Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S2 LTE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker den tiden folk klagde over at Nokia N95 var for bred på grunn av den digre 2,6-tommer skjermen.

 

Nokia N95: 99 * 53 * 21 mm og 120 g. Volum: 110 cm3 og tetthet 1,09 g/cm3

Samsung Galaxy S2 LTE: 131,5 * 70,7 * 9,9 mm og 160 g. Volum: 92 cm3 og tetthet 1,74 g/cm3

 

Tynnere er helt klart positivt, men bredere og lengre er både positivt og negativt. Lavere volum er bra. Høyere vekt er negativt. Økt tetthet er bra (tyder på få uutnyttede hulrom og lite plast)

Lenke til kommentar

Hva kommer den enorme økningen i vekt fra Galaxy S II til Galaxy S II LTE fra?

 

Galaxy S II veier til sammenligning 115 gram totalt med batteri, SIM-kort og microSD minnekort.

 

Denne nye telefonen skal altså veie 45 gram mer? Er det et større batteri eller er det en skrivefeil?

Lenke til kommentar

Jeg husker den tiden folk klagde over at Nokia N95 var for bred på grunn av den digre 2,6-tommer skjermen.

 

Nokia N95: 99 * 53 * 21 mm og 120 g. Volum: 110 cm3 og tetthet 1,09 g/cm3

Samsung Galaxy S2 LTE: 131,5 * 70,7 * 9,9 mm og 160 g. Volum: 92 cm3 og tetthet 1,74 g/cm3

 

Tynnere er helt klart positivt, men bredere og lengre er både positivt og negativt. Lavere volum er bra. Høyere vekt er negativt. Økt tetthet er bra (tyder på få uutnyttede hulrom og lite plast)

Det viktigste er faktisk tykkelsen på telefonen. Jo tynnere den er, jo lettere får den plass i lommen. Dama var rimelig skeptisk før hun kjøpte seg S2 og ble positivt overrasket - den får lett plass i lomma fordi den er så tynn.

Lenke til kommentar

Har selv en Galaxy S2, og synest denne er noe i den største laget, men er ellers fornøyd. (Kunne gjerne vert 4" skjerm)

 

At denne mobilen vokser enda meir ser jeg som negativt, folk med normale fingre vil få problemer med å operere mobilen effektivt. (Bare prøv og dra ned status baren på Galaxy S2 uten og flytte på grepet)

Lenke til kommentar

secondarykid: Hvor har du den informasjonen fra? Beskjeden vi fikk fra Samsung var at den kjørte Qualcomm-SoC.

 

Vist jeg ikke så på feil modell(var plutselig så mange versjoner å velge i), så er det qualcomm snapdragon APQ8060 CPU i denne modellen..

 

EDIT: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3064&c=samsung_shv-e120s_galaxy_s_ii_lte_samsung_celox

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

secondarykid: Hvor har du den informasjonen fra? Beskjeden vi fikk fra Samsung var at den kjørte Qualcomm-SoC.

 

Vist jeg ikke så på feil modell(var plutselig så mange versjoner å velge i), så er det qualcomm snapdragon APQ8060 CPU i denne modellen..

 

EDIT: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3064&c=samsung_shv-e120s_galaxy_s_ii_lte_samsung_celox

 

Ser at denne spesifikasjonslisten er fra før mobilen ble lansert (står øverst på listen). Går ut ifra at det er samme SoC siden den også brukes i Galaxy Note, da klokket til 2x1.4 GHz. Vet at Samsung bruker Tegra 2 på noen av Galaxy S II-utgavene, men hvorfor bruke en SoC fra en tredje produsent virker rart.

Lenke til kommentar

Jeg ser det står andre steder på nettet at S2 LTE ikke kommer til Europa før Q2 2012, altså mellom april og juni neste år. I artikkelen står det at den skal komme til Norge over nyttår. I denne sammenhengen blir det litt vagt. Har dere i amobil.no info som sier at den vil komme før Q2 i Norge?

 

Ser også at det nevnes NFC her, er det bekreftet noe sted?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...