Gå til innhold

Chrome øker betraktelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv akkurat byttet, fra veldig mange år med Opera til Chrome. Opera har også plugins.

Grunnen til at jeg byttet er at alt annet jeg bruker er fra google. Og nå med google+, fant jeg ut at det var på tide å bytte.

 

Det kan ha enkelte fordeler og bruke google chrome til google sine produkter som gmail og kalender.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Jeg har riktignok brukt Chrome lenge nå, men å ha det som hovednettleser ser jeg ikke for meg. Ikke så lenge Opera er bedre...

 

Men ser at Opera taper seg i Norge. Samtidig virker det som støtten også synker, for eksempel virker ikke den nye Elkjøp-siden like bra som den gamle i Opera. Når så Google krymper inn lista over hvilke nettlesere de tillater brukt på sine tjenester, må det være vanskelig å få Opera-andelen til å vokse.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg byttet er at alt annet jeg bruker er fra google. Og nå med google+, fant jeg ut at det var på tide å bytte.

 

Det kan ha enkelte fordeler og bruke google chrome til google sine produkter som gmail og kalender.

Det kan ha fordeler å bytte til Chrome? Syns tjenestene funker like bra i andre browsere jeg, og Google har aldri vært som Microsoft, som i årevis har likt å bruke proprietær teknologi på websidene sine for å binde dem til IE.

 

Selv har jeg ikke helt skjønt hva som er så stort med Chrome. Bruker den på android-mobilen, men på PC kjører jeg Opera (og Firefox som backup). Syns det er litt irriterende at det kommer nye Chrome-versjoner hele tiden uten at jeg legger merke til noe nytt. Opera er en langt mer komplett browser, uten at den blir treig av den grunn :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg har brukt de mest populære nettleserne i lengre tid, og har byttet mange ganger. IE har jeg dog aldri brukt mer enn absolutt nødvendig. Da ble det heller Netscape i begynnelsen før de andre kom på banen.

 

Jeg har brukt Firefox fra versjoner før 1.0 og langt opp på 3-tallet. Inne i mellom brukte jeg Opera i lengre perioder fordi jeg ville prøve noe nytt. Jeg ble ikke særlig imponert, og gikk tilbake til Firefox etter å ha gitt O en god sjanse.

 

Jeg har prøvd de fleste versjonene av Chrome, og i begynnelsen var den åpenbart noe enkel. Siden jeg stort sett var "avhengig" av en del gode utvidelser til Firefox utsatte jeg overgangen ganske lenge. Jeg begynte å bruke Chrome på versjon 5 eller rundt der. Da synes jeg den hadde blitt såpass bra at jeg ikke savnet Firefox noe særlig.

 

Etter hvert har det vist seg at Chrome har noe de andre ikke har. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det, men jeg tror kanskje eleganse er nærme. Den gjør det den skal veldig, veldig bra. Den har alle tillegg man kan ønske seg og jeg tror ikke jeg kommer til å bytte med det første. Det har jeg imidlertid sagt flere ganger før. Til og med de første gangene jeg byttet til Opera. Opera nå er litt "meh", tror jeg jeg vil si. Jeg ser virkelig ingen grunn til å velge Opera over Chrome eller Firefox. Statistikken tilsier jo at de fleste sannsynligvis tenker det samme.

 

... Bruker den på android-mobilen ...

 

Det gjør du ikke. ;)

Den er riktignok Webkit-basert, men den har ingenting med Chrome å gjøre.

Lenke til kommentar

Explorer er for de uvitende.

Firefox er for folket.

Chrome er for googlere.

Opera er for feinschmeckere.

 

Som om jeg skulle sagt det selv! :thumbup:

Kvaliteten på nettlesere ser stort sett ut til å være omvendt proporsjonal med antall brukere :whistle:

 

 

 

 

Men ettersom dette handler om Chrome må jeg tilstå at jeg bidrar til den statistikken selv.

Sekundærnettleser på jobb, som jeg benytter til enkelte oppgaver, men stort sett er det Opera all all the 'cross the sky!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Explorer er for de uvitende.

Firefox er for folket.

Chrome er for googlere.

Opera er for feinschmeckere.

Er egentlig litt uenig med deg. Hadde det vert snakk om IE8 eller eldre, så hadde jeg vert 100% enig med deg. Jeg har brukt Firefox, Chrome og Opera over lang tid, men nå bruker jeg den nyeste Internet Explorer. Den fungerer helt supert til mitt bruk. Den har google integrert i adresselinjen, den er minimalistisk og tar opp lite plass på skjermen, har en bokmerkeløsning som jeg synes er helt super og den fungerer jevnt over svært bra på Windows7.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg byttet er at alt annet jeg bruker er fra google. Og nå med google+, fant jeg ut at det var på tide å bytte.

 

Det kan ha enkelte fordeler og bruke google chrome til google sine produkter som gmail og kalender.

Det kan ha fordeler å bytte til Chrome? Syns tjenestene funker like bra i andre browsere jeg, og Google har aldri vært som Microsoft, som i årevis har likt å bruke proprietær teknologi på websidene sine for å binde dem til IE.

Google Notebook, som jeg bruker omtrent daglig, er f.eks. helt ubrukelig i Opera. Jeg får ikke til å skrive noenting når jeg bruker Opera. Dumt at Google ikke klarer å støtte alle nettlesere fullt ut, selv om de har egen nettleser.

Lenke til kommentar

Eg skjønar faktisk ikkje kvifor folk vel Chrome framfor Opera.

Stabilitet kanskje?

 

Den eneste grunnen til at jeg bruker Opera (til tross for at den stadig vekk henger og kræsjer) er at jeg har bredbånd med kvote hos Ice og da er turbofunksjonen til Opera kjekk å ha.

Lenke til kommentar

Opera er kanskje den verste nettleseren jeg har prøvd. Den var totalt ustabil og ikke minst treg. Hotmail ble for eksempel ubrukbar. Når jeg prøvde Opera var det nok versjon 10.51 eller noe slikt. Chrome derimot har alltid fungert perfekt. Instant søk i omniboxen er jo også veldig kjekt. Eneste jeg savner er en innebygd rss-leser, men det er jo ikke det helt store kompromisset. :D

Lenke til kommentar

Hadde problemer med nettbank da jeg brukte Opera. Treg, ustabil og så brukte nettlesern helt latterlige mengder ram. Liker Chrome bedre enn Firefox fordi man kan skrive de første bokstavene i adresselinja til nettsiden man skal inn på, og trykke enter hvis det som kommer opp er riktig. I Firefox må man trykke ned før man kan trykke enter...

Lenke til kommentar

Vært ihuga Opera fan i årevis. Switchet til Chrome. Prøvd meg tilbake noen ganger, men har nå endt mer eller mindre permanent på Chrome. Eneste ulempen med Chrome er at mouse gestures fungerer ikke like bra som i Opera (noe som er en veldig viktig feature for meg), mens stort sett alt annet fungerer litt bedre i Chrome. Småtingene gjør den store forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...