Gå til innhold

Stadig flere skriver SMS bak rattet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men her var det mange feil.

Eksempel 1: "...seg at det er vanligere å lese og skrive sms SMS å ringe."

Eksempel 2: "11 prosent av kvinnene oppgir å både og skrive SMS, 8,7 prosent leser."

 

Hvor har det forresten blitt av Finn Jarle?

Lenke til kommentar

Flere feil:

<<I desember i fjor var over 19 000 blitt straffet med forenklet forelegg for ulovlig mobilbruk. Det er ny rekord og over dobbelt så mange som for tre år siden, melder NRK på sine nettsider.>>

 

Dersom man skal sammenlikne må man ha to perioder.

Det ble neppe bøtelagt 19 000 bilister for ulovlig mobilbruk i Desember i fjor. En sjekk hos NRK avslører at det var "hittil i år" og når artikkel var skrevet den syvende desember gjalt nok tallene for 2010 frem til desember. Økningene i antallet forelegg sier nok likevel mye mer om kontrollaktiviteten enn hvor mange som faktisk sms'er nå i forhold til for 3 år siden. Sæerlig fordi den totale SMS aktiviteten har stagnert eller til og med gått ned i 2010.

Det synes derfor klart at politiets prioritering av trafikksyndere stadig stiger i forhold til andre forbrytelser.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

 

Problemet er at det er ikke nødvendigvis deg det går ut over heller. Kanskje personen du kjører imot eller ved siden av plutselig hopper til fordi du er på tur inn i hans kjørefelt, mister kontroll og moser inn i autovernet bak deg.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

 

Det der er en ganske egoistisk holdning. Dersom du kjører inn i meg e.l. fordi du holder på med mobilen din, kommer jeg til å bli noe inn i he.... sur.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

Hva med å vente med å svare på meldingen til du er framme/ferdig med å kjøre?

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

 

Det der er en ganske egoistisk holdning. Dersom du kjører inn i meg e.l. fordi du holder på med mobilen din, kommer jeg til å bli noe inn i he.... sur.

...hvis du rekker å bli sur. Tallene på slike type ulykker er store, og det skal, teoretisk sett, ikke være vanskelig å få ned.

Keep your head in the game! Eyes on the road!

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

Hva med å vente med å svare på meldingen til du er framme/ferdig med å kjøre?

Altså, jeg sitter jo ikke å stirrer rett på mobilen mens jeg kjører. Jeg vet jo hvor de ulike tastene er på mobilen, så jeg titter bare av og til om jeg har skrevet rett. Og vist det er en sving som kommer eller en bil kommer imot meg så stopper jeg og skriver, for så og følge med på veien. Bruker som regel og holde mobilen over ratte så jeg ser veien mens jeg skriver. :p

Tar man seg god tid med og skrive så er det ikke så farlig. Blir jo det samma som om du holder på med radioen i bilen.

 

Og hvorfor jeg ikke lar være og svare er vell fordi da kommer vedkommende som har sendt meg en melding til og ringe meg, vist det er noe viktig f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ofte meldinger mens jeg kjører, og det har vært noen tilfeller der jeg har nesten kjørt av veien, så det er veldig skummelt ja. :p Men orker bare ikke og stoppe for å skrive en sms. Lærer vell ikke før det er for sent.. :p

Hva med å vente med å svare på meldingen til du er framme/ferdig med å kjøre?

Altså, jeg sitter jo ikke å stirrer rett på mobilen mens jeg kjører. Jeg vet jo hvor de ulike tastene er på mobilen, så jeg titter bare av og til om jeg har skrevet rett. Og vist det er en sving som kommer eller en bil kommer imot meg så stopper jeg og skriver, for så og følge med på veien. Bruker som regel og holde mobilen over ratte så jeg ser veien mens jeg skriver. :p

Tar man seg god tid med og skrive så er det ikke så farlig. Blir jo det samma som om du holder på med radioen i bilen.

 

Og hvorfor jeg ikke lar være og svare er vell fordi da kommer vedkommende som har sendt meg en melding til og ringe meg, vist det er noe viktig f.eks.

Ingen ting kan være så viktig at du skal risikere liv for å få svart på meldinga?

 

Telefon og radio er ikke det samme. Man blir distrahert, ja, men ikke i like høy grad. Når man skriver en tekstmelding tenker man på noe helt annet og er veldig konsentrert på meldingen. Når det gjelder radio/CD, så er dette én knapp, og du har endret alt du hørte på. Mange trenger ikke en gang å strekke seg til knappene heller, så du har øynene på veien hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvorfor jeg ikke lar være og svare er vell fordi da kommer vedkommende som har sendt meg en melding til og ringe meg, vist det er noe viktig f.eks.

 

er vel bedre å snakke i telefonen enn å skrive melding mens man kjører, om man først skal gjøre en av delene

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...