Gå til innhold

– Vi har utvilsomt de beste spillseriene (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Spillseriene ble dårligere, kostnadene gikk opp og vi hadde ikke et svar til økningen av digitalt salg."

Westwood kommer jeg aldri til å glemme!

Uansett er det bra de har begynt å tenke, men jeg synes fortsatt det er langt fra kvalitet på ting i forhold til før. I disse dager er det ikke en gang vits i å kjøpe spill på release om du ikke klarer tanken på bugs, nedetid på servere etc. Det tar også alt for lang tid før ting fikses.

Lenke til kommentar

Er så absolutt enig i at Ea games har tatt beskjeden og skjerpet seg etter markedet, virker også som de gir utviklerene sine (bioware foreksempel) meget fritt spillerom og økonomi til å drive med det de driver med. Ea games har fort blitt den guden Activision burde vært. De tørr og kutte tørre produkter, satse på kvalitet, og ikke glemme alt som går i gamle spor samtidig.

 

Ser spesielt frem til Dragon age 2 og Mass Effect 3 iår, og selvfølgelig Dead space 2 var nydelig=)

Lenke til kommentar

Er så absolutt enig i at Ea games har tatt beskjeden og skjerpet seg etter markedet, virker også som de gir utviklerene sine (bioware foreksempel) meget fritt spillerom og økonomi til å drive med det de driver med. Ea games har fort blitt den guden Activision burde vært. De tørr og kutte tørre produkter, satse på kvalitet, og ikke glemme alt som går i gamle spor samtidig.

 

Ser spesielt frem til Dragon age 2 og Mass Effect 3 iår, og selvfølgelig Dead space 2 var nydelig=)

 

Hvem tror du er hovedårsaken til at Bioware sine spill er designet for mentalt handicappede nå? Bioware før de joinet EA laget kompliserte og bra spill med flotte historier og nå når de joina EA har dette tatt en sving til brutalt dum gameplay og fortsatt flott story.

Lenke til kommentar

Hvem tror du er hovedårsaken til at Bioware sine spill er designet for mentalt handicappede nå? Bioware før de joinet EA laget kompliserte og bra spill med flotte historier og nå når de joina EA har dette tatt en sving til brutalt dum gameplay og fortsatt flott story.

Mhm.

Bloggen til tidligere designer i BioWare som gikk av pga DA2.

Vel, vel. Synes egentlig ikke EA har forandret seg stort. De finner fortsatt en populær tittel, selger et par (svake) oppfølgere, så går videre, og mener de er innovative. Jaja.

Jeg er ikke imponert.

Lenke til kommentar

GTA, Gears of War, Starcraft, Diablo, Fable, Half Life, Left 4 Dead, Bioshock, Metal Gear Solid, Halo, Call of Duty, Fallout, Oblivion, Uncharted, God of War, WoW, LittleBigPlanet og Assassin's Creed er bare noen spillserier jeg kommer på i farten. Joda, Mass Effect 3 og FIFA 12 ser jeg frem til, men å påberope seg at de har de beste spillseriene er vel en sannhet med modifikasjoner?

Lenke til kommentar

 

Hvem tror du er hovedårsaken til at Bioware sine spill er designet for mentalt handicappede nå? Bioware før de joinet EA laget kompliserte og bra spill med flotte historier og nå når de joina EA har dette tatt en sving til brutalt dum gameplay og fortsatt flott story.

 

Ja, for Knights of the Old Republic og Jade Empire var såååååå kompliserte!!

Lenke til kommentar

GTA, Gears of War, Starcraft, Diablo, Fable, Half Life, Left 4 Dead, Bioshock, Metal Gear Solid, Halo, Call of Duty, Fallout, Oblivion, Uncharted, God of War, WoW, LittleBigPlanet og Assassin's Creed er bare noen spillserier jeg kommer på i farten. Joda, Mass Effect 3 og FIFA 12 ser jeg frem til, men å påberope seg at de har de beste spillseriene er vel en sannhet med modifikasjoner?

 

At du setter Gears of war høyere enn Mass Effect er vel som å spise fluesoppen bak eike treet? er du gal mann? Selvfølgelig har du rett til din mening, men å sette en spill serie med dumme bolete menn som blaster aliens høyere enn en spill serie som verdsetter dyp karakter utvikling er out there. Samme med Call of duty foreksempel.

 

Til overnevnte som mener bioware har blitt hemmet av Ea Games, jeg er enig og uenig, nekter ikke for at Baldurs Gate og NeverWinter Nights er klasse Rpg spill, for sin tid. Men vi lever i en mer cinematisk tid hvor det er viktig å sette press på det følsomme bak en karakter via lyd og bilde, det er bioware ekstremt gode på. Om spill er dummet ned for enkelt brukeren er noe helt annet.

 

Mener ikke person angripe, bare bruker min ytringsfrihet for første gang på en stund!:p

Lenke til kommentar

Activision har salgstallene, men EA har kvaliteten. Fifa-serien er bedre enn noensinne, Mass Effect 2 er et heidundrende spill, Dead Space 2 er veldig bra, Battlefield-serien er mye bedre enn CoD-serien uansett hvor mye en vrir og vender på det.

