Gå til innhold

Nå kan Windows 7 SP1 lastes ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har holdt Win 7 oppdatert med de månedlige patchene inntil nå, så er dette slett ingen kjempeoppdatering. I mitt tilfelle var det rundt 90MB som måtte lastes ned via Windows Update og installasjonen gikk på ikke så mange minuttene.

 

Bortsett fra at det står SP1 i noen systemvinduer er det ikke noen forskjell å se.

Lenke til kommentar

Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv).

Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lasting og installering tok 16min. på mitt 64bits, inkludert restarten, men vær obs på at etter installasjonen kjøres mscorcvw, en .NET runtime optimalisering. Den bruker 25% processorkraft og holder på i 5 minutter. Aktiviteten kan observeres i oppgavebehandlingen. Det skjer noe mer etter det også, men med lav prosessoraktivitet.

Lenke til kommentar

Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv).

Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler.

 

Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv).

Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler.

 

Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse?

 

AtW

 

Jeg kan bekrefte at det gikk helt fint å installere SP1 over Win7 x64 med PowerISO installert. (CD/DVD emulator / img brenneprogram)

 

Forøvrig fungerer alt i sin skjønneste orden.

Lenke til kommentar

Dersom man ønsker seg en installasjonsplate for windows 7 med SP1, hvordan går man fram da?

Jeg syns det er veldig greit at alle eksisterende SP allerede er på plass når man har gjort en ny install.

Legger MS ut image av denne noe sted eller er det bare pirater som har slike muligheter?

Jeg har forøvrig svært så lovlige lisenser for alle mine pc'er...

Lenke til kommentar

Som med tidligere SP oppdateringer både for XP,Vista må emeulerte CD rom programmer avinstalleres føre servicepacks legges inn (dette inkl Alcohol ,Deamon Tools osv).

Har med at atapi.sys lockes av CD/DVD emulerings programmet og SP installasjonen får ikke til å bytte ut sys fila , og servicepack installasjon feiler.

 

Takk for tips, det visste jeg ikke. Men er det ikke sånn en omstart i utgangspunktet skal fikse?

 

AtW

 

Jeg kan bekrefte at det gikk helt fint å installere SP1 over Win7 x64 med PowerISO installert. (CD/DVD emulator / img brenneprogram)

 

Forøvrig fungerer alt i sin skjønneste orden.

 

Mulig PowerISO ikke implementerer seg på samme måte til atapi.sys som alcohol og deamontools.

 

Bare google på

http://www.google.no/webhp?hl=no#q=Vista+servicepack+atapi.sys+deamontools&hl=no&biw=1662&bih=853&sa=2&fp=ef79c5efb4069b04

Så får dere bekreftelse på hva jeg sikter til.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...