Gå til innhold

Hvor kom dette fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet?

En helt ny optisk oppbygging (som forhåpentligvis resulterer i at det er skarpere), nytt design, innebygget fokusmotor, ingen blenderring, potensielt treigere AF (se forskjellen imellom AF-S og AF-D 1.4)

Lenke til kommentar

Det var nok etterlengtet for mange Nikonianere. Egentlig var 35mm/1,8G den største overraskelsen av disse to, et objektiv som Canon ennå ikke har svart på. Svaret dukker nok opp før eller siden.

 

Hva er det Canon ikke har svart på? De har en glimrende 35/2 som ikke akkurat trenger en umiddelbar oppgradering - ikke er den så dyr heller. Objektivet dekker også "24x36mm-format" som du pent kaller det.

 

 

@VTW: I tillegg til det Herp Derp skriver så er blenderlamellene avrundet for rundere bokeh.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Fytti, og niesen min som pakka ut 50mm 1.8 i dag!!!. Skal jeg be henne sende den tilbake?

Nei. Dette kommer nok ikke på markedet på en stund, det har ikke blitt offisielt lansert enda.

 

På den forrige versjonen av dette objektivet, fungerte ikke autofokus på D5000 og noen andre modeller. Noen som vet om denne vil gjøre det?

Les litt i tråden før du poster.

Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet?
Det gir autofokus på Nikons billige modeller.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig den store forskjellen på dette og det forrige tilsvarende objektivet?
En helt ny optisk oppbygging (som forhåpentligvis resulterer i at det er skarpere), nytt design, innebygget fokusmotor, ingen blenderring, potensielt treigere AF (se forskjellen imellom AF-S og AF-D 1.4)

 

@VTW: I tillegg til det Herp Derp skriver så er blenderlamellene avrundet for rundere bokeh.

.. og så er minste blender økt fra f/22 til f/16, vekta økt fra 155 til 185 gram og filterringen økt fra 52 til 58 mm.

Lenke til kommentar

7 avrundede lameller som forhåpentlig gir krem bokeh, i motsetning til den gamle som er veldig, veldig nervøs..

Imho er linseelementene og hvordan de er utformet mye viktigere enn om lamellene er avrundet. Kantete highlights slår runde ringer med skarpe kanter any day i min bok..

 

Men - rundede lameller pleier ofte å si noe om de også har brukt tid og krefter på å forbedre de andre aspektene ved bokeh.. :)

Lenke til kommentar

7 avrundede lameller som forhåpentlig gir krem bokeh, i motsetning til den gamle som er veldig, veldig nervøs..

Imho er linseelementene og hvordan de er utformet mye viktigere enn om lamellene er avrundet. Kantete highlights slår runde ringer med skarpe kanter any day i min bok..

 

Men - rundede lameller pleier ofte å si noe om de også har brukt tid og krefter på å forbedre de andre aspektene ved bokeh.. :)

Liker ikke kanter! :hrm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...