Gå til innhold

Nå må du jogge for å spille av godmusikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Miljøbevisst? Jeg skal vedde på at den ekstra miljøskaden denne gjør under produksjon over en vanlig treningsdrakt er betydelig større enn en eventuell gevinst fordi du slipper å lade MP3-spilleren.

<ironi>Hva?! Skal man regne med produksjonen i miljøgevinsten?!</ironi>

Trist at mange ikke tenker på denne (store) delen av et produkt mtp. miljøbevissthet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehh, den så jo... elegant ut... :ermm:

 

Om det hadde hjulpet treningen min så mye tror jeg ikke. ;) Ville heller brukt solceller for å lade opp musikkavspilleren min.

 

 

Carlgutt: "Det er enklere sagt enn gjort" er det noe som heter. :) Det er lett å si "det er bare til å gjøre det!", men selv om det er lett for noen så kan det være nærmest umulig for andre. Mange har stor mangel på motivasjon i mange situasjoner. I tillegg utsetter mange ting de planlegger (prokrastinering beskriver dette godt). Andre problem kan være tid og holdning.

 

Hvor mange er det egentlig som fullfører nyttårsfortsettene sine, planene om å komme i god form, pusse opp huset, ta en sykkeltur iblant eller de andre tingene folk planlegger? (Finnes mange eksempler.) Jeg tror det er ganske vanlig at alle har "sine ting" som aldri blir gjort, men stadig blir snakket om at de skal gjøre (noen mer enn andre selvsagt).

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Ehh, den så jo... elegant ut... :ermm:

 

Om det hadde hjulpet treningen min så mye tror jeg ikke. ;) Ville heller brukt solceller for å lade opp musikkavspilleren min.

 

 

Carlgutt: "Det er enklere sagt enn gjort" er det noe som heter. :) Det er lett å si "det er bare til å gjøre det!", men selv om det er lett for noen så kan det være nærmest umulig for andre. Mange har stor mangel på motivasjon i mange situasjoner. I tillegg utsetter mange ting de planlegger (prokrastinering beskriver dette godt). Andre problem kan være tid og holdning.

 

Hvor mange er det egentlig som fullfører nyttårsfortsettene sine, planene om å komme i god form, pusse opp huset, ta en sykkeltur iblant eller de andre tingene folk planlegger? (Finnes mange eksempler.) Jeg tror det er ganske vanlig at alle har "sine ting" som aldri blir gjort, men stadig blir snakket om at de skal gjøre (noen mer enn andre selvsagt).

 

Er godt kjent med det ordtaket ja, og hele det med å utsette ting ;) Sånn som jeg ser det, er slikke tulle ting som dette med på å gjøre at folk ikke får trent ordtenlig, og gjør det faktisk LETTERE for folk å sluntre unna. "Meh, trenger ikke å trene, spilte wiifit i 2 timer i dag". De som trener minst er jo nesten alltid de som skal ha all slags dupeditter på treningen som liksom skal forbedre den.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nå er det ikke nødvendigvis rettet direkte mot bare denne artikkelen, men begynner å bli ganske kvalm av alt dette snakket om "energibevisthet" og "miljøbevissthet" i dag.

Først og fremst fordi mye av det (langt fra alt) basserer seg på helt banale tall og slutninger, og er bare et dårlig salgstriks.Ja, jeg snakker da i hovedsak det å sammenligne menneske og muskeldrevet energiutvinning, mot elektrisitet.

 

Elektrisitet er den grønneste og mest effektive energioverføringsformen, mens alt som basserer seg på at man skal drive sitt eget lys, drive strøm til mobiler, MP3-spillere etc. baserer seg på energi som du får fra mat. Dette kanskje en av de MINST miljøbevisste energioverføringsformene du får.

 

Når det kommer til det faktum at det kan være praktisk å utnytte energien som vi har i oss fra før av, så er det ingen dum idè når det kommer til små apparater som trekker lite strøm, så tankegangen bak det hele ser jeg. Bare ikke kall det miljøbevisst, for det er bare å lure seg selv, eller nærmere bestem, de som lurer deg. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...