Gå til innhold

Slik skal spill lages!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg hadde fått muligheten, så ville jeg ha laget et norrønt inspirert rollespill. Spillet skulle være sterkt historie og karakterdrevet, hvor de valgene og samtalene som du gjør kommer til å forandre hvordan andre reagerer rundt deg. Det kommer selvfølgelig ikke til å være noe "gode og onde" valg siden at ondskap defineres av den som tror han har den høyere moralske hesten.

 

Verden burde være noe alla The Witcher, bare med litt større områder. Men såpass "smått" at du ikke ender opp med å sose rundt i ødemarken i flere dager uten å komme deg videre i spillet. Kampsystemet burde være basert på spilleren sine ferdigheter og bruk av kjemiske hjelpemidler.

 

Hvis jeg får høre om et lignende spill, så blir det forhåndsbestilling før de har skrevet en eneste linje.

Lenke til kommentar

Jeg ville lagd et rollespill. Handlingen skulle vært satt til en tidlig fiksjonell sivilisasjon, der jeg ville tatt meg friheten til å inkludert neanderthalere og andre utdødde arter. Historien tar for seg ekspansjonen av denne sivilasjonen (med masse utfordringer), og mot slutten, sivilisasjonens undergang.

 

Villmarken skulle hatt inntelligente dyr, med ulike atferdsmønstre og taktikker, og med unger å ta seg av og forsvare. F.eks vil det være flere dyrearter som er jegere, og jakter. Du kan fort bli et måltid, men de vil ikke angripe hvis det er for risikabelt. Altså de velger sine kamper. Det kan også være gigantiske dyr, men med litt kløkt vil du kunne ungå de, siden en kamp vil ikke gå i din favør.

 

Du starter på bånn, som en nobody, og jobber deg oppover i gradene. Det vil være ulike grupperinger i sivilasjonen som du kan velge å joine (kun en). Disse vil gi ulike fordeler og ulemper, og mens historien er stort sett den samme, så kan du havne på ulike sider av den. Utstyret du har (spesielt armor/klær) vil rekflektere hvilken gruppe du tilhører.

 

Det vil være høy grad av sammarbeid med npc'er. I starten så kan du ha quests der du f.eks er med i en kamp der andre leder. Senere kan du lede en liten gruppe (f.eks 5-6 individer), og det vil være steder du leder mange, men i en del sene quests vil du lede en liten gruppe med spesielt gode krigere, og fungere som en slags special forces squad. Det er ikke party based, du styrer kun en person, men noen vil følge deg i visse spesielle quests, og du kan til en viss grad styre de gjennom kommandoer.

Lenke til kommentar

Mitt ideal spill ville vært en fin blanding mellom de tidlige Splinter Cell spillene og Rainbow six serien, med litt Left 4 Dead sin coop blandet inn

 

Ett spill hvor 4 spillere jobber sammen i "Mission Impossible" (serien ikke filmene) inspirerte oppdrag, Hvor en / to spiller spionene mens man har en med taktisk oversyn og en som tar seg av hacking osv. Litt RPG elementer i spillet er også velkomment, ala Alpha Protocol (som er et veldig undervurdert spill)

Lenke til kommentar

Jeg må jo takke redaksjonen for at dere valgte ut mitt spørsmål, og ikke minst berømme dere for mange meget spennende forslag:P

Spesielt Simen Løkkebergs forslag om et piratspill falt i smak, det er et spill jeg virkelig skulle likt å se virkeliggjort, det nærmeste man kommer idag er vel Pirates of the Burning Seas, som er/var et ganske bra spill. For hvem drømmer vel ikke om å omringe et stakkars handelsskip med en flåte av massive slagskip og kanonisere det istykker? Jeg vet jeg gjør det! :D

Endret av VitoC
Lenke til kommentar

Øystein Furevik har den mest interessanne ideen, men jeg skulle helst sett det der i et MMO som holder seg så langt unna pvp som det går an å komme.

