Gå til innhold

iPhone takler norsk vinter dårligst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker iphone4s med endomondo når jeg er ute på ski. Den legges i et lite tørkle nede i tasken for å holde "varmen" samt at den ikke skal få kondens . Funker kjempefint. Uten tørkle i taska så blir det mye dugg og lite varme. En god innpakkning for telefonen som er ute i sprengkulden har alt å si. Bare et tips

  • Liker 2
Lenke til kommentar

høres usannsynlig ut at iphone ikke skal tåle det samme som andre. komponenter som kretser, batteri etc er jo ganske like på alle mobiler. tror nok heller apple har lagt inn følere som responderer, med god sikkerhetsmargin for at de skal slippe erstatningsansvar pga fukt. for blir en mobil iskald vil det bli kondens når man kommer til inneluft. et problem for apple i forhold til kaldvær er nok materialvalget. glass og metall isolerer svært lite i forhold til plast og gummi.

Lenke til kommentar

høres usannsynlig ut at iphone ikke skal tåle det samme som andre. komponenter som kretser, batteri etc er jo ganske like på alle mobiler. tror nok heller apple har lagt inn følere som responderer, med god sikkerhetsmargin for at de skal slippe erstatningsansvar pga fukt. for blir en mobil iskald vil det bli kondens når man kommer til inneluft. et problem for apple i forhold til kaldvær er nok materialvalget. glass og metall isolerer svært lite i forhold til plast og gummi.

 

 

Hadde det vært så enkelt. Nei det er ikke samme kretskort eller elekronikk.

Den er heller ikke pakket inn på samme måte.

 

Varme og kulde sprer seg også anderledes etter hvordan produktet er laget.

Det kan være Nokia sine telefoner er bedre egnet til å få ut kondens.

De har sikkert forsket på dette en stund lenger enn Apple.

Lenke til kommentar

Dette stemmer godt overens med egne erfaringer med iPhone 4. Jeg har den med meg på alt av turer, ukritisk i forhold til vær og vind.

 

På en overnattingstur utendørs i fjor vinter så glemte jeg å legge den bort slik at den lå i åpningen av fjellduken min og var utsatt for -15 over natten. Når jeg våknet dagen etterpå så ville den ikke slå seg på umiddelbart. Det var først etter at den hadde ligget i ei lomme og varmet seg en stund at den reagerte, og da fungerte den helt fint igjen.

 

Bortsett fra dette tilfellet, så har jeg ikke opplevd noen problemer ved lave temperaturer, og jeg bruker den som flere andre som en tracker når jeg er ute på f.eks. skiturer.

 

Noen anbefalt telefon til bruk ved polferder er den nok ikke, men jeg tviler sterkt på at dette er et segment som produsenten har siktet seg inn på.

Lenke til kommentar

Greit at iPhone 4S kan fungere i -10 eller -15 grader for noen. Men dette er jo langt i fra hva virkeligheten handler om. Så det at den fungerer i -10 og -15 for noen få personer er jo noe vi driter milevis i.

 

For poenget er at jeg og enormt mange andre ville ALDRI, jeg gjenntar ALDRI ha tatt noen sjangser med en iPhone 4S om jeg skal på skitur på fjellet og om noe skulle skje som gjør at jeg må tilkalle Ambulansen eller noe annet.

 

For står du i -25 grader midt oppe på fjellet og må ringe etter dem. Hva skjer da om din iPhone 4S streikter på grunn av kulden?

 

Dem som tar med en iPhone 4S på en slik tur leker risikosport. Jada, jeg har grunner til å si dette med at jeg selv er med i Røde Kors Hjelpekorpset her jeg bor og har jo litt peiling på hvordan man skal ta sikkerhet som første bud når man er på fjellet.

 

Slike ting er dønn seriøst. Og er ikke til å spøke med.

 

Dem som ignorerer dette har neppe vettet på rett plass med tanke på at vi lever i Norge.

 

Derfor bør alle telefoner som ikke takler Norske forhold bli stoppet opp for salg.

 

Jada, jeg eier en Samsung Galaxy S II og elsker telefonen og Samsung som firma, siden dem gang på gang viser tydelig at dem kan lage mobiltelefoner som er dønn solide og som er meget gode.

