Gå til innhold

KFA2 slanker Geforce GTX 460


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, lurer på hvordan ballene føler seg etter et Lord of the Rings-maraton hvis man har pc'n bak sofa'n... 12 timer med noe jeg innbiller meg er massiv stråling...

Det er nok ikke så mye å bekymre seg for. Som all annen trådløs kommunikasjon, benytter WHDI radiobølger, og hvis det som står på Wikipedia er riktig, er det snakk om 5 GHz stråling, akkurat innenfor spekteret mikrobølger. Det er ikke påvist noen farer ved eksponering for slike stråler, rent bortsett fra at man kan bli kokt innvendig på samme måte som i en mikrobølgeovn hvis energien i strålingen blir ekstremt stor, størrelsesorden 60W/m^2. Sitter du 5 meter unna senderen tilsvarer det en samlet effekt på omtrent 19 000 Watt. Det vil selvsagt ikke være smart å sette skjermkortet midt i skrittet, men det skulle ikke forundre meg om den varme lufta som vifta blåser ut varm luft er en større trussel for ballene dine enn de elektromagnetiske strålene.

 

Edit: 5GHz er forøvrig samme frekvens som vanlig WLAN. Her er det nok snakk om betydelig høyere datamengder enn det som er vanlig i WLAN, og signalet blir tilsvarende sterkere, er det nok fortsatt langt svakere enn noe som ville blitt farlig for oss. Noe av forskjellen blir nok også mitigert pga. bedre komponenter enn det som er minstekravet for WLAN. (educated guess)

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Ingenting blir like stabilt som kabel, det er helt umulig.

Du kan få det til å virke stabilt, men 100% som kabel blir det aldri.

Uansett synes singelslot saken her var mer interressant, skulle ønske flere ville designe slike ting, gjør SLi og CF mye lettere ved at man slipper å ofre PCI-E aller PCI porter, har allerede mangel på disse hos meg :p

Lenke til kommentar
Det første av disse er en enkelsporsløsning i form av GTX 460 Razor.

 

Javel, hva vil det si? Er det imponerende?

Det vil si at hvis du har kjøpt en PC fra Dell med BTX formfaktor som gjør at du ikke har plass til et dual-slot skjermkort så kan du gå for dette istedetfor Radeon 5770 med 30% av ytelsen.

 

Tror ikke det er noen andre singleslot high-end skjermkort å oppdrive, jeg er ihvertfall på jakt etter det. :)

Lenke til kommentar
Det første av disse er en enkelsporsløsning i form av GTX 460 Razor.

 

Javel, hva vil det si? Er det imponerende?

 

 

Og trådløs HDMI, er det like "stabilt" som kabel, eller faller det ut fra tid til annen som WLAN gjør?

 

Singelslot vil si at det bare dekker en av portene bak, de fleste skjermkort i dag dekker to. Kommer bedre frem på dette bildet hvor tynt dette kortet egentlig er.

http://www.guru3d.com/imageview.php?image=28460

 

Lurer og veldig på hvordan dette WHDI kortet yter i form av sending av dataen. Hvis det blir mye data, bluray med 40mb/s bitrate, eller et spill selvfølgelig. Burde og vært minst en kontakt bakpå, slik at man f.eks kunne at en skjerm med skrivepulten, og sendt trådløst til TVen når man skulle sett film. Følger vel tvilsomt med to slike trådløse mottakere? Den støtter vel ikke to kilder heller..

Lenke til kommentar

Synes dette hørtes ganske interessant ut. Støtter at HW.no bør teste slike og andre løsninger for trådløs overføring av lyd/bilde.

 

Hadde også vært fett med en artikkel om (trådløs)overføring av lyd samt mus/tast slik at man kan ha HDPCen i et annet rom. Overføring av lyd, bilde, mus, og tast over LAN er også noe det hadde vært interessant å lese mer om,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...