 

Nettop derfor har jeg også store forhåpninger til TERA for tiden, men tiden vil vise hvordan dette går. Holder historien mål? Det store problemet er at en holder seg til levels, og der er jeg enig med Øystein også. Det er bedre om man ikke vet hvordan man kommer seg fremover. I et mmo blir dette vanskelig. Men det ville vert interessant å experimentere med det.

 

De åpne mmo landskapene vi ser i nesten samtlige spill til nå burde også blitt mer urbane.

Lenke til kommentar

Ville gjerne spillt spillet Immortal nevnte over. Høres artig ut :) selv så har jegen egen spill ide. Litt sånn zoo tycoon aktig, men med dyr som ikke eksisterer her på jorden. Pluss masse ressurs sanking og quests.

 

For mer info, klikk her

 

 

Men ja, jeg trives ofte med spill som går litt andre veier. Grafikk har aldri vært noe som teller mest, synes nå jeg. Er faktisk mange spill som er en av favoritt spillene mine, selv om de er gamle. Freks "Fallout 2" ^_^

Endret av Lill
Lenke til kommentar

Er det noe som virkelig opptar tankekraften min fra tid til annet så er det spill jeg skulle ønske noen lagde!

 

Jeg ser at Simen Løkken allerede har tatt min "Voks deg stor som pirat" setting.

 

Men jeg har selvfølgelig to andre idéer:

 

1. Dette spillet kan det faktisk hende noen lager akkurat nå. Tanken er et spill ala Heavy Rain hvor man spiller gjennom livet til en Soldat fra han er barn til innrullering samt opp igjennom hans karriere. Spillet bør har et realistisk syn på krig og at virkeligheten til noen av dagens soldater kommer frem. Hvilken krig sier du? Tenker nok at vi snakker flere typer hvor både asymetrisk (Les Afghanistan) og en mer symetrisk krig (Standard stat mot stat) blir representert.

 

2. I mitt andre spill ønsker jeg å lage en blanding av Oblvion (Magi, Fantasy, Åpen verden osv) og Mount & Blade (Kongedømme-simulator). Her begynner man som en bonde eller noe annet på lavt nivå hvor man da får muligheten til å bygge seg opp et imperium fra førstepersons vinkel. Det er ikke et strategispill hvor man styrer eventuelle styrker men hvor man ser på lederens vinkel. Man må ta masse beslutninger på hvordan man ønsker å bygge sitt imperium og hvordan man skal klare å ta over verden (Hvis det er målet ditt). Hovedprinsippet ligger i å ta gode avgjørelser mtp: Strategi (Hvilke byer bør jeg prøve å ta over?), Retning(Hva slags imperium skal jeg lage? Hest&Sverd eller Magibasert?) og Allianser. Spillet skal i hvertfall være helt klart sandbox basert der ingen ny gjennomføring blir lik.

Lenke til kommentar

Interessant lesing disse spaltene. Keep up the good work!

 

Jeg har min egen visjon om et spill satt til Antarktis i en alternativ virkelighet på 1800-tallet (steampunk), der vestlige makter kriger om områdene med hverandre.

Har laget konsepter til ganske mange interresante våpen og kjøretøy.

Jeg ser det for meg i en sandbox-løsning (hvis det lar seg gjennomføre) og i tredjepersonsvinkel med muligheter til å bygge ting. Og selvfølgelig noen rpg-elementer.

Det er bare en spinkel ide nå, men det blir kanskje noe av det en dag :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg vil ha Eve Online, Singleplayer version. Med visse endringer for å gjøre det mer SP-interessant.

 

Bør ikke Elite-spillene, Freelancer og tildels X-serien være ganske like?

 

Forsåvidt. Men jeg ønsker den eksakte grafikken, gameplayet og mulighetene man finner i Eve, bare optimalisert for singleplayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...