Gå til innhold

Snart får du kjøpt TV hos IKEA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at IKEA nå plutselig starter med TV-er skal være at folk ser dette med å få inn TV-en i stuen som et problem og en utfordring. Da spesielt alt ekstrautstyret, som dekodere, kabler, fjernkontroller og så videre.

 

Unnskyld meg, men er vi blitt helt borte, fullstendig blåst oppi hode?

Folk må jo være fullstendig hjelpesløse og vel, mindre glupe.

 

Jada, mulig jeg tar hardt i, men alikevel og om noen føler seg støtt av dette, bra. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så idiotisk at TV-en kommer fastmontert i et møbel. Forsterker, høyttalere og bluray-spilleren burde vært integrert i TV-en, ikke møblet, hvis de først skal integrere det. Personlig foretrekker jeg separate enheter så jeg i større grad kan bytte ut de delene jeg synes trenger en utskiftning og ikke måtte bytte ut hele greia dersom jeg føler at en av tingene henger for lite med i tiden. Det ultimate ville vært om de separate delene passet smidig til hverandre uten å hindre oppgraderingsmuligheter av enkeltkomponenter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en TV med innebygget Blu-Ray som du setter inn i en sprekk på toppen.

Jeg har sett at det finnes med DVD-spillere, men det er noname-merker.

Åpenbart er målgruppen (for alt-i-ett-løsningene jeg hittil har sett) hyttefolk eller gutterommet.

Mine TV-er er kjente merker. De har bare en drøss med HDMI-innganger, ikke sprekk for plate.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en TV med innebygget Blu-Ray som du setter inn i en sprekk på toppen.

Jeg har sett at det finnes med DVD-spillere, men det er noname-merker.

Åpenbart er målgruppen (for alt-i-ett-løsningene jeg hittil har sett) hyttefolk eller gutterommet.

Mine TV-er er kjente merker. De har bare en drøss med HDMI-innganger, ikke sprekk for plate.

 

Hva tror du skjer den dagen blu-ray spillern tar kvelden?

Tar du den bare ut av tv å sender den inn eller må du sende inn hele tven bare fordi blu-ray spillern tok kvelden?

Det eneste en tv trenger er 2 hdmi innganger, ihvertfall etter personlig målestokk, alt anna er bare fordyrende ting jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke ofte på plater, så jeg tror ikke Blu-Rayen blir utslitt.

Kjøper jeg gode merker, går den sannsynligvis ikke i stykker.

 

HVIS den går i stykker, kobler jeg til en ekstern med HDMI.

 

Min nåværende TV er en toppmodell fra Samsung, med 4 HDMI-innganger.

En brukes konstant med en dekoder fra Altibox. Dessuten kobler jeg ofte til en PC.

Så det er greit å ha flere HDMI-innganger.

 

I tillegg bruker jeg de analoge inngangene, som SCART og analog tuner for DVD, videospiller og Commodore Amiga / 64.

 

Innebygget platespiller som fungerer er veldig plassbesparende.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Morsomt at en av salgsargumentene er å gjemme kabel når alle ingangene for eksterne enheter er PÅ SIDEN AV SKJERMEN.

 

Ettersom det er integrert med et møbel hadde de hatt en fin mulighet til å bygge inn feks HDMI-inganger i hver hylle eller komme på noe smart.

 

Men å ha innganger PÅ SIDEN, ikke engang på baksiden, blir for dumt for dette produktet.

 

Greit nok at poenget er at man ikke skal behøve ekstrautstyr, men i småbarnsfamilier regner jeg med at kommer minst 1 spillkonsoll i tillegg.

Lenke til kommentar

TCL er vel ikke en av verdens største av noe vel?

 

De "lager" visst Thomson TVer også og det er noe av den verste dritten du kan finne på markedet så Ikea Tvn blir neppe noe bedre

For the past year, the Huizhou, Guangdong, China- based TCL, which is noted as the 25th-largest consumer electronics manufacturer and the world’s sixth-largest television maker, has been quietly building a following for the TCL brand here using online resource Amazon.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort i fra at det er kjente produsenter som vil lage ikeatvene. Ellers tror jeg neppe at man MÅ ha ikeamøbel, men det er sikkert noen estetiske fordeler om man vil ha ikeamøbler og ikeatven.

 

Man kan for all del lage minimalistisk look uten ikeatv, det er bare å kjøpe en med tynn ramme og vegghenge den. Enten vegghenge rett på veggen, rett over møbel, eller kjøpe et møbel med vegg og vegghenge på møbelets vegg. (selv ikea selger slike vegger til møbel). Jeg ser jo dette produktet kan være genialt for små hybler, soverom, m.m. spesielt om man skal leie ut og ikke vil henge opp en highend tv til 20.000kr. Jeg synes også det er dritt at ADB dekoderen til canal digital ikke kan styres via hdmi ceic. Men jeg måtte uansett hatt reciever og konsoll, så jeg kunne ikke gått for mindre benk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...