Vil også si at Bulletstorm vil bli et ufattelig bra spill!

 

Noe som fortsatt er et stort minus med EA nå til dags er at de er ekstremt late når det gjelder sportspillene. Ta for eks. Fifa-serien. Hvorfor kommer de ikke med en patch som oppdaterer Januar-vinduet?

Lenke til kommentar

GTA, Gears of War, Starcraft, Diablo, Fable, Half Life, Left 4 Dead, Bioshock, Metal Gear Solid, Halo, Call of Duty, Fallout, Oblivion, Uncharted, God of War, WoW, LittleBigPlanet og Assassin's Creed er bare noen spillserier jeg kommer på i farten.

 

Grei oppsummering på hvilken vei dagens spillsamfunn går.

Lenke til kommentar

Tror det er en feil i artikkelen, da EA ikke akkurat er i nærheten av lønnsomheten til Nintendo de siste årene. EA har for det meste tapt penger hele denne generasjonen, mens Nintendo har jo levert det ene rekordoverskuddet etter det andre. Når det er sagt, det er veldig positivt at EA har fått øynene opp for kvalitet, la oss håpe de fortsetter med det!

Lenke til kommentar

At du setter Gears of war høyere enn Mass Effect er vel som å spise fluesoppen bak eike treet? er du gal mann? Selvfølgelig har du rett til din mening, men å sette en spill serie med dumme bolete menn som blaster aliens høyere enn en spill serie som verdsetter dyp karakter utvikling er out there. Samme med Call of duty foreksempel.

 

Til overnevnte som mener bioware har blitt hemmet av Ea Games, jeg er enig og uenig, nekter ikke for at Baldurs Gate og NeverWinter Nights er klasse Rpg spill, for sin tid. Men vi lever i en mer cinematisk tid hvor det er viktig å sette press på det følsomme bak en karakter via lyd og bilde, det er bioware ekstremt gode på. Om spill er dummet ned for enkelt brukeren er noe helt annet.

 

Mener ikke person angripe, bare bruker min ytringsfrihet for første gang på en stund!:p

 

WORD! Jeg stiller meg bak det du sier, er så absolutt rett!

 

Tenk om de hadde hatt litt beskjedenhet også.

 

De er amerikanere, de aner ikke hva beskjedenhet er!! :whistle:

Lenke til kommentar

GTA, Gears of War, Starcraft, Diablo, Fable, Half Life, Left 4 Dead, Bioshock, Metal Gear Solid, Halo, Call of Duty, Fallout, Oblivion, Uncharted, God of War, WoW, LittleBigPlanet og Assassin's Creed er bare noen spillserier jeg kommer på i farten. Joda, Mass Effect 3 og FIFA 12 ser jeg frem til, men å påberope seg at de har de beste spillseriene er vel en sannhet med modifikasjoner?

 

Artikkelforfatter er noe ute å kjøre i oversettelsen her. Det dreier seg om at Riccitiello hevder de har den sterkeste/tyngste porteføljen av iper (intelectual property). Han nevner ikke noe om at de har de beste spillseriene. Det dreier seg heller ikke om de beste enkeltstående spillene, men hele porteføljen som EA skilter med.

 

EA har fire store iper med spillutgivelser i år. Crysis 2, ME 3, DA 2 og The Old Republic (Star Wars er faktisk verdens største ip uavhengig av medie). I tillegg har de Dead Space 2, Bulletstorm og sportsspillene (FIFA 12 selger garantert i bøtter og spann). Det er ingen andre utgivere som kan skilte med noe lignende pr dags dato så her har han aldeles rett i at de har den sterkeste/tyngste porteføljen.

 

GTA har foreløpig ingen oppfølger. Starcraft og Diablo får sansynligvis ingen oppfølgere i år så hva annet kan Activision skilte med? WoW får konkurranse av The Old Republic. Det skal bli spennende å se hva som skjer der. Left 4 Dead er hunngammelt og har heller aldri vært i nærheten av ipene EA kan skilte med (Half-Life og muligens Portal derimot...). Bioshock: Infinity vil ikke se dagens lys før tidligst i 2012. Oblivion er ingen spillserie eller ip; The Elder Scrolls er serien og ipen, og den har vært høyst ujevn i kvaliteten (dette kommer fra en som er fan av serien). Bethesda er i ferd med å bygge en portefølje av iD (Rage), TES, Fallout og Hunted: The Demon's Forge, men det er altfor tidlig å si om de kan konkurrere med de største utgiverne. Her har både Activision og EA et enormt forsprang. Metal Gear Solid har en usikker fremtid. Fallout kan ikke konkurrere med salgstallene til noen av de fire tungvekterne til EA. Gears of War er vel det eneste store spillet som kommer fra Microsoft i år.

Lenke til kommentar

Sorry, men jeg lar meg ikke imponere av dagens spill. Det er kun en utvikler som er unntaket, såpass av et unntak at jeg er villig til å gå ned på knær og sverge troskap til de.

 

BLIZZARD ! I SALUTE YOU !

 

Starcraft 2 er så gjennomført perfekt at jeg får ............ ja !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...