Gå til innhold

Anmeldelse: Spider-Man:Shattered Dimensions (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå akter jeg ikke å besvare trollingen og den kvepsete sarkasmen din, men skalaen vår er på ingen som helst måte et kvantifiseringsredskap for å sammenligne vidt forskjellige spill. Det er enkelt og greit den enkelte skribentens oppfatning av hvilken spillopplevelse et enkelt produkt byr på. Jeg foreslår for øvrig at du ter deg noe mer saklig og konstruktivt om du har lyst til å henge her på forumet vårt.

Lenke til kommentar

Nå akter jeg ikke å besvare trollingen og den kvepsete sarkasmen din, men skalaen vår er på ingen som helst måte et kvantifiseringsredskap for å sammenligne vidt forskjellige spill. Det er enkelt og greit den enkelte skribentens oppfatning av hvilken spillopplevelse et enkelt produkt byr på. Jeg foreslår for øvrig at du ter deg noe mer saklig og konstruktivt om du har lyst til å henge her på forumet vårt.

Ja men eg ser det samme skribenten som anmelde uncharted 2 og ga akkurat samme karakter så da mener eg at vi kan trekke en konklusjon utover at det da bør være omtrent like bra underholdningsverdi alt i alt fra skribentens sin side. Det er vell du og enig med??

 

Eg har ikke testet Spider-Man Shattered Dimensions men siden Øystein ga det 7er så kommer eg til å teste det bare får å sammenligne å se om det kan være i nærheten av Uncharted 2. Å eg fårstår at meg og Øystein har delt mening der men eg skal prøve å sette meg inn i hans perspektiv av spill.

 

Å eg mente at anmeldelsen var god eg likte hvordan det var skrevet og fikk faktisk lyst å prøve det, og mye pga 7ern Øystein ga det.

 

En karakter er en karakter og hvis Øystein mener det har samme underholdnings verdi som Uncharted så har eg faktisk noe å glede meg til.

 

Eg fårstår det er litt hårsårt og snakke om uncharted 2 anmeldelsen, akkurat som det er får Gamespot og snakke om Kane and lynch anmeldelsen deres. (Begge anmeldelsene både fra gamer (Uncharted 2 og gamespot (Kane and Lynch) havnet i internasjonal presse oppslag i media.

 

Men eg mente ikke å være sarkastisk uten om karakteren 7 og syns det er spennende å sjekke det ut i fra mitt synspunkt.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg uttale meg på vegne av Øystein, men Uncharted 2 og Spider-Man: Shattered Dimensions er da to vidt forskjellige spill som aldeles ikke fortjener å bli sammenlignet med hverandre. Det der fjaset med at du "forsøker å sette deg i hans perspektiv av spill" kjøper jeg overhodet ikke, og jeg oppfatter det som usannsynlig at du har forsøkt å formidle noe annet enn et sleivspark du angrer på.

 

Det er aldeles ikke hårsårt å diskutere Uncharted 2-anmeldelsen på et rasjonelt grunnlag, vi er en veldig stolt og kunnskapsrik gjeng her i Gamer som selvsagt ser nytten og relevansen av å diskutere tidligere arbeid. Å diskutere den anmeldelsen i helt urelaterte tråder, derimot, noe som ofte skjer, blir veldig gammelt - veldig fort. Særlig når det allerede har blitt presisert til det kjedsommelige at Uncharted 2-karakteren, i likhet med karakterene vi gir til alle andre spill her på Gamer, representerer den individuelle skribentens subjektive mening om ett enkelt, isolert produkt.

 

Jeg forstår at du forsøker å ro deg inn fra et tåpelig forsøk på å fremprovosere en eller annen respons hos oss, og det tar seg dårlig ut. Dette er en tråd for diskusjon rundt Spider-Man: Shattered Dimensions, da holder man seg for god til å trekke inn en fullstendig urelatert anmeldelse, uavhengig av hvem skribenten er.

Lenke til kommentar

Prøver ikke å ro meg i land. Eg tenkte at siden han ga 7 der og 7 på dette så var det like gøy! Men det er visst ikke sånn anmeldelser fungere, eg som ikke fårstår dette med karakter da, får eg trodde når du ga fks 5 er til et spill og 5 til et annet spill så ga det omtrent lik spilleglede, men da er det eg som har misforståt Ikke noe mer ikke noe mindre. Å nå skal eg teste Spiderman :D Ha en forsatt fin kveld

Lenke til kommentar

Herregud Odesseiron, hva er det som fåregår? xp3ri3nz trakk en enkel besluttning om at 7 er 7 uansett spill. Å si at man ikke kan trekke paraleller mellom 2 helt forskjellige spill føler jeg er helt på jordet. får 2 forskjellige spill en 5 er er begge spillene midelmådige uansett vilken sjanger spillet har.

 

Anbefaler at du tar ting litt mindre seriøst og leser igjenom innleget både 1 og 2 ganger før du trekker krasse beslutninger og regelrett setter på plass en bruker som absolut ikke trenger det.

 

 

Skall sies at jeg nettop registrerte meg for og komentere på det her så jeg vet ikke om xp3ri3nz har en fortid som troll. Men uansett er det ingen som fortjener en slik irettesettelse på en sånn komentar. Jeg skjønte med en gang hva han mente...

