Gå til innhold

Amazon lanserer iPad-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempespennende produkt! :-)

 

Lo litt av detta: "he flashed a photo of Apple’s white USB cable, called syncing and backup a “broken model,” and went on to emphasize the Fire’s Whispersync cloud storage capabilities. " (Fra presentasjonen). No kjem jo detta til å vera "fiksa" (iOS 5) innan Fire blir slipt på markedet da. Eg fann ingen release date.

Lenke til kommentar

Ser fram til de første testene. Med tett integrering med Amazons utvalg av media, så kan dette bli et bra produkt. I første omgang høres det rett og slett utrolig rimelig ut. Det gjenstår å se om dette blir en reell konkurent til de større nettbrettene, eller om det blir en liten sak som mange kjøper kun fordi den er så rimelig. I så fall kan Fire gjerne suge opp en del forbrukere som ikke har eller vil investere 4000 kr i et større nettbrett, uten at det tar kunder fra hverken Apple eller Samsung.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer dette nettbrett til at tage kunder fra både Apple og Samsung.

 

En tablet er jo - for langt de fleste mennesker - jo bare et stykke legetøj. Før havde folk der ville købe et nettbrett i realiteten kun to valg - man kunne købe en iPad, eller man kunne købe en lidt dårligere iPad kopi der kostede lige så meget.

 

Det Amazon tilbyder er en iPad til under halvdelen af prisen. Hvor mange mennesker der ønsker sig en tablet har lyst til at betale 2000 kroner ekstra for at det skal være 10 tommer og hedde Apple?

 

Hvis der ikke er nogle store graverende fejl i produktet, så kommer KF til at sælge om bare det. Selvfølgelig kommer iPad2 og de dyre Tabs fortsat til at sælge OK, men iPad'ens dage som den dominerende tablet kommer ikke til at vare ved ret meget længere, hvis ellers Amazon gør det rigtige.

Lenke til kommentar

Nå er Kindle Fire forsåvidt ikke mynta som en ipad utfordrer da, mer en utfordrer til B&N Nook Color. Det forventes at Amazon lanserer en 10" Kindle LCD i 1Q 2012 som skal utfordre iPad...

 

Samme hva den er myntet som, den er hardwaremessig på omtrent tilsvarende nivå som Ipad og Galaxy Tab og koster halvparten, da er den en utfordrer, uansett hva de har planlagt eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som vanlig så fokuseres det på brettet og dets ytelse. Både Apple og Amazon har noe de andre konkurrentene ikke har. En stor og fiks ferdig infrastruktur der de tilbyr en masse spennende innhold til brettene sine. Jeg tror Amazon virkelig har levert et flott og godt nok produkt her.

Amazon har allerede et innhold på plass i sin "cloud" som virkelig kan levere fine opplevelser.

Det ryktes dessuten at de har et brett med større skjerm på vei også.

 

For folk som kun fokuserer på selve brettets ytelse og hva slags porter det har og hva du kan koble til ser ikke ut til og skjønne særlig mye av hele dette markedet.

 

Har selv iPad 2 og savner overhodet ikke og koble det til alt mulig. Det er supert på reise, epost, surfing, lett og lang levetid på batteriet. Laptopen blir hjemme. Med Airvideo ser jeg filmer og TV serier som ligger på en HD i nettverket, som jeg ved hjelp at Airplay godt kan kjøre opp på min TV i stua om jeg vil. Med den nye Kindle har du en enorm tilgang på innhold, og det er det som selger disse brettene ikke minne og prosessor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som vanlig så fokuseres det på brettet og dets ytelse. Både Apple og Amazon har noe de andre konkurrentene ikke har. En stor og fiks ferdig infrastruktur der de tilbyr en masse spennende innhold til brettene sine. Jeg tror Amazon virkelig har levert et flott og godt nok produkt her.

Amazon har allerede et innhold på plass i sin "cloud" som virkelig kan levere fine opplevelser.

Det ryktes dessuten at de har et brett med større skjerm på vei også.

 

For folk som kun fokuserer på selve brettets ytelse og hva slags porter det har og hva du kan koble til ser ikke ut til og skjønne særlig mye av hele dette markedet.

 

Har selv iPad 2 og savner overhodet ikke og koble det til alt mulig. Det er supert på reise, epost, surfing, lett og lang levetid på batteriet. Laptopen blir hjemme. Med Airvideo ser jeg filmer og TV serier som ligger på en HD i nettverket, som jeg ved hjelp at Airplay godt kan kjøre opp på min TV i stua om jeg vil. Med den nye Kindle har du en enorm tilgang på innhold, og det er det som selger disse brettene ikke minne og prosessor.

