Gå til innhold

Spotify for mobilen får flere muligheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å spille av lokal musikk har i hvert fall lenge/alltid vært mulig. Om man har vært nødt til å ha Premium for å installere husker jeg ikke, men etter at jeg byttet til Unlimited og mistet tilgangen til å streame musikk så kunne jeg fortsatt spille av lokale filer.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

"Dersom du vil strømme musikk via Spotify, må du fortsatt betale 99 kroner i måneden for Premium-abonnement. Dette er den samme prisen som du må ut med for abonnement for den tilsvarende musikktjenesten fra Aspiro."

"Dersom du vil strømme musikk via Spotify"

"Dersom du vil strømme musikk"

"strømme musikk"

"strømme"

 

Strømme!? :dontgetit:

Endret av KongKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, strømme. Det nøyaktig samme ordet som på engelsk, uten håpløs norwenglish-bøying. "Streame" er ikke et ord, i beste fall høres det ut som et ord som blir utbrutt av en engasjert 14-åring som spiller D&D. Fra egen opplevelse: "Kan ikke du ta og rolle dicen nå da?" 14-årige rollespillere kan si det, seriøse medier kan ikke skrive det.

Lenke til kommentar

Ja, strømme. Det nøyaktig samme ordet som på engelsk, uten håpløs norwenglish-bøying. "Streame" er ikke et ord, i beste fall høres det ut som et ord som blir utbrutt av en engasjert 14-åring som spiller D&D. Fra egen opplevelse: "Kan ikke du ta og rolle dicen nå da?" 14-årige rollespillere kan si det, seriøse medier kan ikke skrive det.

>Impliserer at slike nye ord kan oversettes direkte og fortsatt ha samme mening

 

Kunne ikke dy meg :>

Endret av Cellon
Lenke til kommentar

Uten å dra i gang diskusjonen om bruk av engelske ord i norsk språk, så er vel streaming vs. strømming ett av de etter hvert mange tilfellene der det engelske ordet har mer aksept enn det norske alternativet. Dermed synes jeg det er forsvarlig å bruke det engelske, selv om vi i Norge tradisjonelt har vært flinke til å finne nye norske ord for slike ting med den hensikt å beskytte språket vårt. Sånn sett er det også flott at norske medier støtter dette i den bransjen som trolig har størst trykk mot seg på det området, selv om det til tider kan skape forvirring og muligens frustrasjon. Så lenge det norske alternativet er relativt selvforklarende, og det er enighet om ett tilsvarende ord på norsk, så er det i hvert fall greit for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde jo gå an å finne et ord som er teknisk korrekt for måten teknikken virker, som ikke nødvendigvis har så mye med det engelske ordet å gjøre.

 

Det er jo slikt Språkrådet gjerne prøver på, og det fungerer nesten aldri. Folk ender stort sett alltid opp med å bruke enten det utenlandske ordet (gjerne med stavemåten endret i ettertid, jfr. sjef, sjåfør, lunsj, sørvis), eller et norsk ord som ligner sånn noenlunde. Her tror jeg egentlig vi må velge mellom strime og strømme, og jeg tror jeg foretrekker sistenevnte.

Lenke til kommentar

Når er det de skal gjøre det mulig å sortere alfabetisk etter artist eller sangnavn, lenge på sangen eller når sangene ble lagt til i spillelisten?

 

Eller hva med å ordne en skikkelig play queue?

 

Rimelig mye som kan forbedres med noen enkle grep i Spotify appen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...