Lenke til kommentar
får 2 forskjellige spill en 5 er er begge spillene midelmådige uansett vilken sjanger spillet har.

 

I sine respektive sjangre ja, men ville du anbefalt et 9/10 strategi-spill til en som hater strategi-spill?

Et plattform spill som får like god karakter som et action-spill kan fortsatt være dårligere, nettopp fordi de sammenliknes mot spill i sine respektive sjangre.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
får 2 forskjellige spill en 5 er er begge spillene midelmådige uansett vilken sjanger spillet har.

 

I sine respektive sjangre ja, men ville du anbefalt et 9/10 strategi-spill til en som hater strategi-spill?

 

Ja det ville jeg faktisk. Hvis jeg skulle anbefalt noen jeg kjenner som hater RTS et spill, ville jeg jo selvfølgelig anbefalt han et som har fått en god karakter nettop på det grunnlaget som da bør være en indikasjon på at spillet er bra.

 

Et plattform spill som får like god karakter som et action-spill kan fortsatt være dårligere, nettopp fordi de sammenliknes mot spill i sine respektive sjangre.

 

Ja, men en hardcore platformer-fan ville fått det like gøy med et plattformspill som får 10/10 som en FPS fan får av et FPS spill med samme karakter :)

Lenke til kommentar

Er helt på lag med Gamer.no her. Første posten er jo åpenbart et forsøk på å trolle. Veldig bra at dere ikke holder tilbake og godtar slikt svada. Det er ganske enkelt, Spider-Man fikk 7, Uncharted fikk 7, det er ingen fasit, men en subjektiv mening fra en enkeltperson som tilfeldigvis er så priviligert at han får publisere tankene sine rundt et spill.

Lenke til kommentar
ville jeg jo selvfølgelig anbefalt han et som har fått en god karakter nettop på det grunnlaget som da bør være en indikasjon på at spillet er bra.

 

Men RTS er jo ikke hans kopp te?

"Kvaliteten" på spillet har jo ikke noe å si når det kommer til personlige preferanser?

 

Ja, men en hardcore platformer-fan ville fått det like gøy med et plattformspill som får 10/10 som en FPS fan får av et FPS spill med samme karakter

 

Det finnes da vitterlig ingen fasit på det med mindre man liker 10/10 spill best med vilje.

Selv om 2 spill får 10/10 kan de være så forskjellige som dag og natt, selv om de er i samme sjanger, det er derfor jeg egentlig foretrekker anmeldelser uten karakterer og som avslutter med konklusjonen.

Da er sjansen større for at man tør å gjøre kjøp ut i fra egne preferanser enn når man blir opphengt i tallene under anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at du forsøker å ro deg inn fra et tåpelig forsøk på å fremprovosere en eller annen respons hos oss, og det tar seg dårlig ut.

Om det var med vilje eller ei ser det vitterlig ut til at han har fått "en eller annen respons" hos deg. Synes du ordlegger deg over gjennomsnittlig aggressivt i dine svar til forumbrukeren.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at du forsøker å ro deg inn fra et tåpelig forsøk på å fremprovosere en eller annen respons hos oss, og det tar seg dårlig ut.

Om det var med vilje eller ei ser det vitterlig ut til at han har fått "en eller annen respons" hos deg. Synes du ordlegger deg over gjennomsnittlig aggressivt i dine svar til forumbrukeren.

 

Nå skulle dette selvsagt være "en spesifikk reaksjon". Jeg setter hardt mot hardt fordi poster som omtaler anmeldelsene av et par veldig spesifikke titler (Uncharted 2 og Killzone 2 er to gode eksempler) veldig ofte benyttes til å spore av urelaterte tråder, og når snøballen først har begynt å rulle så tar det ikke lang tid før man har et gedigent opprydningsarbeid foran seg. Uncharted 2-anmeldelsen vår har allerede blitt diskutert i over tretti sider, den debatten tror jeg er rimelig ferdig på dette punktet.

 

Decreefj: Jeg (og de andre skribentene) elsker leserne våre, og veldig bevisste på at de utgjør den viktigste bærebjelken for enhver spillside. Derfor er det også både sårende og lett å bli oppgitt av gjentatt spøling i et tema som har blitt mer gjennomdiskutert enn noe annet her på forumet.

 

Jeg har veldig lang fartstid på ymse fora, både som bruker, moderator og administrator. Denne bakgrunnen er en viktig del av dømmekraften min når jeg skal bidra til å holde dette forumet saklig og ordentlig. Jeg møter poster som veldig tydelig ønsker å skape uro på daglig basis, og er avhengig av å kunne ta kjappe og konkrete avgjørelser for å rydde opp. Jeg velger fortsatt å tro at min reaksjon på en post jeg mener veldig tydelig rasler med sabler er riktig, men tar selvsagt forbehold om en såkalt "false positive".

 

La det på ingen som helst måte være sagt at jeg ikke bryr meg om leserne, i hvert fall. Jeg var selv en daglig leser i fem år før jeg begynte å skrive for Gamer, og har god forståelse for hvordan det er å stå på begge sider av gjerdet.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...