Gå til innhold

Nå kan du dele «alt» på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja,"60 nye aplikasjoner til og sinke pc'en din!"
Jeg skjønner ikke at folk ønsker eller gidder å overvåke hverandre til den graden som skjer nå for tiden.

 

nei si det :/ det svarte får vi nok aldri noe godt svar på, selv er jeg inne på face, max en gang i uka i toppen 10min

Lenke til kommentar

Uhg, ikke la oss gjøre dette om til en tråd der vi diskuterer hvor kule vi er fordi vi hater Facebook! Enkelte liker å dele mye, noen liker å dele lite\ingenting. Hvorfor bry seg? Du velger selv hva du vil se av fjas og hvor mye du vil bruke det. Denne oppdateringen virker definitivt mer fjasete enn nyttig, men så må man ikke bruke den, så de må bare slå seg løs for min del.

Endret av Zappy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jaja,"60 nye aplikasjoner til og sinke pc'en din!"

 

Jeg tror du misforstår begrepet applikasjon i denne sammenhengen. Det er nemlig ikke snakk om applikasjoner som du må ha på skrivebordet ditt for at facebook skal virke.

 

Og ja, la oss for all del ikke begynne med en konkurranse i hvem som hater onde facebook mest. Det er ingen som tvinger noen til å bruke det eller lese om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bare snakk om å være "kule" Zappy, men det faktum at enkelte oppdaterer absolutt alt de gjør på Facebook til det punktet hvor andre kan følge deres minste bevegelse.

 

Kommer vel snart en app hvor folk kan følge hverandres avføringer for dagen, med mål, tid osv.

 

Facebook tillater et helt samfunn "15 minutes of fame", hvor de innbiller seg at noen i det hele tatt bryr seg om hvor langt de har jogget den dagen eller hva den nyeste duppedingsen de har kjøpt kostet og hvor søt den er.

 

Sosiale medier er ikke sosiale overhodet, de er narsissistiske, og preget av endeløs verdiløs spam.

 

I 95% av facebooksidene og oppdateringene til folk lærer du ikke en dritt om dem som mennesker å kjenne.

 

Facebook = Søppel

Lenke til kommentar

Det er ikke bare snakk om å være "kule" Zappy, men det faktum at enkelte oppdaterer absolutt alt de gjør på Facebook til det punktet hvor andre kan følge deres minste bevegelse.

 

Kommer vel snart en app hvor folk kan følge hverandres avføringer for dagen, med mål, tid osv.

 

Facebook tillater et helt samfunn "15 minutes of fame", hvor de innbiller seg at noen i det hele tatt bryr seg om hvor langt de har jogget den dagen eller hva den nyeste duppedingsen de har kjøpt kostet og hvor søt den er.

 

Sosiale medier er ikke sosiale overhodet, de er narsissistiske, og preget av endeløs verdiløs spam.

 

I 95% av facebooksidene og oppdateringene til folk lærer du ikke en dritt om dem som mennesker å kjenne.

 

Facebook = Søppel

 

Mennesker er sosiale, og liker å dele ting fra livet sitt med andre, og høre om andres liv. Noen gjør det på en måte du kan tenke deg, noen på en måte du ikke kan tenke deg. Verre er det ikke.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jaja,"60 nye aplikasjoner til og sinke pc'en din!"
Jeg skjønner ikke at folk ønsker eller gidder å overvåke hverandre til den graden som skjer nå for tiden.

 

Det er vel ikke akkurat det som skjer. Folk legger ut all mulig informasjon ingen bryr seg om. Hvor mange aktive blogger finnes det ikke mer mer eller mindre null lesere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke bare snakk om å være "kule" Zappy, men det faktum at enkelte oppdaterer absolutt alt de gjør på Facebook til det punktet hvor andre kan følge deres minste bevegelse.Kommer vel snart en app hvor folk kan følge hverandres avføringer for dagen, med mål, tid osv.Facebook tillater et helt samfunn "15 minutes of fame", hvor de innbiller seg at noen i det hele tatt bryr seg om hvor langt de har jogget den dagen eller hva den nyeste duppedingsen de har kjøpt kostet og hvor søt den er.Sosiale medier er ikke sosiale overhodet, de er narsissistiske, og preget av endeløs verdiløs spam.I 95% av facebooksidene og oppdateringene til folk lærer du ikke en dritt om dem som mennesker å kjenne.Facebook = Søppel
Mennesker er sosiale, og liker å dele ting fra livet sitt med andre, og høre om andres liv. Noen gjør det på en måte du kan tenke deg, noen på en måte du ikke kan tenke deg. Verre er det ikke.AtW

 

Mennesket er medfødt sosialt, ja. Facebook baserer seg på dette menneskelige instinktet. Mennesket er også medfødt glad i smaken av det søte. Det er gode evolusjonære forklaringer på begge deler. Og slik mennesker som stapper seg hemningsløst med godteri kan ses som offer for godteribransjens og sine egne tilbøyeligheter, kan man si noe tilsvarende om mennesker som av egen maskin røper alle detaljer ved sin banale eksistens for allverden med moderne teknologi.

