Gå til innhold

AMD erter Intel


Anbefalte innlegg

Nja, på ingen måte. Deres LGA 1155-platform er en mid-end platform, og ligger fortsatt under i ytelse til deres forrige platform LGA 1366. Selv om 2600K legger seg i toppen av mid-end og dermed visker ut grensene, mellom det og high-end, så er det fortsatt bare en mellomklasse.

 

Joda, 2600K slår ut de aller tidligste og dårligste prosessorene på LGA 1366-platformen (les: i7 920). Men det er vel bare å forvente når i7 920 er så gammel som den faktisk er i dette markedet. Det faktum at Intels desidert kraftigste prosessorer begynner å dra på årene er jo litt kjipt.

 

Venter fortsatt noe som får opp pulsen! 2600K har jo bare vært kjedelig. Har ingen planer om å gi opp noen Tri-channel minnekontroller, og mulighet til færre minneslotter, samt få Pci-e kanaler, som igjen gir dårlig SLI og Crossfire støtte. Nei, LGA 1155 er ganske tydelig en mid-end platform, og det merkes.

2600k prossesoren er klassifisert som high end sammen med i7 980, og gir av nåværende prossesorer absolutt mest ytelse for pengene. Klart at kommende sandy bridge 6c vil gruse den men det kommer alltids ny teknologi

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, LGA 1155-platformen er middelklassen til Intel. Hvorfor skulle de ellers struppet den for teknologi/ytelse/funksjoner de allerede har utviklet fra før av?

 

Som all mid-end, så gir det masse ytelse for penga, er gjerne struppet litt ned for det som ikke er mest nødvendig for folk flest. De vil sikkert markedsføre det som high-end, ettersom det strengt talt er noe av det beste på markedet, men det er nå å forblir toppen av mid-end. (det ligger i klasse med de beste fordi Intel ikke har kommet ut med deres high-end serie enda) Altså avløseren til LGA 1366.

 

Bare det å nevne high-end og "mest ytelse for penga" i samme setning burde gi visse indikasjoner hvor prosessoren ligger.

 

Edit: navngivingen sier vel sitt, (i7 fremfor i9 etc..) samt at brikken er mindre, har færre tilkoblingspunkter til hovedkortet, lavere strømforbruk og har byttet ut den kraftige minnekontrolleren med en integrert grafikkkprosessor entusiaster har lite bruk for. Det er ikke opp til diskutering engang at LGA 155 er Intels high-end serie. Den SER ut som et middelklassekort, den KOSTER det samme som middelklassen, den er SPESIFIKASJONER som tyder på at det er middelklasse, og den er NAVNGITT som om det er middelklasse. Jeg foretrekker å kalle en spade en spade.

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

1366 synger på værset og de fleste hjemmebrukere vil være betraktelig mere fornøyd med ett 1155 system, om den har 2 eller 3 kanals minnebuss spiller svært liten rolle så lenge den totale "båndbredden" og minnekontrollern er bra.

 

Jeg er fullstendeig enig i at 2600k kommer til å bli en mid end prossesor, men når den i de fleste oppgaver knuser -nåværende- h end til brøkdelen av prisen så kan ikke jeg se at klassifisering spiller noen rolle.

 

når jeg sa at den er klassifisert som hig end tok jeg utgangspunt i denne roadmapen

http://www.engadget.com/2011/05/30/intels-ivy-bridge-coming-q1-2012-growing-festive-moss-while-yo/

Lenke til kommentar

Håper ikke dette betyr at BULLDOZER bare blir BULL,har venta i evigheter nå.Dette apupjattet fra AMD gir en følelse av at AMD har bomma på ytelse igjen..

Bulldozer er jo heldigvis ikke APU i starten, og Llano er ikke Bulldozer det heller.

 

Llano er jo en forbedret Phenom II med GPU funskjoner på samme brikke. Så la oss ta en ting om gangen, og håpe at Llano setter fin fart på konkuransen i billig PC+bærbar (<10000kr) segmentet, og at når Bulldozer kommer etter hvert så håper jeg at den kan gi Intel konkuranse litt høyere opp på skalaen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...