Gå til innhold

IE9 er her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden?

IE har alltid ligget etter, siden dominansen til IE6 ble utfordret. Men det er uansett ikke veldig viktig, som utvikler er jeg bare glad for at ting blir til det bedre. Hvorfor slenge skit? Nå er den ca. på nivå med resten, som fører til konkurranse = bedre for alle.

 

BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden?

Slik som hardware-aksellerasjon?

Tja, O3D har gitt oss den muligheten i hva, 2 år nå? For ikke å snakke om webgl som har "erstattet" det.

Har ingenting med hverandre å gjøre..

 

Firefox har da hatt hw akselerasjon siden november?

Sa du ikke nettopp "tre++++ år siden"?? Whops!

 

Ring meg når de lager noe som er verdt å bruke.

Har du prøvd IE9? For veldig mange er den nok vel så god som mange av konkurrentene. :) Selv sverger jeg til Fx/Opera, men IE-bashing hører fortiden til.

Endret av Matsemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Har du prøvd IE9? For veldig mange er den nok vel så god som mange av konkurrentene. :) Selv sverger jeg til Fx/Opera, men IE-bashing hører fortiden til.

Nei, og jeg har ikke tenkt til å prøve heller. Er alt for avhengig av de 10-15 add-onsene jeg har til Firefox.

 

Tviler også på at IE9 er noe kjappere enn Chrome, men hvis jeg får høre at den er det er det mulig jeg tar en titt.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

For 99% av verdens pc-brukere vil IE9 være mer enn god nok (kanskje for god?). Da tror jeg nok ikke MicroSoft bryr seg så mye om skittkasting på ulike forum fra "hardcore" brukerne.

At det er konkurranse mellom de ulike browserne - og at den i tillegg blir jevnere og jevnere - er bare bra for oss brukere som VET at det er alternativer der ute.

 

Likevel vil Olga og Peder fremdeles kjøre IE9 sammen med de aller fleste andre PC-brukerne.

 

NB: Påstår ikke at MS har 99% markedsandel - sier bare at 99% ikke trenger en annen browser til sitt bruk.

Lenke til kommentar

IE9 er en meget rask browser, det er det ingen tvil om.

 

Test din egen browser:Fish Tank

 

Hvor mange fps får du med 1000 fisk, IE9 kjører på rundt 30 i 1600 x 815.

Det tror jeg FF, Chrome etc kan se langt etter.

Vel, Chrome får 3 (!!) FPS i 1270x694 (!!!) - men så vil jeg jo tro at FishTank er rimelig optimalisert for nettopp IE også, da...

 

Stusselige tall uansett, men så sitter jeg på jobb med en eldgammel DELL...

Lenke til kommentar

Som du helt sikkert er klar over kan man ikke sammenligne direkte mellom forskjellige system..

 

Firefox gir her 3 fps med 1000 fisk.

IE9 gir 55 fps med 1000 fisk.

Nå sier ikke noen fisker hvor bra en nettleser er, da.

 

Men etter å ha testet IE9, er jeg faktisk ganske fornøyd. På nivå med de andre nettleserne stock. Holder meg nok til Fx pga min konfigurasjon og plugins, men på andre pcer tror jeg faktisk jeg kommer til å ta i bruk IE9.

Lenke til kommentar

Han sa rett ut at FF kunne se langt etter de tallene, og jeg motbeviste det, ser ikke problemet her.

Men så er du den eneste her som faktisk ser høye tall med Fx. Dessuten kan man da lure på hvor mye bedre det ville vært om du testet IE9. Men "ignorance is bliss", lettere å kritisere noe man ikke vet så mye om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...