Endret av Vindicator
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Den taper kuldetesten , den taper falltesten, den er 3 ganger så dyr å forsikre enn andre telefoner, vi leser om iPhoner som har tatt fyr osv , osv .

Likevel klarer de som tester disse å gi den seksere , menst andre telefoner som har en av disse manglene klarer knapt en treer.

Det viser vel hvor lite seriøse enkelte testere er og at det er merkevaren som er viktigst , ikke om den fungerer eller ei :-(

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvorvidt telefonen klarer seg i 20 minusgrader er vell svært lite reelt for folk flest? Min iPhone 4 har overlevd alle mine 30-40min joggeturer og 60min skiturer i 15-25 minusgrader, men den blir kanskje ikke så alt for kald når den ligger i lomma inntil en relativt varm kropp.

 

Bra er det slettes ikke, og helt klart noe folk burde være obs på om de har planer om å bruke telefonen i mange timer ute i flere minusgrader, men for folk flest så er vell det ett så kalt "ikke problem". Putter du den i jakkelomma så skal det vell mye til for at du er nede i så lave temperaturer over tid?

 

 

Telefoner som har tatt fyr finner du vell et fåtall av skrekktilfeller fra alle leire, og taper falltesten vet jeg svært lite om da jeg aldri har lest noen spesielt objektiv falltest fra nettsider som jeg tar seriøst. Men enhver telefon hvor over 80% av den ene siden er dekket av skjermen vil jo alltid være utsatt for en viss fare om du mister den på hardt eller skarpt underlag.

Lenke til kommentar

Hvorvidt telefonen klarer seg i 20 minusgrader er vell svært lite reelt for folk flest? Min iPhone 4 har overlevd alle mine 30-40min joggeturer og 60min skiturer i 15-25 minusgrader, men den blir kanskje ikke så alt for kald når den ligger i lomma inntil en relativt varm kropp.Bra er det slettes ikke, og helt klart noe folk burde være obs på om de har planer om å bruke telefonen i mange timer ute i flere minusgrader, men for folk flest så er vell det ett så kalt "ikke problem". Putter du den i jakkelomma så skal det vell mye til for at du er nede i så lave temperaturer over tid?Telefoner som har tatt fyr finner du vell et fåtall av skrekktilfeller fra alle leire, og taper falltesten vet jeg svært lite om da jeg aldri har lest noen spesielt objektiv falltest fra nettsider som jeg tar seriøst. Men enhver telefon hvor over 80% av den ene siden er dekket av skjermen vil jo alltid være utsatt for en viss fare om du mister den på hardt eller skarpt underlag.

 

Galaxy S2 benytter seg av Gorilla-glass. Tåler mye mer enn vanlig forsterket glass, har ikke sett noe seriøst heller, men har en video her. Folka er gjerne ikke seriøse, men du kan jo se selv hva resultatet blir, og det er veldig troderdig, er mange iPhone eiere det skjer med tross alt fra den høyde, og ingen SGSII eiere..

 

 

Hvis dere vil hopp over det meste, 1:45 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorvidt telefonen klarer seg i 20 minusgrader er vell svært lite reelt for folk flest? Min iPhone 4 har overlevd alle mine 30-40min joggeturer og 60min skiturer i 15-25 minusgrader, men den blir kanskje ikke så alt for kald når den ligger i lomma inntil en relativt varm kropp.

 

Bra er det slettes ikke, og helt klart noe folk burde være obs på om de har planer om å bruke telefonen i mange timer ute i flere minusgrader, men for folk flest så er vell det ett så kalt "ikke problem". Putter du den i jakkelomma så skal det vell mye til for at du er nede i så lave temperaturer over tid?

 

 

Telefoner som har tatt fyr finner du vell et fåtall av skrekktilfeller fra alle leire, og taper falltesten vet jeg svært lite om da jeg aldri har lest noen spesielt objektiv falltest fra nettsider som jeg tar seriøst. Men enhver telefon hvor over 80% av den ene siden er dekket av skjermen vil jo alltid være utsatt for en viss fare om du mister den på hardt eller skarpt underlag.

 

Virker jo som det er reellt for endel folk ihvertfall. Men det er jo uansett fint at dette blir testet, mer testing av reell kvalitet er jeg for, så kan man prioritere det, kontra "kvalitetsfølelse".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...