 

Så ille er det faktisk ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke bare snakk om å være "kule" Zappy, men det faktum at enkelte oppdaterer absolutt alt de gjør på Facebook til det punktet hvor andre kan følge deres minste bevegelse.Kommer vel snart en app hvor folk kan følge hverandres avføringer for dagen, med mål, tid osv.Facebook tillater et helt samfunn "15 minutes of fame", hvor de innbiller seg at noen i det hele tatt bryr seg om hvor langt de har jogget den dagen eller hva den nyeste duppedingsen de har kjøpt kostet og hvor søt den er.Sosiale medier er ikke sosiale overhodet, de er narsissistiske, og preget av endeløs verdiløs spam.I 95% av facebooksidene og oppdateringene til folk lærer du ikke en dritt om dem som mennesker å kjenne.Facebook = Søppel
Mennesker er sosiale, og liker å dele ting fra livet sitt med andre, og høre om andres liv. Noen gjør det på en måte du kan tenke deg, noen på en måte du ikke kan tenke deg. Verre er det ikke.AtW

 

Folk er sosiale, spesielt på å prate om bullshit som: hvor mange runk de tar, hvor mange bitches de har pult, hvor mange øl de har drukket og hvor mye mat de har spist og hvor mye avføring de dreit ut neste dag, men samtidig hvor kule de er og hvor råe de er i trening, hvor mye de tar i benkpress, hvor mange kilometer de løper hverdag og hvor de kan treffe hverandre ved "tilfeldighet" rapporterer og oppdaterer det flere ganger i døgnet, dette er moderne "urbant" kultur å vise seg frem på en teit måte, dette er absurd, og facebook kjører moralen til helvete, folk blir avhengige av facebook, og rapportere sine basiske "domestic-shit-things" gjør dem til slaver, når jeg sitter på(i) buss, så ser jeg at flere face-narkomaner som sitter på facebook via telefoner eller tab'leter, sitter definitivt ikke i dypt-høye eller kreative tanker, bruker ikke hjernen men men bruker iPhone istedet.

-

-Helt enig med AtW, de fleste mennesker på fuckface er basiske i hodet, har minimalt med høye tenker, og ikke minst moderat lav moral - derfor bruker de tia si på å legge ut data som Runkeeper og resten de styrer med, bruker flere timer på å fortelle ting de har gjort og de ikke har gjort.

 

Facebook bringer hverken moral eller kulturell utvikling til samfunnet(ikke snakk om åndelig engang) facebook er laget for å retardere samfunnet og lage dem til slaver og at all i opp skal ha inn-brent bilde av reklame i store deler av hjernen. Men JA, sosial kaos og kommunikasjons avhengighet gjør oss lite utadvente, svake i hukomelsen, lite konstruktive i hodet og minimalt produktive, fuckface gjør mange av oss til auto-roboter in the brain.

Lenke til kommentar

Dere stakkars folk som hater Facebook, og tydeligvis bruker all deres ledige tid og kapasitet på å rakke ned på, snakke dårlig om å sjikanere Facebook og dets brukere, føler dere virkelig at dere gjør samfunnet og hardware.no forumet en stor tjeneste ?

 

Hva gjør dere når dere går på biblioteket ? Hudfletter dere bibliotekaren fordi at de har bøker om botanikk der ? Eller hva med bøker om retting av sykkelfelger ?

 

Hvorfor kan dere ikke godta at verden ALDRI kommer til å gå etter deres pipe ? Hvorfor tror dere at noen som helst kommer til å tenke "jaggu, de har helt rett, jeg blir en blanding av grønnsak og zombie om jeg bruker Facebook" ?

 

Tilbake til biblioteket, det var en grunn til at jeg nevnte det nemlig. Jeg har tidligere (og gjør det ennå) sagt at Facebook for min del blir mer og mer en avansert "gulesider" som jeg slår opp i når jeg trenger noe informasjon. Om nå jeg (mot formodning) skulle begynne å jobbe, og får meg Runkeeper, så ville jeg syntes det var supert og kunne sammenligne min egen framgang mot venner og kjente. Jo mer informasjon Facebook og Google har om oss, jo mer nøyaktig kan de fortelle oss de vi ønsker å vite.

 

Og "Storebror ser deg" driter jeg skikkelig i. Jeg har ingenting å skjule og synes tvertimot at de som er nervøse rundt slike ting er over paranoide, og burde ta en 5-6 dype åndedrag og se seg litt rundtom i verden hvordan det faktisk er der ute, istedet for å sitte inn i sin egen lille Faraday cage og betrakte den gjennom iris-scanner-beskyttende briller.

 

Den dagen du kan påstå du har lest ALLE de bøkene du misliker på biblioteket, så kan du med hånden på hjertet, skrive på en tråd at du misliker at Facebook gjør det ene eller det andre.

Eller faktisk, når jeg tenker meg om, så har du/dere rett til å skrive at dere personlig misliker noe, men hold det for dere selv, og ikke press deres egen negativitet over på andre, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...