 

Det som ikke selger brett er oppfattet dårlig ytelse, selv om folk ikek skjønner koblingen mellom specs og brukeropplevelse, så er den i høyeste grad tilstedet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er Kindle Fire forsåvidt ikke mynta som en ipad utfordrer da, mer en utfordrer til B&N Nook Color. Det forventes at Amazon lanserer en 10" Kindle LCD i 1Q 2012 som skal utfordre iPad...

 

Samme hva den er myntet som, den er hardwaremessig på omtrent tilsvarende nivå som Ipad og Galaxy Tab og koster halvparten, da er den en utfordrer, uansett hva de har planlagt eller ikke.

 

AtW

 

Hvis Fire er like proprietært og sært som Nook Color vil det ikke være noe utfordrer for iPad. Det hjelper ikke å kjøre Android på fin skjerm hvis man ikke får tilgang til vanlige app via Android Market, og hvis deres spesial-market ikke støttes utenfor USA.

 

Jeg har både rootet min Nook Color og prøvd CyanogenMod, men sliter å installere app. Må lete etter APK-filer med nettleseren og prøve for å se om de virker. Dermed er mitt Kinabrett til kr 400 med Android 2.2 faktisk mer fleksibelt, men den simple skjermen og trykktouch ødelegger opplevelsen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som ikke selger brett er oppfattet dårlig ytelse, selv om folk ikek skjønner koblingen mellom specs og brukeropplevelse, så er den i høyeste grad tilstedet.

Dette er vel en problemstilling som gir assosiasjoner til Rolls Royces gamle standardsvar på antall hestekrefter i bilene deres: "Nok".

 

Brukere flest vil reagere på noe som gir opplevd ventetid, men så lenge maskinen er raskere enn opfattelsen så er det raskt nok.

 

Så kommer det selvsagt nyere og mer krevende applikasjoner etterhvert, og dermed kan den spec'en som var god nok bli for dårlig. Og det gir noe å strekke seg etter.

 

Det er derfor jeg ofte velger toppmodellen av maskinene jeg kjøper. Ikke fordi det er lønnsomt rent økonomisk, men fordi det byr meg litt imot å skulle bytte hele tiden for å kraft "nok". Og det er selvsagt litt gøy å ha det beste du kan få en gang imellom...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er Kindle Fire forsåvidt ikke mynta som en ipad utfordrer da, mer en utfordrer til B&N Nook Color. Det forventes at Amazon lanserer en 10" Kindle LCD i 1Q 2012 som skal utfordre iPad...

 

Samme hva den er myntet som, den er hardwaremessig på omtrent tilsvarende nivå som Ipad og Galaxy Tab og koster halvparten, da er den en utfordrer, uansett hva de har planlagt eller ikke.

 

AtW

 

Tja... Den er tykkere, har 3" mindre skjerm, ingen kamera eller mikrofon, ingen video-ut eller minnekort-leser (eller kabler en kan koble til for å få til dette)... iPad er ment til å erstatte netbook markedet, og der kan ikke Kindle Fire konkurrere. Ingen kamera eller mikrofon utelukker skype, skjermen blir for liten til å redigere office produkter over lengre tid (har selv brukt iPad til å programmere med over remote desktop, fungerte flotters, selv om skjermen var i minste laget), ingen video-ut er synd med tanke på fokuset på filmer...

 

Det Kindle Fire derimot kommer til å være kjempefint til, er å lese comic books eller fargebøker, samt se filmer når man er på farten. Skal man drive med litt mer tyngre bruk er nok iPad fortsatt kongen på haugen (ja, selv om det ikke kan erstatte en fullverdig laptop på noen som helst måte). Når Kindle derimot kommer med 10" tablet i første kvartal av 2012, da kan vi begynne å snakke iPad konkurrent. Både med tanke på pris og features...

 

Jeg prøver ikke å snakke negativt om Fire her, for det er sikkert en nydelig tablet til DET DEN ER MENT TIL... Folk som ser det som en iPad konkurrent vil sannsynligvis bli skuffet, men jeg regner med at Fire kommer til å fungere sinnsykt bra for det den er ment til å gjøre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Naturligvis selger ikke Amazon et brett som ikke kjører innholdet de leverer til den på en måte som forbrukerne opplever som god. Det ville ikke være særlig smart. Disse brettene er så langt først og fremst beregnet på konsum, men noen av dem kan brukes til enklere arbeid. Når de første brettene med Windows 8 kommer vil nok dette endre seg og de vil kunne brukes mer til jobb. Men så lenge folk insisterer på og bruke disse brettene til alt mulig som de ikke er beregnet til så må de selvfølgelig få lov til det. Lykke til videre med det. :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...