Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noen dager med CM på min S3 har jeg begynt å oppleve noen irriterende bugs. For det første så har telefon begynt å henge seg relativt ofte. Bare på simple oppgaver som å starte innstillinger, kan den henge seg opp i noen sekunder.

 

Den mest irriterende buggen er at kameraet kræsjer flere ganger i løpet av dagen, og krever at jeg rebooter telefonen for at det skal fungere igjen. Spesielt ofte skjer det i appen Snapchat, men også system kameraet tryner altfor ofte.

 

Noen flere som har opplevd dette? Kjører den siste stable versjonen.

Lenke til kommentar

Etter noen dager med CM på min S3 har jeg begynt å oppleve noen irriterende bugs. For det første så har telefon begynt å henge seg relativt ofte. Bare på simple oppgaver som å starte innstillinger, kan den henge seg opp i noen sekunder.

 

Den mest irriterende buggen er at kameraet kræsjer flere ganger i løpet av dagen, og krever at jeg rebooter telefonen for at det skal fungere igjen. Spesielt ofte skjer det i appen Snapchat, men også system kameraet tryner altfor ofte.

 

Noen flere som har opplevd dette? Kjører den siste stable versjonen.

Kan ikke huske å ha opplevd det der med innstillinger, men kamera/snapchat problemer kjenner jeg til.

Kameraet krasja en del for meg også med CM.

Kjørte CM10.2, CM11 Temasek og CM11 official, kameraet var mest stabilt på CM10.2, der fungerte også panorama bilder veldig bra, på CM11 utgavene så ble det veldig hakkete mens jeg tok bildet.

 

Men en annen ting, fungerer video på snapchat hos deg??

Hos meg fikk jeg filma 1-2 sekunder før det kutta (akkurat som når man slipper knappen).

Dette + dårligere batteri tid fikk meg til å bytte tilbake til stock, og nå venter jeg kun på Android 4.3 update fra samsung.

 

Men skal også sies at jeg ikke brukte CM i stort mer enn 1-2 uker før jeg gav opp.. Var mye jeg likte der, men det veide ikke opp mot stabilitet.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha opplevd det der med innstillinger, men kamera/snapchat problemer kjenner jeg til.

Kameraet krasja en del for meg også med CM.

Kjørte CM10.2, CM11 Temasek og CM11 official, kameraet var mest stabilt på CM10.2, der fungerte også panorama bilder veldig bra, på CM11 utgavene så ble det veldig hakkete mens jeg tok bildet.

 

Men en annen ting, fungerer video på snapchat hos deg??

Hos meg fikk jeg filma 1-2 sekunder før det kutta (akkurat som når man slipper knappen).

Dette + dårligere batteri tid fikk meg til å bytte tilbake til stock, og nå venter jeg kun på Android 4.3 update fra samsung.

 

Men skal også sies at jeg ikke brukte CM i stort mer enn 1-2 uker før jeg gav opp.. Var mye jeg likte der, men det veide ikke opp mot stabilitet.

 

Høres ut som det er et kjent fenomen, også på CM sitt forum (det med kameraet generelt men også med Snapchat). Ja, video er akkurat som du beskriver. Filmer 1-2 sekunder så stanser den.

 

Får bare leve med det, da jeg ikke gidder å vente på den 4.3 updaten fra Samsung. De er jo så himla treige med å slippe den i Norge!

Lenke til kommentar

 

Høres ut som det er et kjent fenomen, også på CM sitt forum (det med kameraet generelt men også med Snapchat). Ja, video er akkurat som du beskriver. Filmer 1-2 sekunder så stanser den.

 

Får bare leve med det, da jeg ikke gidder å vente på den 4.3 updaten fra Samsung. De er jo så himla treige med å slippe den i Norge!

4.3 Update til S3 skal vel egenelig komme ut i løpet av desember.. Så får håpe den ikke er alt for forsinka :p hehe..

Også sjekket sammobile, og der ligger det 4.3, men ikke til min produkt kode (mulig jeg kan bruke dem alikevel, men har ikke tatt sjansen på å prøve).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bare for nysgjerrighetens del:

Er det teknisk umulig å lage et system hvor man laster ned en innstallasjonsfil til minnekortet, slår på å installere fra ukjente kilder, og når man starter installasjonsfilen så tar den seg av alt fra å laste ned gapps i riktig versjon til backup av det os man hadde til restart til recoverymeny med innstallasjon av CM inkl. gapps slik at når tlf booter så er os og gapps på plass?

 

Rett og slett en GUI som tar seg av alt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kamera er fikset i cm11 for S3 (i9300), fix kom for noen dager siden, det fungerer fint nå, men de har visstnok ordnet enda mer siden siste temasek cm. Spørs om du bruker offisiell eller uoffisiell cm hvor oppdatert det er.

Temasek unofficial CM 11 v33 har i hvert fall fungerende kamera :-)

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Du kan prøve å flashe nyeste versjon av CWM. 6.0.4.6, tror jeg. Hadde et lignende problem med min S3, som fikset seg når jeg flahset CWM på nytt. Du skriver i tråden på XDA at dette noe ikke har lyst til å gjøre, men det er vel ikke noe verre enn å bare flashe det via ODIN?? Du kan eventuelt også prøve ut en recovery, twrp, feks. Personlig liker jeg nok denne recovery-en bedre enn CWM. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...