Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S2 LTE


Anbefalte innlegg

Jeg ser det står andre steder på nettet at S2 LTE ikke kommer til Europa før Q2 2012, altså mellom april og juni neste år. I artikkelen står det at den skal komme til Norge over nyttår. I denne sammenhengen blir det litt vagt. Har dere i amobil.no info som sier at den vil komme før Q2 i Norge?

 

Ser også at det nevnes NFC her, er det bekreftet noe sted?

 

 

Kan bare huske å ha lest at den kommer i Q1 neste år, hvor du har sett Q2 aner jeg ikke.

 

Ja, den kommer med NFC. Samsung droppet NFC helt på Galaxy S II (den ordininære utgaven) siden de går ut i fra at NFC har blitt mer utbredt rundt årskiftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle disse Samsung telefonene og nettbrettene ser kanon ut, og roses opp i skyene. Jeg har både S2 og G Tab selv, og de fungerer bra bortsett fra en ting, som det virker som hele markedet tier ihjel. De takler ikke Exchange epost. For å synkroniskere exchange epost må man enten ha SVÆRT få elementer i mailen sin (mindre enn 100), eller bruke tredjeparts epost klient som feks. TouchDown (som har problemer med kontakt sync).

 

Jeg har nå snakket med 3 forskjellige som sier akkurat det samme med 3 forskjellige S2'er. Den fungerer i 3-4 dager og så blir hele epost klienten ekstremt treg og henger seg. Bruker 30 sekunder på å åpne en epost osv. Det samme skjedde på Galaxy TAB'en min så det er selve klienten det er noe galt med. HTC har ikke dette problemet, kun Samsung sine enhter.

 

At det ikke er mulig å synkronisere Exchange epost er et rimelig stort problem for bedriftsmarkedet og jeg forstår ikke hvordan test på test på test kan ignorere dette og gi toppkarater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du hadde tatt deg tid til å lese hele innlegget så hadde du fått med deg at HTC (Android) ikke har dette problemet, og tredjeparts Epost klienter har heller ikke dette problemet. ActiveSync til Exchange er brukt av Nokia (Symbian), Ericsson (Android) og en rekke andre produsenter, uten problemer. Dersom man rooter S2 telefonen og installerer en annen Android rom er problemet borte.

 

Dette er en bug i Samsung sin epost klient som er fullstendig ubegripelig at de ikke har tatt tak i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god nyhet og en dårlig nyhet. For de av dere som har nevnt NFC er det svært sannsynlig at også den norske modellen vil ha denne teknologien, selv om produsenten foreløpig ikke vil bekrefte denne påstanden.

 

Den dårlige nyheten er at det kan ta noe lenger tid å få Galaxy SII LTE til landet enn vi har antydet i sniktitten. Dette her sammenheng med at operatørene må gjøre tilpasninger i sitt nett. SII støtter tale i 4G-nettet. De av dere som husker tilbake til skiftet fra 2G til 3G vil muligens også huske at en av tingene som gjorde at det tok tid å åpne et 3G-nett i Norge var at operatørene hadde problemer med såkalt handover - det som skjer når telefonen midt i en samtale skifter teknologi. Dette er upløyd mark for LTE, og kan forsinke telefonen. At den kommer til Norge er også avhengig av at noen ønsker å pløye den marka.

 

Jeg fikk dessuten akkurat bekreftet på nytt at S II LTE vil ha en Qualcomm-SoC i Snapdragon-serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en telefon som ikke egner seg utendørs. Ikke at man skal ha noen store støt-sikrede klumper av telefoner, men det bør da være mulig å lage apparater som tåler litt vann og skitt uten at det går nevnverdig ut over designet. Det finnes allerede telefoner som demonstrere at det er mulig. IP67-sertifisering bør bli standardkrav til alle telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...