Gå til innhold

EA vil lage Need for Speed-film (3DS, PC, PS3, Wii, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor fortsetter de med dette film tøvet ? Når var sist gang film fra ett spill ble fullført i det hele tatt? Eller enda bedre, når var sist gang de lagde film fra ett spill som faktisk solgte bra ? Har det i det hele tatt skjedd noen gang ?

 

Prince of Persia gikk vel $130 000 i pluss. Ellers ser det temmelig svakt ut over hele linjen. Er alltid et og annet unntak. Selv tror jeg spillfilmer ofte blir dårlige fordi spill generelt sett har lite og/eller dårlig historie. Og enda verre karakterer. Vi har unntakene som Mass Effect, diverse JRPG, The Elder Scrolls, osv. Men disse har typisk mye historie som ikke er lett å gjøre bra på to-tre timer. Likevel: får man en regissør, en produsent og en manusforfatter som vet hva de driver med, så er det ingenting i veien for at man skal få en god film fra et spill.

 

NFS er likevel ganske tynt. Sist jeg spilte et slikt spill, handlet det bare om å komme først i mål. Jeg gjetter på at vi får Tokyo Drift på nytt, men med en twist: det tar plass i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk NFS har potensiale til å bli en bra film jeg. Enten om de baserer den på The Run, Pro Street, Shift eller Underground.

Det finnes andre måter å gjøre bilfilm på enn Fast and the Furious. Som f.eks Grand Prix, Initial D, Driven, Days of Thunder, Smokey and the Bandit, osv.

 

Så hvis dere åpner øynene litt så kanskje dere kan se at mange av de forskjellige spillene har et potensiale i seg til å bli en bra film. Og ikke minst, de forskjellige spillene kan bli helt forskjellige type filmer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder film, så er det Fast&Furious-serien som er kjørt ned i søla. Dette er utrolig bra timing av EA! Vi trenger absolutt en film som går tilbake til røttene av The Fast & The Furious. Hvor mye bilkjøring så man faktisk i den siste filmen..? Så lenge det er mye pent å se på av hva man pleier å finne i et bil-miljø, kan man fokusere mindre på handlingen. Og det er lov når det kommer til slike filmer. Fast 5 scorer lavt både på handling, action og bilkjøring :p

Lenke til kommentar

Både Most Wanted/Carbon og The Run tror jeg kan bli bra filmer, jeg liker historien i begge. Den er litt tynn for en bra film, men det er jo bare for en manusforfatter å fylle på.

 

Når det gjelder NFS, så forstår jeg ikke hvorfor folk mener at serien er kjørt i grøfta. Hva er det dere forventer?!?! (jeg medgår at det har kommet noen dårlige spill f.eks Undercover, world og noen som ikke har vært fult så bra) Men NFS har hatt samme fokus, handlingen har vært helt grei til å være arkade spill og historien synes jeg har vært underholdende med sine godt animerte mellomsekvenser (WM, Underground og Carbon som jeg kommer på)

 

F&F-serien har tapt seg. Den siste var skikkelig dårlig til å være bil-film, mer drama og slossing enn det var kjøring og det er kjøring som burde være i fokus på en bil-film! Nr 4 var nødvendig for å binde Tokyo Drift inn i serien og F&F har vært god bil-underholdning til og med nr 4.

Lenke til kommentar

bIsk0p:

Bare hvis man tror NFS underground var det første spillet i serien kan man si at det ikke har endret seg mye, men det var rundt 6 spill før underground som var veldig annerledes. Helt tilbake til Road & Track Presents: Over Drivin' fra '94

 

Fult klar over at det finne spill før Underground :) Har spilt alle uten om de to første i NFS-serien (mulig jeg har prøvd disse også) Og nå snakker jeg ikke om at serien har forandret seg, men at de leverer det de skal og ønsker. I forhold til hva som er mulig, har vel spillet stort sett vært det samme hvis jeg ikke tar feil, utenom Shift (og evt ProStreet) har det alltid vært arkade..

Lenke til kommentar

Det er arkade racers, også er det arkade racers.

 

Jeg mener det de gjorde så riktig med NFS pre-underground var at fokuset var på bilen, bilene var midtpunktet i spillet, post-underground ble det mer om kjøringa og bilens rolle ble veldig vannet ut.

 

For å sammenligne 2 spill fra forskjellige serier kan man si at det startet som forza, og den endret seg til ridge racer. Og jeg må si begge disse 2 seriene har bra spill, men det er da 2 helt forskjellige spillserier innen arkade racer sjangeren.

 

Og på samme måte håper jeg at filmen de lager fokuserer på bilene i stede for på kjøringa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...