Gå til innhold

AMD erter Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javel, og hva er vitsen med directx 11 på integrert skjermkort med ytelse som et 5 år gammelt dedikert skjermkort?
DirectCompute (GPGPU) kan brukes til langt mer enn bare spillgrafikk. Så å endelig komme seg til DX11 vil kunnne glede mange tekniske kunder som trenger simuleringskraft, osv.

Riktignok har OpenCL vært på plass i lang tid, men litt konkurranse er alltid sunt.

Lenke til kommentar
Og hvor får jeg kjøpt disse fantastisk AMD-cpuene, right....

De snakker om APUer i artikkelen, ikke CPUer.

 

APUene i Ontario-serien får du kjøpt på de fleste kjente data-nettbutikker. Llano lanseres i slutten av måneden så de er ikke i salg ennå, men de kommer nok til de samme vanlige nettbutikkene.

 

Selv om det er ganske runde formuleringer kommer det ganske klart frem at hun prater om kombinert CPU-ytelse og GPU-ytelse for massemarkedet, noe hun mener gir en god totalopplevelse for folk flest.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Og hvor får jeg kjøpt disse fantastisk AMD-cpuene, right....

De snakker om APUer i artikkelen, ikke CPUer.

 

APUene i Ontario-serien får du kjøpt på de fleste kjente data-nettbutikker. Llano lanseres i slutten av måneden så de er ikke i salg ennå, men de kommer nok til de samme vanlige nettbutikkene.

«AMD jobber alltid mot best mulig generell ytelse, uten at du skal blakke deg på en ordentlig god prosessor. Vårt fokus ligger ikke på å oppnå maksimal prosessorfrekvens, men at brukere skal få en god opplevelse ved å bruke et kvalitetsprodukt.»

 

Ja det blir diskutert APU i artikkelen, men det betyr nødvendigvis ikke at det "stikket" er rettet mot APU'er.

For meg virker det ut som "stikket" er tatt helt ut av kontekst.

Lenke til kommentar

Det er vel AMD som dummer seg ut når de kommer med slike uttalelser. Alle vet at AMD har ikke teknologien som skal til for å konkurrere mot Intel på maks ytelse.

 

Intel gjør klokt å ikke snakke negativt om sine konkurrenter.

Hver sin gang. Når AMD først kommer danker den Intel av banen, så blir det motsatt igjen :-)

Lenke til kommentar

Det er vel AMD som dummer seg ut når de kommer med slike uttalelser. Alle vet at AMD har ikke teknologien som skal til for å konkurrere mot Intel på maks ytelse.

 

Intel gjør klokt å ikke snakke negativt om sine konkurrenter.

ser ut som du er på blåbær tur i skogen

alle vet at amd kan slå intel, bare se på opteron og athlon 64

amd kommer snart med bulldozer arkitekturen som er den virkelige arvtagern til hammer (athlon 64/opteron) arkitekturen

Lenke til kommentar

Det er vel AMD som dummer seg ut når de kommer med slike uttalelser. Alle vet at AMD har ikke teknologien som skal til for å konkurrere mot Intel på maks ytelse.

 

Intel gjør klokt å ikke snakke negativt om sine konkurrenter.

ser ut som du er på blåbær tur i skogen

alle vet at amd kan slå intel, bare se på opteron og athlon 64

amd kommer snart med bulldozer arkitekturen som er den virkelige arvtagern til hammer (athlon 64/opteron) arkitekturen

Hvorfor sier du dette her til meg, er vel heller AMD representanten som burde få høre om dette.

Lenke til kommentar

Intel har penere booth-babe.

eneste positive med intel jeg har hørt på mange år :p

 

anyway, som amd mann så må jeg si at jeg er glad for at de fremdeles klarer å holde seg i markedet når intel er så mye større. gleder meg til de nye lanseringene framover, for å se om de karrer til seg enda noen % markedsandeler

Lenke til kommentar

ser ut som du er på blåbær tur i skogen

alle vet at amd kan slå intel, bare se på opteron og athlon 64

Jepp, kort og godt fordi Intel hadde ett "arbeidsuhell" med Netburst arkitekturen.

 

amd kommer snart med bulldozer arkitekturen som er den virkelige arvtagern til hammer (athlon 64/opteron) arkitekturen

Og siste runde med utsettelser tyder jo ganske mye på at AMD sliter med å få ytelsen de trenger for å konkurrere.

Lenke til kommentar
«AMD prøver alltid å lage best mulig produkter for kunden, ikke raskest mulig produkter».

 

 

For mid-end/high-end brukeren så er vel strengt talt raskest best.

 

For folk flest er vel raskest best. Hvor mange bryr seg om det er DX 10.1 eller DX 11 etc..

 

 

 

Det siste året har vel mildt sagt vært rimelig tragisk fra både Intel og AMD på High-end siden. Lukter at Intel henger litt på gjerdet med å lansere nye High-end produkter, ettersom AMD ikke på lenge har lansert noe produkt i denne klassen.

 

Det var noe helt annet i Athlon-tider, der vi så skarp kniving i denne klassen. (desverre er det så lenge siden at jeg nesten ikke kan huske det engang) :ph34r:

 

Som trøst så kan de prosessorene i dag overklokkes rimelig mye, slik at vi allikevel sitter med rimelig god ytelse. :dontgetit:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nja, på ingen måte. Deres LGA 1155-platform er en mid-end platform, og ligger fortsatt under i ytelse til deres forrige platform LGA 1366. Selv om 2600K legger seg i toppen av mid-end og dermed visker ut grensene, mellom det og high-end, så er det fortsatt bare en mellomklasse.

 

Joda, 2600K slår ut de aller tidligste og dårligste prosessorene på LGA 1366-platformen (les: i7 920). Men det er vel bare å forvente når i7 920 er så gammel som den faktisk er i dette markedet. Det faktum at Intels desidert kraftigste prosessorer begynner å dra på årene er jo litt kjipt.

 

Venter fortsatt noe som får opp pulsen! 2600K har jo bare vært kjedelig. Har ingen planer om å gi opp noen Tri-channel minnekontroller, og mulighet til færre minneslotter, samt få Pci-e kanaler, som igjen gir dårlig SLI og Crossfire støtte. Nei, LGA 1155 er ganske tydelig en mid-end platform, og det merkes.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...