillet på pause for å vise reklame. Veien fremover ser ut til å være full av kommersialisering og kontroll på bekostning av brukervennlighet og gode spillopplevelser."Do not go gentle into that good nightRage, rage against the dying of the light"

Nå vil reklamepauser i spill være en, klar ulempe, betydlig større en krav om online for singleplay, vil automatisk trekke 3-4 poeng på vurdering fra 1-10. Kan ikke se noe marked for dette med untak av demoer og gratisversjoner av spill der det presser deg til å kjøpe fullversjone.

 

Ellers forstår jeg ikke hvordan de kan ta patent på det. Trykker du på meny/ options i alle single player spill stopper spillet, dette skjer også automatisk med cutscenes eller kill movies.

Eneste forsjellen her er at en reklamsnutt vises og at du ikke kan hoppe over den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...