Gå til innhold

IE9 er her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en helt forferdelig installasjonsprosess!

 

Tok over 10 min å laste ned run.exe fila fra MS server.. fikk bare 50kb/s ned.. For så å laste ned selve programmet

 

Måtte lukke så og si alt av programmer for å utføre installasjon. Alt fra Photoshop til Utorrent og Steam, samt andre browsere.. og i tillegg måtte jeg reboote maskina!

 

 

FF4 = last ned og installer på under 1 minutt. Enjoy your browsing...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fælt kor mange idioter som kommenterer da. IE9 er det første steget Microsoft har gjort i riktig i retning i forhold til nettlesere. Ytelse, brukervennlighet og webstandarder i fokus. Forhåpentligvis kommer det skikkelig gode utvidelser også med tid og omme.

 

BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden?

Slik som hardware-aksellerasjon?

Endret av iMono
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte lukke så og si alt av programmer for å utføre installasjon. Alt fra Photoshop til Utorrent og Steam, samt andre browsere.. og i tillegg måtte jeg reboote maskina!

 

 

Grunnen til dette er at Trident-fellesfilene må oppdateres. Da bør de helst ikke være i bruk av andre programmer :)

 

 

Lenke til kommentar

Fælt kor mange idioter som kommenterer da. IE9 er det første steget Microsoft har gjort i riktig i retning i forhold til nettlesere. Ytelse, brukervennlighet og webstandarder i fokus. Forhåpentligvis kommer det skikkelig gode utvidelser også med tid og omme.

 

BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden?

Slik som hardware-aksellerasjon?

Tja, O3D har gitt oss den muligheten i hva, 2 år nå? For ikke å snakke om webgl som har "erstattet" det.

Lenke til kommentar
...adresselinjen og søkeboksen er kombinert i én ny adresselinje...

...Det er også mulig å søke direkte i adressevinduet...

Smør på flesk i samme avsnitt?

 

Testet dette en times tid nå, og brukeropplevelsen er ganske bra - ihvertfall sammenliknet med tidligere IE-versjoner... Tar nok likevel tid før jeg bytter tilbake til IE fra Chrome som jeg bruker i dag... men har bestemt meg for å ta alt med åpent sinn denne uken :)

Lenke til kommentar

Trenger man IE for å legge inn andre browsere nå da? Trodde man kunne velge etter en win-install? (gjelder kanskje vista og xp?). Uansett, kult for de som digger ms/ikke tar seg bryet med å finne en annen leser (blir veldig overrasket om modern prøver Chrome en dag!).

 

Sikkert ikke riktig sted å spørre, men noen som vet om en addon eller no hvor man kan få exif info i chrome? Høyreklikk på et bilde og se? Hjelper ikke stort med "inspiser element"

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Fælt kor mange idioter som kommenterer da. IE9 er det første steget Microsoft har gjort i riktig i retning i forhold til nettlesere. Ytelse, brukervennlighet og webstandarder i fokus. Forhåpentligvis kommer det skikkelig gode utvidelser også med tid og omme.

 

BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden?

Slik som hardware-aksellerasjon?

Tja, O3D har gitt oss den muligheten i hva, 2 år nå? For ikke å snakke om webgl som har "erstattet" det.

WebGL har INGENTING med det de kaller hardware aksellerasjon i nettleseren å gjøre. WebGL trenger ikke engang være hardware aksellerert.

Hardware aksellerasjon i IE9 og FireFox 4 går ut på å bruke Microsoft sitt Direct2D API (derfor det kun er tilgjengelig på Windows), som er et API som ligger på toppen av Direct3D, for å rendre 2D grafikk med hardware aksellerasjon.

 

edit: hardware aksellerert 2D er forøvrig IE først ute med.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Firefox har da hatt hw akselerasjon siden november?

Det har vel kun vært i beta utgaver? Eller kanskje jeg tar feil.

 

Også en feil fra min side: FireFox er også hardware aksellerert på Linux og Mac OS X. Linux bruker XRender som skal bruke hardware på nyere maskiner. Det er bare under Windows XP hardware aksellerasjon ikke fungerer.

 

Ref

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Trenger man IE for å legge inn andre browsere nå da? Trodde man kunne velge etter en win-install? (gjelder kanskje vista og xp?). Uansett, kult for de som digger ms/ikke tar seg bryet med å finne en annen leser (blir veldig overrasket om modern prøver Chrome en dag!).

 

Sikkert ikke riktig sted å spørre, men noen som vet om en addon eller no hvor man kan få exif info i chrome? Høyreklikk på et bilde og se? Hjelper ikke stort med "inspiser element"

 

Det var et tilegn/oppdatering man ikke trengte å installere i gamle Windows versjoner .

 

Det er vinstokk valgfri enda og kommer bare opp når ingen nettleser eller bare IE er installert , Hvis det da virker.

Da jeg lå inne W7 for omtrent 1.5 år siden ikke ikke jeg det valget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...